Zdar používáte někdo solární nabíječky. Nějak se mi rozrostl park a uvažuji jak udržet vše připravené k provozu.... Dejte tipy co fungují nebo raději klasická udržovačka http://www.mkauto...i-12v-1-5wTAKE IT EASY
ja kupoval tady [url] http://www.zjtronic.cz/zjtronic/eshop/52-1-Energie/765-3-Solarni/5/5085-Solarni-dobijec-17-5V-1-5W[/url], loni sem to mel na skodarne a pomohlo to v zime teda se domnivam ono nevim zda toho 1,5W dostacuje
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
schrek napsal:
ja kupoval tady [url] http://www.zjtronic.cz/zjtronic/eshop/52-1-Energie/765-3-Solarni/5/5085-Solarni-dobijec-17-5V-1-5W[/url], loni sem to mel na skodarne a pomohlo to v zime teda se domnivam ono nevim zda toho 1,5W dostacuje
0,085 A při maximálním výkonu je docela nízká hodnota. Uvažuji-li, že maximální výkon bude solární článek dodávat za slunného dne ca 8 hodin (na článek půjde přímé slunce) a po zbytek dne vůbec nic, pak dodám při jmenovitém proudu baterii práci vyčíslenou jako 0,68 Ah. Každý ať posoudí, jaký odběr má při odstavení jeho auto, a v jakém stavu baterii (čím starší, tím obvykle vyšší samovybíjení). Smysl to má asi jen u dlouhodobě odstavených aut. Asi bych ale vybíral výkonnější článek...
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Vecer pod lampou neparkuji a kdyz mi auto zavali snih,tak nema slunko sanci,takze osobne si mysli, ze je lepsi zainvestovat po x letech do noveho akumulatoru.Samoze garaz je top,ale ne kazdy ma moznost.... Jak bylo loni -25°C pres noc cely tyden, to uz byl pravda obcas problem. Ale nastesti mam benzinak,tak spon ty starty tolik nepotrapi.Takze za me novy akumulator nebo napojit na klasickou nabijecku.
I pád na hubu je pohyb kupředu
souhlasím s Melizoy, když si spočítáš proud, tak 85mA je na dobíjení baterie hodně málo. I USB port na ntb má na výstupu 100mA. Navíc těch 85mA je jen za ideálních podmínek.
Jinak pro představu jak málo to nabíjí, tak normální nabíječka telefonu má zhruba nabíjecí proud 500 - 900mA.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
asi tak kupuju baterku co maximalne 3-4 roky , i kdyz ted tam mam Vartu a uz ji jde na 4 rok , ale uz na zimu to neda takze pujde ven
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Ne všechny panely jsou takhle slabé. A pochopitelně záleží na tom, kde s tím člověk je - účinnost blíž k rovníku je vyšší než na severu. Nicméně tohle dodává ampéru (13W při 12V) a jde jich řetězit až šest paralelně nebo připojit větší a menší panely současně apod: http://www.tourat...-1541.html
Pochopitelně to je za trošku jiný prachy. Zkoušel jsem to v dubnu v Maroku a z jednoho většího a jednoho menšího panelu jsem dobíjel motorku v odpoledním slunci proudem přes 2.5A (měřeno nepřesně obyčejným multimetrem). Nepotřeboval jsem dobíjet, jen jsem to zkoušel. Myslím, že by to v pohodě dobilo třeba poloprázdnou baterku za 4h. Proud trošku kolísal ale pod 2.5 to nešlo nikdy. Ten větší panel se vejde krásně ke stěně kufru, menší je asi poloviční. Jsou docela těžký ale hodně odolný a jde s tím bezvadně dobíjet mobil, kamera apod. Má to regulovaný výstupy i na jiný zařízení. Měl jsem k tomu powerpack s měničem, který jsem používal na dobíjení veškeré elektroniky v místech, kde byla jen jedna zásuvka na 10 lidí a nebyla šance dobít všechno potřebný večer. Ta motorka mě jen tak zajímala, jestli by to bylo reálně použitelný a podle mě ten proud stačí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Kupoval jsem předloni 2W panel, vypadá téměř totožně. Aby mi starší baterka přečkala zimu v motorce v garáži, kde nebyla elektrika.
Nabíječka ležela na střeše garáže, naplocho. Bylo to v Anglii, takže +- stejné geografické podmínky, nicméně často zataženo, deštivo, sníh vyloženě jen na pár dní.
Baterka přežila, na jaře jsem bez problémů natočil. Funguje to, ale vzhledem k proudu, který je taková "nabíječka" dokáže dát (řekněmě 50mA), tak je to hlavně o pokrytí ztrát samovybíjemím, ev. odběru hodin.
Tudíž je to o tom, co od toho člověk čeká. Vypráskanou baterku to nenabije, ale nabitou baterku to bezpečně udrží při životě i nějakým minimálním odběrem.
Teď už mám moto poblíž zásuvky, ale zase na auto, který v létě třebas měsíc stojí, je to fajn.
______________
R1150R 2004