Rozebirani pokracuje. Kazdou druhou vec davam na vyhozeni. Cistim a myju jaguar temer kazdy den po praci. Na internetu nachazim anglicke dodavatele nahradnich dilu. Vtipnou vzpominkou je ted pro me situace kdy jsem vzal prorezlou nadrz a hodil ji do kontajneru se srotem. Hledam v anglii jinou, poptavam dostupnost. Odpoved zni dlouhodobe nedostupne. Sakra, rikam si a pristi den jdu nadrz z kontajneru vyndat, aby se podle ni dala udelat jina.
Kamarad mi dava doporuceni na pry solidniho klempire. Zkousim jej kontaktovat a vydavam se na prvni navstevu. To, co jsem pri nasledujici navsteve cekalo, me doslova sokovalo. Naprosto precizni prace rodinne firmy, kdy jsou auta rozebrana na jednotlive karosarske dily, tyto opraveny a posleze je cele auto opet slozeno do pripraveneho ramu.
Supr, rikam si a zkousim dohodnout termin opravy mojeho Jega. V duchu si rikam, jestli to vubec stihnu rozebrat aby na tom mohli zacit makat...Dostava se mi odpoved:"mohl byste cca za rok a pul?" Coze? Nemam slov...
Jelikoz jsem clovek ktery nikam nespecha a hlavne neblazni, rikam ze ano. Alespon bude na vsechno cas. S dobrym pocitem, ze o kasli bude dobre postarano domlouvam jeste termin navstevy klempire u me a odjizdim makat...
Navsteva klempire probehla cca za mesic kdy po zkouknuti auta prislo na predbezny odhad doby opravy. "To je docela pekny, to je skoro zdravy. Vidim to tak na 700-800 hodin" Na to opravdu nevim co rict...pro me je kasle ve stavu jako po mafiansky honicce, tzn jako řešeto.
Vzpominam si na nekolik zabavnych postrehu. Neveril bych jaky muze byt problem prechod na palcove miry. Tak znate to, kouknu na sroub, beru trinactku klic a povoluji. Jenze tady to tak nefunguje. Stojim, cumim na sroub, v ruce mam tri klice a opticky se snazim porovnat co by tam tak asi mohlo jit. Nakonec vzdavam a zacinam klice zkouset. Vubec nedokazu rict jestli je vetsi 1/2 nebo 9/16 nebo snad 3/8. Dneska se musim smat, ale v tu chvili jsem pochopil strategicnost pouziti techto rozmeru. Vsichni kolem me se tvari jako ze je to uplne jasny. "Proste je to vsechno v palcich ne v.le" Jenze ono to tak neni uplne pravda. Hlavy sroubu sice jo, ale se zavitama uz je to tezsi. U nas se standartne rika "jsou tam whitworthy". Jenze klasicke whitworth tzn anglicka norma BSW pouziva uhel zubu 55st namisto nasich 60st a vsechny miry v palcich. Pricemz jeste existuje BSF, coz je jemna varianta BSWcka. Tak, a aby to nebylo zas tak jednoduchy, tak na Jagu jsou srouby ve standartu UNC a UNF s uhlem zubu 60st a mirami vztahujicimi se na palec.
Casto se setkavam s nazory typu:"tak tam kde to neni videt das normalni metricky ne?" Jenze ja tohle nedokazu...
Detail na posilovac brzd...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Ve chvili kdy jsem se nechtel uplne hrabat v bahne jsem si vzal na ponk karburatory...Typ Zenith Stromberg povestny svym spatnym serizovanim...Rozebiram, koukam a nakonec to cely leti do krabice za dilnou ve skladu. Ok, takze novy karburatory to jisti rikam si, otviram dvanactku a premyslim o mokrym hadru na hlavu kvuli jejich cene...
Je cas motoru. Cely jsem ho alespon zakladne vycistil a pripravil jeho vyjmuti. Hlavou mi prave probiha mnoha lidmi slibovane:"no ale az budes vyndavat motor tak ti pomuzu, u toho musim bejt" a ja si jdu samozrejme sam pro jerab abych to mohl vyskubnout. Slo to uplne neskutecne. Jednoduchy jak prase domaci. Dva silentbloky u motoru a jeden drzak s pruzinou za prevodovkou...Za chvili je venku a ja si konecne muzu vzit kus hadru, pekne si vedle nej lehnout a poradne prozkoumat.
...to budeš, jestli těch 12 válců budeš seřizovat, aby běhalo jak má....vím jak se s tím kluci navztekali...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
...klobouk dolů, se pustit do takovýhle renovace. Ečko je nádhera.......rád si tady počtu průběh a držím palce k co nejmíň špekům.
kdo jinému, tak se z lesa ozývá...sám do ní padá
Tet už jsme si za tu dobu zvykli ze ho mas,ale když to vidim dohromady tak ses asi zblaznil.Trvalo to kratkou dobu co si o tom zacal mluvil a behem chvile si měl jaguara v kumbale.
had954 napsal:
Tet už jsme si za tu dobu zvykli ze ho mas,ale když to vidim dohromady tak ses asi zblaznil.Trvalo to kratkou dobu co si o tom zacal mluvil a behem chvile si měl jaguara v kumbale.
Proč by se měl zbláznit? A mimochodem, už se tu ujasnilo, že když vlákno zakládal, auto už měl dávno a renovace jela na plný pecky...:-).