Ahoj,mám f650gs twin,koupil jsem ji před půl rokem,před zimou jsem chtěl zkontrolovat nemrznoucí směs v chladiči,otevřel víčko a protože jsem se nevšiml,že je nad ním expanzka,trochu kapaliny vyteklo.Jelikož je tam asi origo (30000km)chtěl jsem ji vyměnit,ale nenašel jsem vypouštěcí šroub ani nevím jakou případně dolít, je tam nějaká čirá G11? G12?Dík za info.Radek
jinak s tou kapalinou bych to moc asi neřešil, jenom ať je to na hliníkový motory myslím.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
na 650 jednovál musí být nitrid free... bez dusitanů, rekl bych, ze tady to bude podobný, mrkni se do manuálu nebo tam někam a určitě to najdeš
jardajerman@seznam.cz
Dal jsem tam modrou,shodou okolností to byla zrouvna Castrolácká ;-)(nemísit např modrou s růžovou) Podle manuálu by se měl O kroužek na té trubce co odšroubuješ na výměmíku vyměnit za nový tak pokud jej budeš mít... já ho neměl dal jsem z5 původní a zatím drží.
Upravil kim dne 18.01.2013 14:25
Růžovou tam nedávej. Dej tam od Castrolu Antifreeze Long life - to co psal Kim.
Upravil Tonda dne 19.01.2013 08:21
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ja som to zrovna riešil vo štvrtok.
Dal som tam modrú do hliníkových motorov (značka neidentifikovaná) a nariedil na -26°C, tak ako píšu v knihe. Dolial po vrch chladiča, postláčal obi dve hadice (tie hrubé), vyšiel vzduch, znova dolial, zavrel chladič a naštartoval. Nechal chvíľu pobežať, zhasol, povolil odvzdušňovák na vod. pumpe a keď začala striekať voda zase zatiahol. Otvoril chladič dolial nemrznúcu a opakoval niekoľko krát ten istý postup (asi 4x), až kým v chladiči nechýbala kvapalina. Nakoniec nalial aj do expanzky a nechal motor zahriať do zopnutia ventilátora. Po vychladnutí si chladič z expanzky ešte pricucol, takže som na druhý deň dolial po hornú risku a bolo.
kim napsal:
Podle manuálu by se měl O kroužek na té trubce co odšroubuješ na výměmíku vyměnit za nový tak pokud jej budeš mít... já ho neměl dal jsem z5 původní a zatím drží.
můžete mi říct jaký ty kroužky potřebuju ? Kde je sehnat ? díky....někde sem čet ze je i gumový těsnění na vypouštěcím šroubu na motoru....poradte kde sezenu ???
kim napsal:
Podle manuálu by se měl O kroužek na té trubce co odšroubuješ na výměmíku vyměnit za nový tak pokud jej budeš mít... já ho neměl dal jsem z5 původní a zatím drží.
můžete mi říct jaký ty kroužky potřebuju ? Kde je sehnat ? díky....někde sem čet ze je i gumový těsnění na vypouštěcím šroubu na motoru....poradte kde sezenu ???
Pokud nechceš dávat prachy za origo kroužky tak myslím že se dají sehnat v obchodech s guferama o-kroužkama atp akorát říct jim na co to je aby dali správný materiál (odolnější teplotě a nemrzkám) doufám že tam není nějaký atyp-palcový rozměr ,chce to změřit já tam nechal původní a stále to drží tak míry neznám.
zdarec. jak odvzdušnit F800GS. Musel jsem vyměnit kapalinu v chladiči a teď když jsem ji dolil, tak motorka se cca po 1km zacala prehrivat, takze mam asi zavzdušněný chladič, protože žebra byly studené. V dolévací nádobce mam hladinku.
jaký je postup prací?
Díky
Martin
Upravil macabe dne 08.06.2014 15:47
chladící systém se odvzdušňuje tím šroubkem označeným šipkou. Pomačkej hadice a se spuštěným motorem ho zkus povolit. Pokud je to zavzdušněný, měli by jít bublinky, nebo prskat vzduch, pak by měla rovnoměrně proudit kapalina.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90