Mam tu dalsi chutovku. Asi pred rokem jsem daval nejaky dily na zinek, kdyz jsem si to prijel vyzvednout, myslel jsem ze me omejou... Uvnitr zadniho zamku je kus hliniku kteryho jsem si nevsiml a jak si asi dokazete predstavit, tato soucastka se v kyselinove lazni roztekla. Tak a ted shanejte zamek na Ecko. Tato soucastka se drive prodavala, nicmene dostupnost NO LONGER AVAILABLE mi davala tusit, ze jsem si zadelal na dobrej pruser. Shanel jsem to po vsech certech az jsem se smiril s tim, ze budu muset koupit cely zamek. Cena masakr....nakonec pomohl jeden englan John a sehnal mi original kousek soucastky do zamku. Za par korun a uz je od minuleho tydne doma! Cela anabaze na cca rok.
Michal21 přiložený následující obrázek:
Jinak s radosti oznamuji, ze jsem udelal finalni rozhodnuti co se tyce barvy. Jaguar zustane tak jak byl...Za vsechny navrhy dekuji a doufam ze se Vam vysledek lakovani bude libit....brzy prijde pojednani o motoru abyste se meli na co tesit...
Dobré rozhodnutí! Jinak pěkné koukání,když už to začíná zapadat do sebe! A na pojednání o motoru se fakt těším!
Upravil vevis dne 31.07.2016 17:06
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Motor! Pri renovaci Jaguaru jsem tuto zalezitost dosti odkladal. Ne snad proto, ze by v aute ve vysledku nebyl potreba, ale ja zkratka nevedel co s tim...Auto po dovozu z Ameriky bylo v nepojizdnem stavu a samozrejme nikdo nevedel proc. Mnozi z meho okoli me nabadali abych ho proste zkusil natocit. To je sice super napad, ale mozna tak u stary oktavky, kde se dily vali kazdymu na zahrade. Proste jsem do toho nesel a motor rovnou vyndal ven. O prevodovce, ze ktery je mi doted zle jsem zde jiz psal drive, ale pro ty co to nectou od zacatku, byla na Jegu namontovana prevodovka z modelu XJ. U prevodovek je nekolik moznosti, ktere rozeberu v dalsim dile.
Zacal jsem motor po ocisteni detailneji zkoumat a vymyslet ruzne varianty kontroly popripade opravy. Prvni podezrele mi prislo, ze po prijezdu bylo sundane sani na leve strane valcu a karburatory lezely v kufru v tasce. Po sundani parohu sani jsem sundal i vika ventilu na obou radach. "No jo jasny" jedna strana byla krasne leskla, v podstate nova, druha strana totalne zasla, zaprasena no hnus. Motor byl pravdepodobne nejakou dobu otevreny a tipuju, ze to amici pred prodejem narychlo hodili dohromady. Nekde toho mam i fotku. Dodam obratem. Jsem clovek ktereho fascinuje technika at je to buldozer nebo chirurgicky gama nuz, tudiz pohled na 12 svicek na stole a vedle otevreny motor V12 je velmi vzrusujici!
Po netu jsem koukal na hroznou radu vylepseni tamtoho a onoho a zacinal tusit, ze tohle dat dohromady nebude slusne receno prdel...Copak nejaky rozebrani a poskladani, ale treba brouseni klikove hridele, neho honovani ulozeni kliky v bloku. Hlavy jsou kapitola sama pro sebe a to jeste nepocitam pistni sadu atd...Samozrejme i u nas existuje spousta firem, ktere by Vam s tim rady pomohly. V zivote se ridim heslem:"chybama se clovek uci, ale jen **** vlastnima" a tak se snazim dostat co mozna k co nejvice informacim co kdo kde jak apod...
Nejdrive vyhrala varianta ze motor proste udelame s kamosem. Jako ano by to urcite jelo, to je jasny, ale pak mi do hlavy vlezla predstava eventuelniho prodeje auta (nedelam to na kseft, ale clovek nikdy nevi kdy bude potrebovat prachy a chce to mit i tuto variantu rozmyslenou). Prodavate auto za XYZ penez a po predlozeni kompletni renovacni dokumentace prijde rozhovor na motor."Jo, ten jsem delal ja s kamosem co se vyzna ve fordech a citroenech"....sam bych v takove chvili podekoval a odchazel...pokracovani priste....
Upravil Michal21 dne 06.08.2016 00:05
Jsem nadsen, porad jsem na auto koukal jako na hromadu srotu a ted to konecne zacina nejak vypadat. Nejdulezitejsi je, jak vzdycky rikam, "bod nula". Zkratka kdyz uz prestanete rozebirat a vyhazovat a zacne se tvorit! Pochvalit musim kvalitu replik podlah, ktere podle slov klempire sedly presne na diry jak to ma byt bez uprav...vyhodou meho Jega je ta skutecnost, ze auto bylo v originalnim stavu a nikdo ho neupravoval a ani nelakoval....
Michal21 napsal:
Na tohle dokazu cunet skoro porad!
A co teprve, až to vrkne
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Detail je detail...na kasli je spousta malickosti, ktere vetsina renavatoru vubec neresi... Jedna z takovych veci jsou takovy spuntiky na nacvaknuti kobercu. Stejnym zpusobem jsou zespodu auta prichyceny trubky brzd a benzinu. Repliky plechu samozrejme tyto uchyty neobsahuji...soustruh a udelat...je jich presne 34 a neco takovyho uz nikdy nechci delat!!!
Michal21 přiložený následující obrázek:
Michal21 napsal:
Mam tady dalsi chutovku...abych klempirovi usetril praci, koupil jsem nejake plechove dily z englandu. Vse od specializovane firmy, zabyvajici se pouze jaguarem a jensonem. V jine diskuzi jsem psal jak je to s kvalitou replik a bohuzel ani jag tomu neni vyjimkou. Na prickach pred nohy jsou heftly matky pro prisroubovani urcitych dilu v motorovem prostoru. Copa o to, na replice byli taky, ale v originale jsou matky pouze ctyrhrane a jak si dokazete typnout, firma se s tim moc nese.. a heftuje tam sestihrany matky. Takze, z repliky odrezat matky a vyrobit novy...jenze...???? Ctyrhran samozrejme v palcove mire, takze magnetka to jisti. No jo, ale jak to ted upnout do tripaknovy univerzalky na soustruhu. Chvili mi to trvalo, ale nakonec jsem prisel na velmi jednoduche reseni...o to vetsi radost z toho mam, jelikoz vsichni co jsem se ptal rikali ze to nejde a potrebuju ctyrpaknu...jsou to jen "blby" matky, ale ten pocit...cesta je cil a o to tady jde....
kurna to byl dobry napad..? specialitky co dokaze sustruh..to je mnam..
Pokracovani motoru...Jak udelat ten zatracenej motor mi srotovalo v hlave snad rok. Kazdych 14 dni me napadla jina a vzdy podle me lepsi variata. Proc ja si to auto vlastne koupil? Samozrejme z venku vypada luxusne, ale vzdyt ja ho mam hlavne kvuli tomu motoru, ktery me opravdu fascinuje i vzhledem k tomu, ze je z roku 71. Nic, nebudu to protahovat, kdyz uz se to dela, tak at je to poradne. Mily motor jsem jednoho krasneho dne prikurtoval k palete presne tak jak je a poslal do skutecne renomovane firmy kde jinde nez v Anglii. Generalka bude probihat stylem, ze se vpodstate vsechno vyhodi a udela se OPRAVDOVA generalka! Tato firma se na motory Jaguar specializuje. S opravenym motorem samozrejme dostanu i kompletni dokumentaci jednotlivych soucastek, o kterou se zde rad podelim. Jen termin opravy je cca 9 mesicu, tak si budemem muset vsichni pockat...Na motoru budou i drobne upravy o kterych napisu priste....
Michal21 přiložený následující obrázek:
Michal21 napsal:
Pokracovani motoru...Jak udelat ten zatracenej motor mi srotovalo v hlave snad rok. Kazdych 14 dni me napadla jina a vzdy podle me lepsi variata. Proc ja si to auto vlastne koupil? Samozrejme z venku vypada luxusne, ale vzdyt ja ho mam hlavne kvuli tomu motoru, ktery me opravdu fascinuje i vzhledem k tomu, ze je z roku 71. Nic, nebudu to protahovat, kdyz uz se to dela, tak at je to poradne. Mily motor jsem jednoho krasneho dne prikurtoval k palete presne tak jak je a poslal do skutecne renomovane firmy kde jinde nez v Anglii. Generalka bude probihat stylem, ze se vpodstate vsechno vyhodi a udela se OPRAVDOVA generalka! Tato firma se na motory Jaguar specializuje. S opravenym motorem samozrejme dostanu i kompletni dokumentaci jednotlivych soucastek, o kterou se zde rad podelim. Jen termin opravy je cca 9 mesicu, tak si budemem muset vsichni pockat...Na motoru budou i drobne upravy o kterych napisu priste....
to budeš muset prodat za 5 mega, abys na tom trochu vydělal
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E