Zdravím, rád bych se podělil o své nové zkušenosti s BMW R 1150 GSA, rok 2005.
Před asi dvěma měsíci jsem si koupil opět výše uvedený motocykl. Jsem rád že jsem si ji koupil, motocykl je jak nový, neponičený, ale jsem tak trochu více rozčarován tím, kam u BMW klesli. Nechápu jakou to nastoupili novou politiku při výrobě těchto ve světě uznávaných motocyklů, je vidět, že ten technický svět spěje tak zvaně doprdele.
Při montáži computeru Sigma jsem si odtáhl brzdové destičky, abych mohl kolem volně protočit a vyzkoušet načtení impulzů do computeru na řidítkách. S hrůzou jsem zjistil, že mám v ****u ložiska v předním kole. Okamžitě jsem kolo vyjmul, demontoval ložiska. Ke svému úžasu jsem zjistil, že tam ve fabrice namontovali ložiska z Taiwanu, hned jsem volal kamarádům, jeden z nich je Martin Zámek, který mně sdělil, že tuto opravu má též za sebou a taky na cca 50tkm, taky měl ložiska - Čína - Taiwan, druhý kamarád, mechanik z Inveltu mně k mému úžasu sdělil, že na ložiskách z Číny, taiwanu a Polska jezdí téměř všechny modely od roku 2003 a to ne jen v předních kolech, ale i v převodovce a motoru. Na můj dotaz, jak to je možné, kde je ta pověstná hrdost a pečlivost značkyBMW, mně suše sdělil, že to fabrika neřeší, že odpovídají normám a hlavně jsou laciné.
Tak postupně zjišťuji, že jezdím na německo - čínském motocyklu a začínám litovat, že jsem nezůstal u ročníku 2001.
Kamarád Martin - Štefi, jezdí na BMW R 1100 GS, má na ni cca 250tkm, hodně km se sajdou a má stále originál ložiska v předním kole.
Jaké máte zkušenosti vy?
Ivoš.
Nedavno jsem na ebay koupil predni kolo,rok vyroby 2003.Taky tam bylo lozisko z taiwanu.Takove tusim ruzove.Myslel jsem,ze uz ho prave nekdo menil.Tak uz vim,ze je to original.Jednou jsem si vsiml,ze se s timto loziskem prodavalo i kolo z roku 2000.To asi znamena,ze tam uz menene bylo.A ze bmw uz jako nahradni dil dodava pouze loziska z taiwanu.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
No uznám, že kdybych si objednal ložiska u zdejší BMW prodejny a to dvouřadé čítá cca 800Kč a to jednořadé asi 300 Kč, tak bych v případě, že by mně za tuto cenu nabídli Taiwan asi ztropil takový cirkus, že bych tam už nesměl
Ivoš.
Je pravda, že všichni zde věříme ,že ložiska SKF jsou nej.....
Takový malý postřeh z práce,měním na mašině co týden nějaké ložisko
je jich tam neskutečně moc, ale už když ložisko vyndám z krabičky, tak
prostě u ucha hrká a je volné....bereme jen ložiska SKF
Takže můj dojem, není všechno SKF co je v modré krabičce s bílím nápisem
Bohužel
R 80 GS, R1200GS LC
Siggi napsal:
Je pravda, že všichni zde věříme ,že ložiska SKF jsou nej.....
Takový malý postřeh z práce,měním na mašině co týden nějaké ložisko
je jich tam neskutečně moc, ale už když ložisko vyndám z krabičky, tak
prostě u ucha hrká a je volné....bereme jen ložiska SKF
Takže můj dojem, není všechno SKF co je v modré krabičce s bílím nápisem
Bohužel
Asi je dělají taky v Číně
I když prý umí číňani taky kvalitní výrobky, ale kam jdou? A budou taky dražší. Rád zaplatím když budu vědět, že jsem koupil kvalitní zboží.
Upravil bmwivo dne 15.12.2013 17:44
Ivoš.
já v práci zjistil už před 15 lety, že na jednom stroji co kolegové měnily SKF co dva měsíce asi rok dokola tak dali jednou ZKL a ejhle půl roku tam přes půl ČR nemuseli ...
Záhy nato jsem při GO Fiata v zastoupení SKF v Praze zjistil že cena ložisek je 6500kč a origo ložiska ve Fiatu mě nabízeli SKF za 5500 kč , uplně mě ale dostalo že na všech krabičkách v zastoupení SKF v Praze bylo made in Italy a ve Fiatu origo díl made in Germany :-) , od té doby kupuju primárně Japan a nikdy nebyl problém :-)
doplňky Touratech, diagnostika a servis moto BMW,KTM, a jakékoliv dle dohody ...
Siggi napsal:
Je pravda, že všichni zde věříme ,že ložiska SKF jsou nej.....
Takový malý postřeh z práce,měním na mašině co týden nějaké ložisko
je jich tam neskutečně moc, ale už když ložisko vyndám z krabičky, tak
prostě u ucha hrká a je volné....bereme jen ložiska SKF
Takže můj dojem, není všechno SKF co je v modré krabičce s bílím nápisem
Bohužel
Asi je dělají taky v Číně
I když prý umí číňani taky kvalitní výrobky, ale kam jdou? A budou taky dražší. Rád zaplatím když budu vědět, že jsem koupil kvalitní zboží.
zaslechl jsem, ze SKF ma cast produkce tez presunutou do ciny.
a mmch ja jsem na osmikile na origo loziskach dal 100 tisic a odesly az pote, co jsem je utopil.
kdovico s tou moto predchozi majitel delal.
Upravil hicks dne 15.12.2013 17:51
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
V pátek jsem byl zrovna v jedné ložiskárně pro ložisko na vstupní hřídel do převodovky M94 na R1100GS. Vždy, když jsem tohle ložisko (SKF 30304 J2/Q) kupoval, tak bylo "GERMANY". Tentokrát bylo "BULGARIA". Tak jsem vzal TIMKEN.
Jinak opravdu od toho roku 2003 se třeba do převodovek u BMW začala dávat ložiska vyrobená v Polsku (do té doby NSK England nebo Japan) atd. atd.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Všichni větší výrobci kteří chtějí uspět v konkurenci mají alespoň část výroby v Číně. Je to smutné a je to i jeden z důvodů proč má v Evropa takovou nezaměstnanost jakou má. Je skutečně málo lidí kteří jsou ochotni si za kvalitu připlatit, nízká cena dnes táhne celou společnost, lakomých lidí kolem nás je čím dál víc a sledujeme to jistě všichni, myslím že na to jednoho dne dojedeme.
...možná jsem optimista, nicméně dle posledních ek. zpr. to vypadá, že některá výroba (výroba některých výrobků) se již vrací zpět do Evropy a to mj. z důvodů kvality. U elektroniky typu počítačů, pokud jsou vyrobené v Asii, než doputují "standardní" cestou přes přístav v Rotterdamu trvá cesta cca 8 týdnů, tzn. elektronika je již "morálně" zastaralá. Pravda, po železnici cca 3 týdny.
Jsem asi naivní, ale domnívám se, že tlak na kvalitu dané posune, přirozeně vytříbí a výroba se rozdělí na kvalitní s odpovídající cenou a třeba méně kvalitní s cenou nižší atd..
Je to jen můj laický názor, určitě, jsou zde lidé s širším rozhledem a zkušenostmi.
www.jantruhlar.cz
Tak jako názorný příklad stačí F800GS kdy už i po 10-20.000km jsem dělal ložiska v kolech Polské výroby...
Myslíte, že to v BMW neví když testují nový model, že zrovna na jím testovaných modelech(motorkách) se ty Polský ložiska nerozbili a pusili to výroby s klidným svědomým...to je blbost.
Bohužel onot o funguje jinak...i ty Poláci umějí vyrobit kvalitní ložiska stejná jako Timken nebo SKF, ale je to tendr a BMW nebo kdokoliv jinej je osloví a řekne jedno ložisko za 2,40 Eura.....a podle toho to potom vypadá...
Tom
schrek napsal:
Senedic setri se vsude me odesli loziska na me F 800GS po 10000km pekny co
ale tys je vymachal, ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomR1 napsal:
Tak jako názorný příklad stačí F800GS kdy už i po 10-20.000km jsem dělal ložiska v kolech Polské výroby...
mne Zlabek, ktery tomu pocitam rozumi vic, nez ty, rikal, ze na osmikile tragicky nejsou, DOKUD JE NEKDO PORADNE NEVYMACHA V BRODU/BAHNE.
kdyz menili moje, bylo tam opravdu blato a lozisko TOTAL dead.
ale po 100 000 km mne to ani nemrzi.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2