Zdravím, Bramboru mám už od léta, sleduju vaše fórum a nevím kam jinam bych se s tímto dotazem obrátil...
Jde o to, že jsem rozdělal spojku a jen tak zajímavosti bych chtěl vědět 2 věci... a to..
1: proč je ve spojkovém koši poslední lamela (pod přítlačákem) pootočená oproti ostatním (lze vidět na přiloženém obrázku)
2: Poč má právě tato lamela jiné obědnací číslo a poznámku že je 3.5 mm široká??
Dokázal bych si představit že lamela je pootočená kvůli tomu, že když je spojka už totálně K.O tak se lamela zastaví o výstupky a nedovolí přítlačáku tlačit na ostatní takže spojka začne bezpodmínečně klouzat a nepůjde ojed na plech.
Děkuji za vaše odpovědi
třeba se to objasní, protože mi to pořád vrtá hlavou
[img]http://www.rajce.net/f445106637[/img]
marast přiložený následující obrázek:
to je nějaký divný. Já spojku měnil a tohodle jsem si nevšim a koukám zpětně na fotky a nic pootočenýho nemam http://www.offroa...stan-2011/BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
No divný to je...Já když jsem to rozdělal tak to pootočený bylo, a foto pochází z originální dílenské příručky BMW.... Proto mi to začalo vrtat hlavou proč zrovna ta poslední....
Propočteno křížemkrážem mi vychází že je to blbě složené,ta drážka nahoře v držácích koše bude jen odlehčení v místech kde už není takové boční namáhání a to někoho svedlo k tomu nasadit tam lamelu
Tak je to GéeSo z roku 2002. Sám si myslím, že se v tom nikdo ještě nehrabal a že je to tak i od výroby. I kdyby....proč by byla v originální příručce fotka jak se to nemá dělat?? (bez popisu že takhle se to nemá dělat )
kim napsal:
Propočteno křížemkrážem mi vychází že je to blbě složené,ta drážka nahoře v držácích koše bude jen odlehčení v místech kde už není takové boční namáhání a to někoho svedlo k tomu nasadit tam lamelu
Jak jsem psal.. má to více motorek, a pokud to jde poslední lamela se vždy dává takto. Odlehčení je celkem blbos :-D těch pár gramů to nevytrhne.
dej to tam jak si to měl z výroby když ti to do teď funguje a je holt se musíme s mířit že je to fakt...
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Mě to příjde docela logický... proč ne... a s tím že v nouzi ji dáš správně a dojedeš.... ale zase se s tím otravovat venku když by to mohlo fungovat "do roztrhání těla".... svoji moto jsem ještě nerozdělal ale pak na to kouknu a kdyžtak dám vědět.
Logická je i možnost chyby. Pak jsou možnosti kvůli rezonancím, odvodu tepla, namáhání.... prozkoumám Dakar 650, HusaberG
Řekl bych že je to docela logický. Soudruzi nejsou žádný blbci. GS motorky jsou na daleký cestování. Kdo z Vás vozí jako díl celou spojku (lamely ) ? Ta tzv. první lamela je posunutá proto, že je silnější a funguje jako čidlo. Když se ojede (ta v drážce) oznámí, že spojka je na výměnu - tzn ojetá. V případě že jsi na cestě je zde asi nějaká kilometrová rezerva na dojetí v případě že je přesuneš do drážky jako ostatní. A doma je v klidu vyměníš.
Ještě jsem se tím v praxi nezabýval (na mém Dakárku) ale u japonců ještě mají jednu lamelu s menším obložením a vymezenou kovovými kroužky pro snadnější spojkování při studeném motoru.