BMW R 1200 GS LC pro GS Trophy 2014
Přidal TomasTT dne 01. September 2014
Začátek září 2014 je letos ve znamení mezinárodní soutěže GS Trophy, která se letos jede v Kanadě. 64 jezdců v 16 týmech z 18 zemí světa se utká na 2000km dlouhé trati (70% offroad - bahno, písek, hlína) v oblasti Britské Kolumbie a Alberty a v pohoří Rocky Mountains. Všichni účastníci jedou na stejných motocyklech - BMW R1200GS LC, které byly speciálně připravené v dílnách Touratech a vybavené celou řadou doplňků této značky a také výrobky, které nabízí BMW. Veškeré technické práce byly v režii Touratechu včetně přezouvání pneumatik, instalace GPS (NavV) atd. Mezi týmy soutěží také český účastník Karel Řeháček za tým CEEU (Central East Europe) s dvojicí polských závodníků. Další týmy jsou z Německa, USA, Japonska, Anglie, Kanady, Itálie, Francie, Ruska, Brazílie, Rakouska a Švýcarska, Argentiny, Mexika a Koreji. Další latinskoamerické země startují ve společném týmu Latin America. V každém týmu jsou vždy tři závodníci a jeden novinář, který jim pomáhá. Možná je dobré zdůraznit, že se nejedná o typický závod ale o utkání typu "trophy" - tedy že se nejen jezdí ale také plní různé týmové úkoly, které jsou bodované a neméně důležité jako dokonalé ovládání motocyklu za všech situací a podmínek, což je také předmětem řady testů. Maximální rychlost v této soutěži nerozhoduje - vyhraje tým, který má nejlepší týmovou spolupráci, zápal, cit pro fair play, navigační schopnosti a také skvělé fyzické předpoklady. Bez týmového ducha není možné v této soutěži vyhrát.
Novinka


Začátek září 2014 je letos ve znamení mezinárodní soutěže GS Trophy, která se letos jede v Kanadě. 64 jezdců v 16 týmech z 18 zemí světa se utká na 2000km dlouhé trati (70% offroad - bahno, písek, hlína) v oblasti Britské Kolumbie a Alberty a v pohoří Rocky Mountains.
Všichni účastníci jedou na stejných motocyklech - BMW R1200GS LC, které byly speciálně připravené v dílnách Touratech a vybavené celou řadou doplňků této značky a také výrobky, které nabízí BMW. Veškeré technické práce byly v režii Touratechu včetně přezouvání pneumatik, instalace GPS (NavV) atd.

Mezi týmy soutěží také český účastník Karel Řeháček za tým CEEU (Central East Europe) s dvojicí polských závodníků. Další týmy jsou z Německa, USA, Japonska, Anglie, Kanady, Itálie, Francie, Ruska, Brazílie, Rakouska a Švýcarska, Argentiny, Mexika a Koreji. Další latinskoamerické země startují ve společném týmu Latin America. V každém týmu jsou vždy tři závodníci a jeden novinář, který jim pomáhá. Možná je dobré zdůraznit, že se nejedná o typický závod ale o utkání typu "trophy" - tedy že se nejen jezdí ale také plní různé týmové úkoly, které jsou bodované a neméně důležité jako dokonalé ovládání motocyklu za všech situací a podmínek, což je také předmětem řady testů. Maximální rychlost v této soutěži nerozhoduje - vyhraje tým, který má nejlepší týmovou spolupráci, zápal, cit pro fair play, navigační schopnosti a také skvělé fyzické předpoklady. Bez týmového ducha není možné v této soutěži vyhrát.

Soutěž se pořádá každé dva roky. První ročník byl v tuniské poušti v roce 2008, kde se ho účastnilo pět zemí. O dva roky později v jižní Africe již soutěžilo deset týmů. Třetí ročník v Chile a Argentině přivítal 15 týmů a letos je jich šestnáct.

Jak bylo řečeno, všichni soutěžící jedou na BMW R1200GS LC dodaných továrnou BMW a upravovaných a připravovaných v německé centrále Touratechu. Celkově jich Touratech chystal 92 - kromě strojů pro závodníky a novináře tam jsou také stroje pro maršály (pořadatele), novináře na trati a náhradní stroje. Maršálové a traťoví komisaři jedou na R1200GS Adventure. Celkem tedy 80 strojů R1200GS a dvanáct R1200GS Adventure LC.

Všech téměř sto motocyklů bylo vybavené sadou doplňků, které v první řadě slouží pro zajištění ochrany v případě havárie v terénu. Mechanici Touratech, kteří jedou celou dobu s účastníky, mají za úkol zajistit, aby všichni měli motocykl, na kterém budou schopní dokončit soutěž. A protože soutěžící se zcela jistě budou "snažit" motocykly ničit, je důležité, aby byly vybavené doplňky, které pomohou ochránit hlavní součásti stroje i v těch nejnáročnějších podmínkách a situacích. Závod se jede převážně v horách, často daleko od civilizace a ve všech myslitelných podmínkách - teploty od nuly do třiceti stupňů, déšť, mlha, námraza a možná i sníh. Každopádně bahno, spousty kamení, šotoliny, brody i prašné rychlé cesty bez asfaltu, které jsou v Rocky Mountains typické.

Všechny motocykly tedy dostaly do výbavy ochranné doplňky - mimo jiné padací rámy, kryty hlav válců, chladiče, kardanu, nádobek brzdové kapaliny, heftů atd. Na uložení osobních věcí během dne (jede se téměř každý den od brzkého rána do noci) slouží textilní zavazadlo (tailbag) umístěný místo zadního sedla - taktéž z produkce Touratech. Osobní věci účastníků na bivakování a kempování převáží organizátoři - účastníci si během soutěžních etap nevezou stany a spacáky atd. Jen věci na převlečení, nepromokavé vložky do oblečení a nějaké energetické tyčinky na svačinu. Každý účastník má k dispozici navigaci BMW Navigator V a motocykly jsou obuté na pneumatikách Metzeler Karoo MCE (T). Veškeré přípravné práce a montáže včetně přezouvání a polepů trvaly stovky hodin a dělal je tým mechaniků v centrále Touratechu v Německu. Stroje pak byly přepraveny přes oceán do Calgary, kde jim dvojice mechaniků (taktéž z Touratechu) instalovala baterie a lepila startovní čísla apod. Mechanici jedou s účastníky celou trasu a jsou kdykoliv připravení pomoct s jakýmkoliv technickým problémem.

Kromě toho jede s účastníky čtveřice speciálních týmů Touratech, kteří zajišťují pro organizátory další činnosti. První tým je trojčlenný fotografický (jede v něm majitel Touratechu Herbert Schwarz s manželkou Ramonou a jejich americký kolega fotograf Jon Beck). Druhý tým je filmařský (čtyři kameramani), další tým technická podpora závodníků (mechanici kteří jedou na motorkách) a další tým Touratech jsou střihači, kteří v centrále stříhají materiál a upravují fotky pro média atd.

Ředitelem soutěže je šéf španělské enduroškoly BMW, hlavní BMW instruktor - Tomm Wolf, který je také autorem trati v Rocky Mountains.



R1200GS LC - GS Trophy 2014 - Touratech technické doplňky:
Cardan crash bung 01-045-5505-0
Touratech hand protectors GD black 01-045-5650-0
Spoiler for TT-Hand Protectors GD *black*01-040-7301-0
Rear pannier "Ambato Exp" instead of pillion seat 01-045-5805-0
Fork decal set 01-100-0508-0
Side stand switch protector 01-045-5105-0
Stainless steel radiator guard 01-045-5018-0
Heat protection shield front manifolds 01-045-5065-0
Rear brake fluid reservoir guard 01-045-5030-0
Cardan guard 01-045-5500-0
Engine guard "Expedition XL" 01-045-5140-0
Stainless steel crash bar extension 01-045-5161-0
Large frame guard, legft 01-045-5035-0
Large frame guard, right01-045-5036-0
ABS sensor protection, front 01- 045-5005-0
Stainless steel reinforcing strut for original BMW engine crash bar 01-045-5164-0
Brake calliper cover (set) front 01-045-5173-0
Stainless steel cylinder guard 01-045-5134-0
Folding and adjustable brake lever 01-045-5395-0




Touratech pro letošní rok připravil tři sady doplňků, kterými si každý zákazník může ze svého R1200GS LC vytvořit repliku soutěžního motocyklu GS Trophy 2014, tedy včetně polepu v rozsahu od necelých 9 tisíc Kč až po téměř 45 tis. Kč.

1) Kompletní sada R1200GS - 2014 GS Trophy Replica
Odkaz na kód výrobku 01-045-0880-0 v našem shopu.

2) Sada ochranných doplňků 2014 GS Trophy
Odkaz na kód výrobku 01-045-0881-0 v našem shopu.

3) Základní sada 2104 GS Trophy pro R1200GS LC
Odkaz na kód výrobku 01-045-0882-0 v našem shopu

http://touratech-cz.blogspot.cz/2014/09/2014-bmw-motorrad-international-gs.html