Zavítal jsem do klubu potkanů se svou A4 B7 2005 2.0TDI 103 KW, 16V, kód BLB (s kódem se teda trefili
Věc se má tak, před cca rokem jsem koupil auto, najeto 230 tis., po měsíci jsem koupil rozvodovou sadu INA + vodní pumpu Airtex. Nechal jsem to vyměnit u servisáka doma, který dělá léta v škodovce, tzn. má s tím dost zkušeností.
Asi 7 měsíců jsem jezdil, najel cca 11 tis.km.
Tento týden jsem jel po městě asi 40km/h, auto chcíplo, žádný špatný zvuk, nic. Samozřejmě jsem ho zkoušel několikrát nastartovat.
Po odtažení do servisu jsme hned zjistili, že se ulomil (nikoliv vytrhnul) šteft na napínací kladce rozvodů. Spadnul řemen a potkalo se to.
Šteft se měnil, takže byl nový.
Otázka zní, čím to mohlo být a jak byste se k tomu postavili? Podle slov servisáka ho utahoval jak měl, tzn. na 25nm. Může to být vada materiálu a lze to reklamovat u prodejce rozvodové sady? Nebo ho prostě utáhl moc, načal ho a mohl se tak po čase ulomit? Lze řemen přepnout nebo nějak špatně nastavit, že by to mělo negativní vliv na šteft?
Dneska sundá hlavu a uvidí se, jaké budou škody..
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 20.12.2014 21:30
Příspěvků: 1168 Registrace: 08.06.12
Na dizlovych škodovkach jeden čas praskali šruby na ojniciach, expertizov zistene že moment bol good ale šroby neboli až tak koscher. Ma ten momenťak z certifíkatom resp. prekontrolovany?
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 20.12.2014 21:59
Příspěvků: 648 Registrace: 06.05.13
Tohle se nestane přetažením,rozvody dělám vcelku běžně a když se to přetáhne tak se štěft vyrve i se závitem ven a pak se dává abnormál šteft nikdy nepovolí šteft dřív jak hliník.chyba musela být v tom šteftu a ne v dotažení,25 NM je správně podle servisního manuálu ale kdyby to přeáhl tak ti ten šteft vylezl z hlavy i se závitem...už jsem to kolikrát předělával i když rozvody dělali ve Škodovce....prostě na to mr....,tohle bych viděl na šteft. Můj názor
Vše co dojede do cíle je dobré.
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 20.12.2014 22:29
Příspěvků: 327 Registrace: 19.01.13
Je to sice jenom fotka, ale podle toho zlomu bych si tipl a na chybu v materiálu. vypadá to jako by tam byla prasklina již dřív(třeba jíž při výrobě).v práci se občas setkávám s naprosto nepochopitelným praskáním materiálu v místech kde by to naprosto níkdo nečekal a třeba i 14 dní po tom co na tom kuse skončíla poslední operace obrábění. většinou když se něco přetáhne tak to ulítne hnedka při utahování. ale je to jenom fotka a můj názor.
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 20.12.2014 22:33
Příspěvků: 1097 Registrace: 26.07.08
Tak tohle téma je hodně dobrý ...??
Kopil jsem si sadu INA a servisák u mě nebo u sebe v garáži mi udělal rozvody.... po kom se teď mám vozit ?? nechcete mi přátelé poradit??
Proč jsi si to nechal udělat v origo servisu ???
Upravil smazak73 dne 20.12.2014 22:33
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 20.12.2014 23:32
Příspěvků: 2121 Registrace: 20.06.08
Opravujem utahovací techniku vo VW(fabrice) a mame tam pravidelne skoušky materialu na utahovačky .a ako sa už píše hore. ocelový šrob neutrhneš v hlinikovom materiale aj keby bol neviem z akeho hliniku. takže pretahnuty alebo nie. bola to isto vada materialu a reklamaciu by mal niest výrobca respektívne dodavatel sady púokial v nej bol obsiahnutý aj ten šrób.
Škoda Octavia 2 1,6MPI LPG 74kw Elegance r.v.2006 Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 21.12.2014 08:45
Příspěvků: 1346 Registrace: 28.04.11
welli napsal:
A to je zakazany postup, nechat to udelat jinde nez v autorizaku?
Tim padem nemam hledat, kde se stala chyba?
Za mě si udělal nejvíc paseky a škod bohužel ty sám tím žes to po zastavení zkoušel trápit a startovat pokud se to tedy stalo tak jak píšeš něco jiného potom je kdyby se ti to zastavilo za jízdy po dálnici v plné rychlosti to je teprve potom pěknej potkan ale i tak tohle budeš těžko někde reklamovat aby ti to celé někdo dal dohromady zadarmo to sotva někde pochodíš
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 21.12.2014 09:26
Příspěvků: 1061 Registrace: 20.08.09
To te nenapadne, ze by to mohlo byt potkany, kdyz jsou rozvody udelany. A kdyz ti auto chcipne uplne potichu a bez zjevne priciny, ty bys ho nezkusil nastartovat?
Nejsem technicky typ, ale v te chvili uz byl rozvodak dole, takze nehonil ventily a uz se to zadadne vic pomlatit nemohlo, ne?
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 21.12.2014 11:14
Příspěvků: 514 Registrace: 13.06.08
Eman_ napsal:
[quote]welli napsal:
To te nenapadne, ze by to mohlo byt potkany, kdyz jsou rozvody udelany. A kdyz ti auto chcipne uplne potichu a bez zjevne priciny, ty bys ho nezkusil nastartovat?
Nejsem technicky typ, ale v te chvili uz byl rozvodak dole, takze nehonil ventily a uz se to zadadne vic pomlatit nemohlo, ne?
Ty ses fakt anti-mechanik.....
Tim,ze je rozvodak dole a toci se klika,kdyz vacka je bez pohybu se to pomlati nejvic...pokud tam nemas rozvod soupatkem nebo motor tzv vankl....
Emile toto jsi nepochopil ty.Jak psal Welli,kdyz ze roztrhne rozvodak tak staci jedna otacka klikovky o 360° a pak uz tam vic paseky nadelat nejde,kor u motoru se spalovakem v pistu a pri tak malych otackach.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 21.12.2014 11:17
Příspěvků: 648 Registrace: 06.05.13
Eman_ napsal:
welli napsal:
To te nenapadne, ze by to mohlo byt potkany, kdyz jsou rozvody udelany. A kdyz ti auto chcipne uplne potichu a bez zjevne priciny, ty bys ho nezkusil nastartovat?
Nejsem technicky typ, ale v te chvili uz byl rozvodak dole, takze nehonil ventily a uz se to zadadne vic pomlatit nemohlo, ne?
Ty ses fakt anti-mechanik.....
Tim,ze je rozvodak dole a toci se klika,kdyz vacka je bez pohybu se to pomlati nejvic...pokud tam nemas rozvod soupatkem nebo motor tzv vankl....
Moje rada zni,dej si to opravit a prodej to,protoze ty nevyhadas nic,kdyz tomu rozumis jako koza petrzeli
Nehlede na to,ze zaruka na praci je max pul roku a zaruka na dily je sice dva roky,ale jen v pripade,ze je to namontovano ODBORNE V ODBORNYM SERVISEM,KDE MECHANIK JE NALEZITE PROSKOLEN.....takze to znamena,ze si koupis domu sadu rozvodu,tam ji otevres a kdyz je nejak vizuelne poskozena,tak ti ji vymeni,ale jak je namontovana-pouzita a dela ti to někdo ve stodole,tak ze sebe při reklamaci udelas akorat stejnyho vola,jako tady .....
Tvoje teorije jak funguje motor bys mel radeji nechat pro sebe,je to Fyzika 6 trida.....
Nic,dnes az budes pict housky,tak si spocitej,jestli ta oprava ma cenu nrbo jestli auto neprodat potkany....
Nova sada rozvodu
Tesneni pod hlavu
Novy olej plus filtr
Nejake ventily
Prace
Diagnostika
U pepika ve stodole cca 10 az 15tis.....kdyz nebude nnics pistama a makovici....
Emane přečti si znova co napsal Welli a pak se podívej na tvoji odpověď ....... Welli máš pravdu v tuto chvily když už byl řemen dole a klika se dotocila tak startovním si to už víc zkurv... Nemohl protože už vše bylo zničeno dotáčející se klikou když auto dojelo s zarazenou rychlosti.pokud budeš chtít nějaké nd dej vědet .
Vše co dojede do cíle je dobré.
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 21.12.2014 11:40
Příspěvků: 35 Registrace: 22.05.14
Podělím se také o své zkušenosti. Dělám ve škodovce mechanika a tenhle případ jsme tam řešily. Zákazník si přivezl rozvodovou sadu i s pumpou sám a chtěl jí namontovat. Co čert nechtěl odešla vodní pumpa a samozřejmě se motor potkal. Zákazník vznesl reklamaci na náš servis a požadoval bezplatnou opravu. To ale narazil protože materiál dodal zákazník sám a za ten servis nenese zodpovědnost. Zákazník to zkoušel ještě na prodejce tohoto materiálu a ten by mu vyreklamoval pouze vadnou vodní pumpu, ale celou opravu ne, že prodaly pouze materiál a nezprostředkovávaly opravu. Takže začarovaný kruh z kterého není úniku! Nakonec jsme motor opravily na náklady zákazníka ten byl moc spokojený, protože jsme mu poskytly výrazné slevy na práci i materiál a dodnes k nám jezdí. Ty máš ve své podstatě stejný problém jen, že ti prasnul šroub kladky, ale to nic nemění na tom, že jsi měl materiál vlastní a výměnu provedl tvůj servisák. Bohužel nemáš moc možností na koho bys přenesl náklady na opravu potkaného motoru. Takže budeš muset opět sáhnout do své kapsy ale hlouběji a zatáhnout to ze svého.
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 21.12.2014 12:02
Příspěvků: 403 Registrace: 12.03.14
Zdary...
Welli...
Tohle vidím několikrát do roka... A je mi z toho smutno za ty lidi co jsou z toho pak nejvíc smutní a chtějí hledat viníka a hlavně komu to hodit na hlavu.
Celá chyba je v rozvodové sadě kterou jsi do toho nechal dát.
jó jasně kamenujte mne...
Ale je to tak 100 lidí tam dá neoriginál sadu pokud možno ať to moc nestojí. A pak se 5 z nich strašně divý, že se to utrhlo/ohnulo/zlomilo.
Ale zamyslete se kde se asi tak dá ta cena ponížit !!!!
1.) Marže Autorizovaných servisů
- Nevěřím, že by jsi přes toto fórum nebo přes známé nesehnal někoho kdo dělá nebo má lidi v příslušném autorizovaném servise. A tudíž nesehnal Originální sadu za třeba Nákup +5-10% + daň....
2.) Práce při výrobě samotné sady...
- No co se dneska nedělá v číně.... Takže tady bych to zase tak horké neviděl. Ale určitě to také udělá své...
3.) Materiál a Atestace.
- Tady si snad každý odpoví sám....
Opravdu člověk ušetří tak zásadní částku nákupem Neoriginálního dílu? A to dílu který chrání nebo je ZÁSADNÍ pro správný chod vyššího celku jako je právě motor. Za cca 140 000,- v případě fungl nového???
Pochopím to u brzd...
Pochopím to u Kuláků/kostí/stabíků...
Ono je šetřit a šetřit....
Zpět k tématu.
Ano reklamovat se to dá.
Jenže z praxe kterou jsem mohl sledovat. To dopadne tak, že Servis/Servisák kterej ti to dělal. Od toho dá ruce pryč neb namontoval to co jsi si koupil. A co jsi si ty přál udělat udělal správně.
Prodejce který ti prodal sadu ti řekne, aby jsi prokázal, že je to chyba té sady a bude po tobě chtít papír, že ten servis/servisák takovouhle věc vůbec umí udělat.
Pokud se ti podaří získat dostatek písemností potvrzujících, že z tvé a servisní strany je vše v pořádku. Tak se ti může podařit přitlačit prodejce sady k dohodě. Nebo k tomu, že zaplatí náklady spojené s opravou.
Ale náklady spojené s donucením prodejce k tomuto placení. Už půjdou za tebou. Rozhodně je to běh na HODNĚ dlouho trať.
Je mi jedno zda mi věříš nebo ne. Ale za těch víc jak 12let v prostředí autorizovaného servisu. Jsem toho viděl dost.
Je naprostá rutina, že společnosti poskytující Operativní Leasing. ZAKAZUJÍ při výměně rozvodů Měnit cokoliv jiné než-li samotný rozvodový řemen !!!!
Kladky.
Štefty.
Matky
Vodní pumpy.
Napínáky.
Vše zůstává původní !!!!!
A pak si kupte 4leté referenční vozidlo po Operáku. Pravidelně servisované-)))))
---------------------------------
Welli...
Ať tu nejsem za echt rypáka. Nahoď mi do PM WIN tvého vozu. A já se zítra v práci kouknu za kolik se ta sada dala udělat v originále. A to včetně repasovatelné vodní pumpy. Kterou teď už nezískáš neb nemáš originál pumpu -)
Jakékoliv dotazy Klidně do mne perte -) PM a klávasnice snese ledacos -)))
OT: Potkaný 2.0TDI 103KW BLB kvůli šteftu napínáku
Přidané 21.12.2014 13:14
Příspěvků: 1061 Registrace: 20.08.09
Wan-Chuan, díky. Rozumím tomu, že když to nebylo v autorizáku z jejich dílů, je šance na reklamaci malá. Proč jsem to nedal do autorizáku snad nemusím zrovna tady vysvětlovat, tady, kde polovina fóra jezdí k Tondovi a druhá k Servisákovi..
Neberu to jako rejpání z tvé strany, samozřejmě bych teď řešil radši reklamaci v autorizáku, ale na to je pozdě. Ani se nemusíš koukat, za kolik by se to dalo udělat v originále, na to už je pozdě
díky každopádně za rady, prostě letošní vánoce budou trochu dražší