Ten graf vypadal tak nějak.Bohužel to zatížení si nepamatuju ale podle toho vidíš jaký je rozdíl.Originál péro má podle stlačení takový pomalu stoupající zatížení kdežto progresívní HYPERPRO při větším stlačení de síla zatížení prudce nahoru.No jo mě sem ten graf z malování nejde dat.
Upravil Bohumil dne 15.02.2011 18:43
Kupredu spatki ni krok...
Takže original graf budu mět zítra.Tak vydrž prťka,vydrž. Jinak teď ty tlumiče plní jinak,dírů přez oko.Novější tlumiče mají plastový vnitřek tak tam nemůže vařit ventilek tak jak mě.Takže další poznatek GS 96 má kovový vnitřek a novější už mají z plastu
Kupredu spatki ni krok...
bohumil napsal:
Ten graf vypadal tak nějak.Bohužel to zatížení si nepamatuju ale podle toho vidíš jaký je rozdíl.Originál péro má podle stlačení takový pomalu stoupající zatížení kdežto progresívní HYPERPRO při větším stlačení de síla zatížení prudce nahoru.No jo mě sem ten graf z malování nejde dat.
Šlo mi spíš o to, že krom dýlky vypreparovanýho pera v porovnání s novým, což je sice už dost vypovídající informace o unavení, by bylo dobrý znát i hodnotu síly, potřebný k úplnýmu stlačení nový pružiny. Když zjistíš, že na tu tvoji demontovanou stačí třeba už jen poloviční tlak, tak je to jasný, že.
bohumile tiez si myslim ze pruziny su ovela vacsia "alchymia" ako sa na prvy pohlad zda
firmy ako hyperpro, wilbers, atd ponukaju odladene riesenia ktore sa sice daju pomerne lahko okopirovat, len ide o to na kolko sa bude kopia rovnat originalu vo vsetkych vlastnostiach a presne ako pises, najlepsie o tom vie poreferovat niekto kto to meni a vie zaroven aj odmerat
Kedze som tu ja ten ktory hlada ine moznosti ako zaobstarat inak pruzino ako cenovo najdostupnejsiu Hyperpro, ktora podla doterajsich referencii je zaroven aj dobra, (samozrejme treba riesit pruzinu a tlmic sucasne) musim a chcem reagovat:
Nepovazujte ma za setrilka, nie som tak bohaty aby som kupoval lacne veci a taktiez si nemienim rozbit drzku alebo urobit chujvinu s nejakou mrdkou pruzinou
Myslim ze Bohumil trosku ukrivdil Plzenskej Invel plus ( teda ak na nich narazal ) tym ze pomenoval: "tlumic samodomo z Plzne" Invel plus ponuka na vyber z 6 farieb ako nafarbia pruzinu takze mozna ta zlta nebola od nich ale naozaj od niekoho samodomo
Bohumil spravne podotkol ze hyperpra su do konusu, to vsetko ide urobit a vsetko to riesim tak ze chcem od nich 100% kopiu dolozenu certifikatom o zhode z meracieho zariadenia ( meria sa tzv.: charakteristika pruziny ) a nasledne mam dohodnutu kontrolu z inej pruzinarne kde mi vlastne duplicitne skontroluju ci naozaj vyrobili rovnaku pruzinu a ci ich certifikat je pravdivy = zdvojena kontrola, ak bude nezhoda pruziny reklamujem a dalej sa s nimi neba
Material - drot z ktorej chcem vyrobit kopiu bude rovnaky ako hyperpro, ako to ide zistit vedia vsetci strojari ktory davali pozor na prednaskach a chodili na cvika z nauka o materialoch
Ako strojar potvrdzujem ze pruzina je Alchymia ale spolocnosti a technologovia ktory sa tomu venuju a chcu sa venovat mojmu zadaniu vyrobit 100% kopiu to az taka zahada nie je ( ja osobne som skusky z pruznost pevnost robil az na 2× a naozaj to nie nic pre humanitakov )
Tym samozrejme nespochybnujem ze Bohumil nehovori pravdu skutocne moze aj Invel plus vyrobit nieco co je na prt, ale ide o to kto a ako im zadal objednavku a ako si pruzinu prevzal a skontroloval - za seba: robim to dosledne, lebo nie som ziadny setrilek a vonkoncom tu nechcem niekomu za vidinu usetrenia 100 eur dodat nejaku mrdku: mam sa rad, nie som trtko a nepotrebujem aby mi niekto potom tu pruzinu abuchal o hlavu
Cela moja aktivita ma nastartovala ked som si vlastne uvedomil ze za dve pruziny hyperpro vieme bezny smrtelnici zohnat/kupit za 190-200 eur co mne pripada ako neprimerany zisk- to je moj sukromny nazor, toto tu prosim nerozpytvavajme
Kazdopadne Bohumilovi dakujem za jeho prispevok, lebo ma to len utvrdilo ze musim naliehat na certifikat o zhode charakteristik origo verzus kopia
Presne ako pise raptor zkopirovat to ide, avsak ja vyzadujem 100% kopiu a zatial som presvedceny ze to ide. Skontaktoval som sa cez rozne ine fora s ludmi ktory si vyrabali na transalpikov pruziny-kopie a su spokojny, aj ked je pravdou ze po mojom avizovani ze kopie chcem dokladovat certifikatom sa mi uz 2 den neozvali, potom to necham tak a verejne to tu napisem ako to dopadlo
Dalsim dovodom preco si myslim ze to ide je ze mam spoluziaka z vysky zamestnaneho ako sefa kontrolneho/meracieho strediska v najvacsej pruzinarni na SK a sam mi potvrdil ze nemusim mat obavy ide len o to zvolit rovnaky material a riadne odmerat pruzinu a potom je to secko uz vec nastavenia stroja a pak to moze chrlit v stovkach kusov
Bohumile - prosim Ta s cim ste porovnavali tu zltu(vymackanu) pruzinu ?
vlk napsal:
Mr GS - neviem co je na tom zaujimave, leda ze by vlk = ataman
A to má být nějaká všeobecně známá věc jako?
nie urcite nie, som to myslel tak ze na motorkari.cz som to zadal tiez ja a tam mam nick ataman
takze mier, nechodim sa sem hasterit
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Vlku,silně pochybuju že se jim podaří udělat pružinu aby byla srovnatelná s originálem.V případě Hyperpro jsem přesvědčen že se jim to nepodaří vůbec. V opačném případě bych jim doporučil vykašlat se na všechno a vyrábět motocyklové pružiny, měli by dobrej byznys. Tu pružinu z Plzně jsem viděl v "akci" a opravdu stála za prd. Za prvé měla menší nosnost a za druhé měla moc na husto závity a šla kov na kov. Ty hustý závity tam udělali proto aby dosáhli tvrdost jelikož to neumijou správně zakalit.Kapišto ? V žádným případě ale nikomu nic nerozmlouvám,jestli jsi ochoten laborovat tak to zkus ale podle mě jsou to vyhozený peníze....Bohužel na grafu není pružina z Plzně ale podle grafu kopírovala original 01 pružinu do dvou centimetrů.Ve 2,5 cm poskočila oproti originálu navíc o 100 kg ale to už bylo všecko protože byli závity pružiny skoro na sobě kdežto hyperpro i original byli teprve v půlce... Ten graf je jen do 3 cm ale samozřejmě by pokračoval dál až do ůpného zdvihu.Pro mě je aktuální hodnota original 01- 590 KG-hyperpro 1184-900KG !!!!!!!!!.Rozdíl ve 3 cm. Ještě se dělá hyperpro 1340 ale ta by prej byla pro jízdu sólo a bez kufrů tvrdá jak štolver,ve 3 cm 990 KG jak račte vidět.
Bohumil přiložený následující obrázek:
A když už jsme u toho ladění tlumičů tak bych chcel ešče řéct že mám poladěné aji vnitřek tlumiče pro větší zátěž.To pro ty kteří budů rozumovat že pouze pružina nic neřeší...Myslim že kdybych si na to fčíl dal nálepku ohlins tak nebudu daleko od pravdy...Tak a fčíl se do mě možete pustit
Cena za druhou repas tlumiče 2500,pružina 90 euro korun. Takže za 5000 nový tlumič extra vimakanej.
Upravil Bohumil dne 16.02.2011 13:26
Kupredu spatki ni krok...
Bohumil - dakujem za Tvoje odpovede a prispevky na danu temu, rozumovat urcite nebudu a do Teba tym kor nie, nemam dovod a vsetko co tu uvadzas ma pre mna hlavu a patu
Bohumil - o kolko sa pri vymene struny za Hyperpro zvisil posed?? a Aku paramantrovo strunu ( na aku zataz ) to mas ??? Mam asi podobne parametre aky ty (193 cm a 135 kg ) tak asi sa aj ja pustim do vymeny. DIk za Info.
Tlumič ještě nemám doma,měl by byt hotový zitra tak pro něj asi v nedělu pojedu.Mám tam péro 1184 to by mělo stačit.To tvrdší je už moc tvrdý jak sem psal.S tím extra tvrdým pérem nevím,chtělo by to jestli ho někdo nemá tak poreferovat ale pro sólo jízdu to bude jak betón
Kupredu spatki ni krok...
Bohumile, (Francouz, omlouvám se, že to není odpověď na tvůj dotaz) jestli tomu dobře rozumím, taks při první repasi, když ti udělali z nerozebiratelnýho rozebiratelnej, použil původní pružinu a teprve teď při druhý repasi dáváš progres. Ptám se jestli byla ta původní tenkrát ještě použitelná a jestli to jde u toho p. Žlábka zjistit?
zmijon napsal:
ja sem tam ty pera s tou buzerantskou barvou dal a ikdyz sem je dal nejniz tak mi to skoro nechce stat na hlavnim stojanu je nakej kratnej ale jinak pravdou je ze je to rozdil oproti starejm pruzinam je ta motorka pri jizde tak nejak jinak postavena a o honde vejs predtim sem to mel dany uplne nahoru ted to musim mit uplne dolu a stejne to je vyssi jak predtim jo kdyby mel nekdo doma hlavni stojan z 1150adv tak ho koupim at se mi nevotlacujou gumy
Zdar chlapi, koukal jsem na stránky s Hyperpro, jedná se mi o celej zadní tlumč komplet s pérem, našel jsem variantu cca za 11 tKč bez "dálkovýho ovládání" předpětí. prostě se to nastavuje spec. klíčem.
Tohle je ale asi u BMW GS vzadu nemožné kvůli místu, prostě tlumič je v motorce schovanej.
Druhá varianta je cca za 18 tKč, ta má už hadičku s jakousi nádobkou - ovládáním se dvěma otočnýma knoflíkama, který vypadají jako ovládání útlumu a NE předpětí.
JAK TO TEDY VLASNĚ FUNGUJE? NEVYPADÁ TOJAKO ZNÁMÝ "KOHOUTEK OD TOPENÍ" U Showa, Wilbers ebo Ohlins.
Kdo to zná, kdo mi prosím poradí.
Předem dík
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
zmijon napsal:
ja sem tam ty pera s tou buzerantskou barvou dal a ikdyz sem je dal nejniz tak mi to skoro nechce stat na hlavnim stojanu je nakej kratnej ale jinak pravdou je ze je to rozdil oproti starejm pruzinam je ta motorka pri jizde tak nejak jinak postavena a o honde vejs predtim sem to mel dany uplne nahoru ted to musim mit uplne dolu a stejne to je vyssi jak predtim jo kdyby mel nekdo doma hlavni stojan z 1150adv tak ho koupim at se mi nevotlacujou gumy
tak se podle těch buzerantskejch barev poznáme
A proč jste si to neobjednali v černý barvě? Já už je mám doma
Upravil MALI dne 17.02.2011 21:27
Edy napsal:
Bohumile, (Francouz, omlouvám se, že to není odpověď na tvůj dotaz) jestli tomu dobře rozumím, taks při první repasi, když ti udělali z nerozebiratelnýho rozebiratelnej, použil původní pružinu a teprve teď při druhý repasi dáváš progres. Ptám se jestli byla ta původní tenkrát ještě použitelná a jestli to jde u toho p. Žlábka zjistit?
Jo při první repasi před 50 ti tisícama jsem tam nechal tu origo.Já to nemám u žlábka ale u buráňe.Tu starou pružinu můžu nechat změřit jak tam proto pojedu a uvidíme co ukáže
Kupredu spatki ni krok...