Dobrý den, jsem tu nový a měl bych dotaz.. Jsem rozhodnutý si pořídit BMW 1200GS (při mojí výšce je nereálný Adventure).. Můj dotaz zní, jaký ročník by jste mi doporučily?? Jaký je rozdíl ve spotřebě,spolehlivosti, údržbě a poruchovosti 1vačka a 2vačka?? Zatím jsem rozhodnutý pro ročník 2008 (1vačka 77kw).. Chci jen vzduch.. Ale zvažuji jestli 1 vačku, nebo 2 vačku. Někde tady na foru jsem četl že 2vačky mají tenčí víko ventilů, je to pravda??. Díky moc za vaše rady a připomínky...
Ahoj, o pět vláken před tebou najdeš odpovědi. Nevím jak výška, já mám 175 a ADV v pohodě. Dvou vacka je vychytanejsi. Záleží také na financích a jak se staral majitel před tebou.
Tomka napsal:
Zatím jsem rozhodnutý pro ročník 2008 (1vačka 77kw)..
to ses rozhodl pro to nejhorší.
Sice facelift, ale už kupa sra.ček navíc a motor furt stejnej, jak předchozí modely. Na motoru teda není nic špatnýho, ale proč si ho brát s nesmyslama jen v lepším obalu a víc za to platit?
Navíc od r 2008 už je problémovej tlumič rázů v převodovce (ale to se dá vyměnit za lepší, až odejde)
Buď 2007 bez ESA, ASC atd.
a nebo DOHC s lepším motorem. Tam je rozdíl ve výkonu naprosto evidentní.
Slabší víka mají, protože by se tam ten vačkový mechanismus nevešel, ale stačí si koupit kryty ventilových vík.
Osobně bych nic jinýho než 07 a pak 2010-2013 nevzal
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ta dvouvačka má 81kw, opravdu jsou ty 4kw tak poznat?? Někde jsem četl že dvouvačka má trochu větší spotřebu, je to pravda??? Jaký motor je složitější (dražší) na údržbu, nebo jsou na tom stejně??? Vím že v předchozím vlákně někdo rozebíral jaký ročník si má koupit a jsou tam nějaké odkazy (to už jsme si přečetl), ale není nikde do podrobna rozepsáno, jaké jsou výhody a třeba i nevýhody jednovačka vs dvouvačka... Díky moc za komentáře či rady...
Ne nejsou znát 4kW, ale ony ty předešlý 3 tam totiž vůbec nejsou. 5% je odchylka měření a na tom si BMW udělalo tak nějak "reklamu" na novej facelift.
Kdyby ses projel na 04-07 a pak 08-09, tak nepoznáš vůbec nic. Když sedneš na 2010-2013, tak to poznáš hned.
Žere to podle tvojí ruky... Všeobecně je platný, že čím vyšší výkon, tím menší spotřeba při klidné jízdě, protože to nemusíš brát tak pod krkem, aby to jelo.
Já jezdím dlouhodobě na 07 za 5,5 a vsadím se, že bych na DOHC dokázal jet za 5... akorát že by mě to nedalo, protože to jede jako prase a často bych si to užíval.
Náhodou mám teď jednu ADV doma a na dvojku jenom plynem na zadní tu svoji starou dobrou 07 teda nepostavím... tohle jak nic i s plnou nádrží... jen je potřeba povypínat ty hovadiny tam ... a to by mě trochu štvalo.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Já mám docela rád ty hovadiny , jak ty píšeš (samozřejmě jen když jdou i vypnout).. Já si myslím že pro mě a mojí muší váhu (63kg) bude asi bohatě stačit ta jednovačka a i tak to se mnou bude asi cvičit .. Mimochodem od kdy se dělají ty dvouvačky?? Je rok 2009 ještě jednovačka, nebo ne???
Upravil Tomka dne 24.01.2019 19:15
Tomka napsal:
Mimochodem od kdy se dělají ty dvouvačky?? Je rok 2009 ještě jednovačka, nebo ne???
Napsal jsem ti 2x a v obou příspěvcích jsem to zmínil
Evidentně odpovídáš na příspěvek, kterej vůbec nečteš, takže pro mě ztráta času a pro tebe informace, že tady máš asi 6500 podobných kolegů
Aspoň máme hned jasno...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Asi se budu soustředit víc na to, jakou má moto servisní historii (v jakém je stavu) a jestli se mi líbí, než na to jestli je to jednovačka nebo dvouvačka... Každopádně budu vybírat od r.v. 2008.. Jestli to půjde na dvojku zvednout na zadní nebo ne mi je jedno, hlavně aby GS sloužilo a vždy jsem se z cesty vrátil v pohodě a jestli to má nějakou kw víc nebo míň mi je asi jedno.. Jestli v tom opravdu není nějaké + nebo - ve prospěch životnosti a spolehlivosti nějakého z obou motorů (a oba jsou na tom stejně) tak mi to je celkem jedno... Šlo mi hlavně o tu životnost, spolehlivost a následný servis (jestli je složitý a nebo ne)...Díky moc za váš čas a rady
Kupoval jsem s kamarádem nedávno a vzali jsme rok 2012 ve full výbavě a adventure. Předešlé modely mají občas s něčím problém a tady by to the mělo být vychytané. Až čas ukáže, jestli to byla správná volba.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Tomka napsal:
Mimochodem od kdy se dělají ty dvouvačky?? Je rok 2009 ještě jednovačka, nebo ne???
Napsal jsem ti 2x a v obou příspěvcích jsem to zmínil
Evidentně odpovídáš na příspěvek, kterej vůbec nečteš, takže pro mě ztráta času a pro tebe informace, že tady máš asi 6500 podobných kolegů
Aspoň máme hned jasno...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Hele mám dvouvačku, občas se trošku v motorkách hrabu. A vím že ji nedám, ta se mnou zestárne. Od roku 2010 jsem nenašel nic v tomto segmentu co bych chtěl víc. A to mě teda vyhoupala s el. Takže za mě bez snímače tlaku pneu, ESA, a pokud mozno i palivoměru..no a možná ZFE
OK, jdu 100% do dvouvačky.. Mě se právě ta výbava ESA a td. líbí, samozřejmě se mi to bude líbit míň, až se na tom něco po.... Ten snímač tlaku má asi něco do sebe, ale zase až se to rozbije, je to starost na víc.. Hlavně ji chci s plechovými koly (nechci liťáky) a s ESA (líbí se mi ten systém) a nejlépe se serviskou.. Klidně vezmu i holou, mám vybraný padací rám co se mi líbí..Ještě si o nich něco nastuduju a pak začnu hledat..