Začnu zkraje:
silniční pneumatiky Dunlop Roadsmart 2
Tohle je opravdu čistě silniční pneu, která rozhodně nebyla primárně stvořena pro GS a dá to hned pocítit. Ne, že by to byla špatná pneu- naopak... ale v kombinaci s maximální ovladatelností GS, která je těsně před hranicí nestability, způsobí tato pneu, která je stejně zaměřená na ovladatelnost, právě tu nestabilitu.
Nevím jestli to popisuji srozumitelně, ale pro příklad: pomalá jízda krokem způsobovala podobný pocit, jako chůze po zábradlí... nic moc
Pravděpodobně je to způsobeno malým rádiusem běhounu (vysokým "hříbkem". Jejího předchůdce jsem měl kdysi na Banditovi a tam to byla paráda. Z hůř ovladatelné motorky se rázem stala poměrně hbytá pouhým přezutím... ale na GS to fakt není.
Kladná vlastnost, s tímto spojená, je rozhodně to, že tuto pneumatiku na GS asi ani není možný dotat na hranu (kvůli zmíněné výšce/ malému rádiusu), takže ani v krajním náklonu neztratí na přilnavosti vlivem zmenšení kontaktní plochy. Tohle je asi jediná vlastnost, která by mohla pomoct tak špičkovým jezdcům, které už pneumatiky v náklonu limitují.
Nájezd nebyl takový, jaký jsem si sliboval od takřka bezdezénové pneu (13tis.) a rozhodně stojí za zmínku naprosto nejhorší reakce na asfaltové výplně za mokra ("hadi" a jiné opravy štěrkem neředěným asfaltem). Takhle extrémně špatnou reakci jsem nezažil na žádné jiné pneumatice. Je to škoda, protože jinak se na mokrém asfaltu chová parádně.( nevěděl jsem, jak tuto konkrétní vlastnost zahrnout do bodování v tabulce, tak jsem to neřešil. Na běžném mokrém asfaltu je fakt v pohodě)
Nic méně, celkově musím říct, že jednou mi tato pneu na GS bohatě stačila. Mít motorku s menčím úhlem řízení, která je zaměřená spíše na stabilitu v přímém směru, než na ovladatelnost, tak to bude mít smysl, ale na GS ne
Mr GS přiložený následující obrázek:
[22.92Kb]
Upravil Mr GS dne 22.01.2018 17:37
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 17:38
Moderátor Příspěvků: 8637 Registrace: 18.12.08
Mitas Terra Force-
Jak jsem už dříve napsal, po prvních 5tis. km- úžasná pneumatika. Ukázkově přesný ovládání v jakémkoliv režimu a stavu ojetí. Překvapivě dobrá na suché šotolině. Upřímně je na šotolině naprosto srovnatelná s Heidenau K60 Scout v rozměru 150/70 R17. Předek je u Scoutu lepší, ale zadek díky středovému pruhu ne, spíše naopak, ale o tom příště...
Na terra force jsme vloni se Servisákem projeli Alpské šotoliny, více méně, dle Pertlova průvodce a ta pneumatika nikde neprojevila ani náznak zaváhaní. Kdo to jel a zná pasáž, kde Michal jel z kopce z Monte Jafferau po sjezdovkách a 2x zavařil brzdy, tak tam jsme jeli opačně směrem nahoru a ta pnau nás dostala naprosto suverénně až na vrchol Jasný... měli jsme na motorkách vše (kufry, stany...), což výrazně zvyšuje trakci, ale už v půlce cesty jsem neveřil, že to vůbec vyjedem, natož takto ladně (přiznávám, že před vrcholem jsem s sebou je.bl, ale to nebylo mitaskou, ale blbou hlavou kdy jsem právě z nedůvěry zaváhal v šikmém svahu, což po mém odstranění Milan projel, jako prd.
Celkově vzato, kdybych jel na špuntech, tak se tluču do hlavy, protože bych si zdaleka tak neužil silniční přejezdy, které jsou samo drtivě převažující a na šotolině nás Terra Force nijak nelimitoval.
Tohle byla zkušenost s první sadou, kterou jsem v 5tis zul a po roce opět nasadil na tenhle výlet. To jsem přišel na to, že Terra Force se neprojevuje tak, že když máte v půlce dezénu najeto 5tis, tak na další půlku najedete taky 5 nebo víc... po najetých celkových 7 tis byla mrtvá a já najel až domů celkem 8,5tis., takže do hladka Nic méně domů jsem dojel bez problémů.
Ovšem jiná zkušenost byla se sadou č.2
Tu jsem nazul novou před výletem na Korsiku. Jelo nás 10 moto, 7 z toho nazuto TerraForce.
Naprostá špička, na Korsice někteří výtečníci (Tonda ) brousili padáky (a né pádem, ale stále na kolech ) a při cestě zpět, po cca 4400 najetých km, mě během jediného dne uprostřed Alp začaly obě pneu na suchu klouzat tak, ža jsem odpoledne už nemohl vytočit ani kruháč jinak, než rychlostí chůze
Přišlo to plynule, od mírných náznaků ráno, až po nemožnost přesáhnout poloviční náklon odpoledne. Tlak zkontrolován, teplota na pohmat stejná, jako zbytek motorek, hloubka vzorku stejná (cca půlka, ale vlivem korsických zatáček jsme vyjimečně sjeli víc kraje, než střed)...
Po strnulém dojetí domů jsem s tím jezdil ještě týden 2x denně přes celou Prahu (v rámci výzkumu ) a každý náklon při kterém se dosáhne půlky běhounu, stejná reakce- ujíždění obou kol.
Závěrem: byla to moje druhá sada a ta první bez chyby až hluboko za hranici životnosti (dojetá až po druhé sadě i přes tuto zkušenost). Zbytek kamarádů na stejných pneu za stejných okolností dojelo bez problémů a doma ještě někteří celé léto pneu dojížděli a vše bez jakýchkoliv náznaků.
Chyba byla evidentně vyjímečná, ale i přes naprosto nevšední vlastnosti, hlavně co se týče posunutí hranice universálnosti, je ten konec s trochou hořké příchutě. Myslím si, že není čeho se bát. Fi. Mitas byla prostřednictvím Rudy informována a ikdyby se tento jev opakoval, tak klouzání nepřišlo lusknutím prstů, ale v rámci jednoho dne, kdy bylo najeto celkem přes 400km, takže bylo dost času problém odhalit a jízdu přizpůsobit.
Mr GS přiložený následující obrázek:
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 17:38
Moderátor Příspěvků: 8637 Registrace: 18.12.08
Heidenau K60 Scout
Dříve by mě nikdy nenapadlo takovouhle bačkoru vůbec nazout, ale vzhledem k tomu, že jsme potřebovali pneu s nájezdem přes 10tis. km s nějakým podílem offroadu, který jsme vůbec neznali, k tomu, že Karoo 3 v půlce dezénu (v mém případě cca 5tis) kloužou na mokru a vzhledem k tomu, že nám je Mařa vřele doporučoval, jsme je vyzkoušeli společně s přítelkyní při cestě přes Rus do AZ a zpět přes TR (R1200GSA + R1100GS).
Můj předpoklad s (ne)schopností v terénu se samozřejmě dostavil hned v den přezutí, kdy jsem vjel do pole kvůli obroušení hladké vrstvy, ze které mám u těhle typů pneu vždy trochu obavy. Zadní kolo se točí a akcelerace se nekoná... v šoku nejsem
Ten nepřerušovaný středový pruh absolutně neumožňuje pneumatice se "zakousnout" do povrchu, protože to prakticky jede pouze po něm, jako po slicku... pochopitelně
E-07 ještě odmítám, takže nám stejně nic jiného nezbývá.
Ovšem hned po dvou dnech převážně dálničních přesunů přicházím na kladnou vlastnost tohoto výtvoru. Díky pruhu je v oblastí největšího opotřebení, při jízdě v přímém směru, nejvíce materiálu a tak pneumatika značně dlouho (nesrovnatelně s jakoukoliv silniční pneu natož hrubší) odolává "zplacatění" a z toho mám fakt radost.
Za sucha na silnici se chová dobře v jakémkoliv režimu a za celou cestu nenacházím limity (samozřejmě v cestovním stylu).
V terénu v tamním podání (převážně luxusní šotoliny) žádné překvapení. Již zmíněná akcelerace (trakce v přímém směru) se nekoná, naštestí díky přednímu šípáku, to aspoň trochu brzdí.
Vesměs se dá říct, že ta přední je v terénu lepší, než zadek.
Na zpáteční cestě, opět v Turecku, nám v poslední třetině pobřežní silnice D010, kde začínají zatáčky, začne zase pršet a tak mám možnost porovnat chování na vodě s Karoo3, se kterou jsem si tady před 3 lety užil dost Se Scoutem je to ovšem výrazně lepší a vzhledem k tomu, že na tamním asfaltu to za mokra klouzalo i v botách, musím říct, že jsem byl s chováním pneu spokojený, protože na rozdíl od Karoo se na tomhle aspoň dalo jet.
Po návratu domů a ujetých 11tis. km, jsme celkově oba naznali, že Mařa měl opět pravdu a je to výborná, univerzální (s přimhouřením obou očí) pneumatika, pro dálkoplazné výlety. Její vysoký nájezd není vykoupen tvrdostí směsy, ale velkou výškou dezénu (11,5 mm) a masou hmoty. Rozhodně ji letos opět použijeme za tímto účelem
Mr GS přiložený následující obrázek:
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 17:38
Moderátor Příspěvků: 8637 Registrace: 18.12.08
inovovaná E-10
E-10 je notoricky známá a lidem se buď líbí nebo ne... Já jsem za poslední 4-5 let sjel 11ks zadní a 8 předních, takže u mě je to asi jasný ale byla cca před 2 lety inovovaná změkčením směsy. Od té doby jsem sjel myslím 3ks zadní a musím smutně konstatovat, že nájezd ( u mě ) klesl skoro o 30% z maximálních 6500km na max. 4500km.
Z toho ovšem nelze vinit Mitas, ale uživatele, kteří si na údajně špatné vlastnosti, co se týče přilnavosti, stěžovali vedení
Já teda nevím jaký máte zkušenosti s touto pneu, ale mě přišla měkká už před tím a nikdy jsem neměl pocit, že by se chovala špatně na mokru... Naopak, chovala se tak dobře, že změkčením směsy se nezlepšilo nic a jen ztratila na životnosti a to pochopitelně i v terénu. ...naneštěstí vinou snaživých stěžovačů je teď E-10 na hranici použitelnosti. Max tak na 10 dní nakouknout na balkán a domů po holejch.
Takže jestli to některej z nich čte, tak díky
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 17:38
Moderátor Příspěvků: 8637 Registrace: 18.12.08
no a nakonec Karoo3
Tam se nezměnilo nic. Zkusil jsem další sadu a opět naprosto totožný výsledek. Tentokrát jsme na to byli se Servisákem dva (oba R1200GSA) a oba po stejných km (cca 5000km) za stejných podmínek (Maroko) a ke konci, když nám zach.calo na severu, tak jsme měli problém projet kruháč
Nic méně do té doby paráda a v terénu, včetně písku, luxus! Ta guma má neskutečnou trakci v přímém směru. Byl jsem spokojený, ale po návratu (7500km) jsme se ani jeden netrápili dojížděním a vyhodili je. Ovšem stav vzorku u obou naznačoval, že by daly ještě mnohem víc a já jsem si jistý, že stejně jako v předchozím případě bych najel obdobnou porci (tenkrát 16700 na zadku).
Jediná změna se koná v úpravě povrchu nové pneumatiky. Není tam ta hladká kluzká vrstva, už od pohledu je povrch matnější. Měl jsem přední r.v. 2015 a ta už byla nová matná a zadní r.v. 2014 a ta byla stále stejná, jako předchozí sada, kterou jsem měl ve 2013, takže hádám, že někdy v tom r. 2015 se to lámalo.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 18:17
Příspěvků: 1718 Registrace: 18.06.07
V tabulce me prekvapilo TKC80 (ktery aktualne obouvam a budu obouvat i letos). Nechapu, jak jsi na tyhle gume mohl najet 18 tisic na predku a 9 na zadku :-O Ja mam na nich najeto asi 4500km a zadni vic jak 2 tisice uz neda ani omylem (ted ma 3mm), leda bych jezdil po holy gume bez vzorku Nejsem ridic brzda plyn (nehlede na nicemny vykon me stare 850). A pak me taky prekvapilo tvoje hodnoceni v terenu, ja jsem to tak spatne (zvlast v mokru) nevidel.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 19:30
Moderátor Příspěvků: 8637 Registrace: 18.12.08
Slavek-xxx napsal:
V tabulce me prekvapilo TKC80 (ktery aktualne obouvam a budu obouvat i letos). Nechapu, jak jsi na tyhle gume mohl najet 18 tisic na predku a 9 na zadku :-O Ja mam na nich najeto asi 4500km a zadni vic jak 2 tisice uz neda ani omylem (ted ma 3mm), leda bych jezdil po holy gume bez vzorku Nejsem ridic brzda plyn (nehlede na nicemny vykon me stare 850). A pak me taky prekvapilo tvoje hodnoceni v terenu, ja jsem to tak spatne (zvlast v mokru) nevidel.
Jak jako špatně v terénu? 6 z 10ti je špatně? Já to srovnávám s tím, co jsem jel nejlepší v daným ohledu a Karoo je kur.evsky jiná liga, než TKC... to mám všechno hodnotit 90% jak v Autosalonu?
K čemu by to bylo? Naprosto upřímě je TKC za Karoo sotva na těch 60%... nevím ,co bych k tomu dodal.
Poznám rozdíl i mezi E10 a TKC a to většina lidí tvrdí, že je to stejný není... už jen kvůli tomu, že E10 má po obvodu o 6 řad špuntů míň, což logicky znamená, že při stejný velikosti špuntů je tam větší negativní dezén
Upravil Mr GS dne 22.01.2018 19:31
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 21:18
Příspěvků: 1995 Registrace: 02.02.09
GSA Petr napsal:
Heidenau K60 Scout mohu jen souhlasit
Výborná cestovní guma
To rad ctu. Budu je na jare obouvat a uz ted jsem zvedavy. Jezdim rad svizne a malinko i cestuji. Teren zdolavam jen pri cestach.
Snad mi budou vyhovovat.
Zatim jsem jezdil jen Tourancy , Tourancy EXP a Next.
Pája
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 21:28
Příspěvků: 220 Registrace: 18.07.15
paja1 napsal:
GSA Petr napsal:
Heidenau K60 Scout mohu jen souhlasit
Výborná cestovní guma
To rad ctu. Budu je na jare obouvat a uz ted jsem zvedavy. Jezdim rad svizne a malinko i cestuji. Teren zdolavam jen pri cestach.
Snad mi budou vyhovovat.
Zatim jsem jezdil jen Tourancy , Tourancy EXP a Next.
Jake jsou nexty v porovnani s klasickyma touranckama na pouze silnicni jezdeni?
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 22:10
Příspěvků: 197 Registrace: 17.05.15
paja1 napsal:
GSA Petr napsal:
Heidenau K60 Scout mohu jen souhlasit
Výborná cestovní guma
To rad ctu. Budu je na jare obouvat a uz ted jsem zvedavy. Jezdim rad svizne a malinko i cestuji. Teren zdolavam jen pri cestach.
Snad mi budou vyhovovat.
Zatim jsem jezdil jen Tourancy , Tourancy EXP a Next.
Pajošu, šel jsem do nich nakonec taky a na suchu neregistuju rozdíl mezi Touranckama, které jsem měl před tím - nejezdím pilu. Akorát prvních 150km bylo dost o hubu - v takové míře jsem to u nových gum ještě nezažil, tak si dej bacha...
Nyní najeto 5000km a neregistruju opotřebení... Za to předek Tourance po cca 7000km jsem musel před Rumunskem vyměnit, bo by to už nedala.
Upravil pavlos84 dne 22.01.2018 22:14
Mustang, Kyvačka 250, Suzuki VS600 Intruder, Suzuki VS800 Intruder, BMW R1150GS, Yamaha TDM900, BMW R1150GSA[/i]
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 22:23
Příspěvků: 197 Registrace: 17.05.15
Heidenau K60 Scout - mám doma prořezávačku gum a napadlo mně ten nepřerušovaný středový pruh nařezat jako má rozměr 150/70 R18 z obrázku - nezkoušeli jste to někdo?
pavlos84 přiložený následující obrázek:
[83.83Kb]
Upravil pavlos84 dne 22.01.2018 22:24
Mustang, Kyvačka 250, Suzuki VS600 Intruder, Suzuki VS800 Intruder, BMW R1150GS, Yamaha TDM900, BMW R1150GSA[/i]
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 22.01.2018 23:17
Příspěvků: 1783 Registrace: 29.04.12
K60 Scout- mám nazuto od loňska. V červnu jsem na ní odjel Albánii s pár šotolinama a v červenci Slovensko,kde najednou začala po výjezdu ze zatáčky,kdy už je moto narovnaná a vezmu za ní,tak začne blikat protiprokluz a nedá se samo akcelerovat. Objevilo se to až po cca 5000 km. A je to čím dál horší. Vzorek přitom zdaleka není sjetej. Mám trochu větší výkon a tohle mi vadí, takže vracím zpět Pirelky Scorpion II, který lehký šoto dají taky.
oranžová dvanáctka
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 23.01.2018 06:05
Příspěvků: 1995 Registrace: 02.02.09
zdenekkkkk napsal:
paja1 napsal:
GSA Petr napsal:
Heidenau K60 Scout mohu jen souhlasit
Výborná cestovní guma
To rad ctu. Budu je na jare obouvat a uz ted jsem zvedavy. Jezdim rad svizne a malinko i cestuji. Teren zdolavam jen pri cestach.
Snad mi budou vyhovovat.
Zatim jsem jezdil jen Tourancy , Tourancy EXP a Next.
Jake jsou nexty v porovnani s klasickyma touranckama na pouze silnicni jezdeni?
Next mam nazuro na predku 12gs07, v zadu je jeste exp. Ty gumy jsou dle meho srovnatelne na suchu i v desti. Cekam ze budou mit i podobny najezd coz je u me 10tis zadek a 15 tis predek u EXP. Klasicke Tourancy byly tvrdsi nez EXP a mely hrubsi dezen hlavne na boku. Scouty davam na druhou motorku prave misto klasickych Tourancek. Chci tam terennejsi gumu odpovidajici klasicke Tourance. Ta soucasma dle meho nahradila exp a je vylozene silnicni.
Pája
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 23.01.2018 06:25
Příspěvků: 78 Registrace: 28.04.15
Touranc Next je super guma, první sad 18 tisíc, druhá 13 tisíc a poslední 10 tisíc. Je nutno podotknout že jsem začínal po dvaceti letech znovu a první sezona byla opravdu jen oťukávací a přidal jsem i baťůžek tak to musí být znát.
Jinak letošní Rumunsko dalo dost zabrat ale zvládl jsem pověstnou 66A i s těmito gumami a po silných liácích.
Takže mé hodnocení je super guma až na hady, s těmi si nerozumí.
Budu zvažovat že je obuji znovu na letošní sezonu, opravdu komfortní guma
Karlovarak BMW R1200 GS Adventure
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 23.01.2018 07:43
Příspěvků: 1718 Registrace: 18.06.07
Mr GS napsal:Jak jako špatně v terénu? 6 z 10ti je špatně? Já to srovnávám s tím, co jsem jel nejlepší v daným ohledu a Karoo je kur.evsky jiná liga, než TKC... to mám všechno hodnotit 90% jak v Autosalonu?
K čemu by to bylo? Naprosto upřímě je TKC za Karoo sotva na těch 60%... nevím ,co bych k tomu dodal.
Poznám rozdíl i mezi E10 a TKC a to většina lidí tvrdí, že je to stejný není... už jen kvůli tomu, že E10 má po obvodu o 6 řad špuntů míň, což logicky znamená, že při stejný velikosti špuntů je tam větší negativní dezén
Mel jsem na mysli hlavne to hodnoceni chovani v mokrym terenu. Treba pri srovnani s K60, ktery jsem nikdy obuty nemel...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 23.01.2018 11:52
Moderátor Příspěvků: 8637 Registrace: 18.12.08
pavlos84 napsal:
Heidenau K60 Scout - mám doma prořezávačku gum a napadlo mně ten nepřerušovaný středový pruh nařezat jako má rozměr 150/70 R18 z obrázku - nezkoušeli jste to někdo?
No to bych teda neriskoval... je sice možný, že ten středovej pruh je tam fakt jen navíc, kvůli těžkým a silným endurům, ale taky se ti zásahem do toho může pneu ve vyšší rychlosti rozletět. Navíc, když to vyřežeš, tak z toho prakticky uděláš E-07, tak proč si ji rovnou nekoupit?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 23.01.2018 12:25
Moderátor Příspěvků: 8637 Registrace: 18.12.08
rick napsal:
K60 Scout- najednou začala po výjezdu ze zatáčky,kdy už je moto narovnaná a vezmu za ní,tak začne blikat protiprokluz a nedá se samo akcelerovat.
Možný to je... už jsem to slyšel od více lidí, ale od nikoho, koho znám osobně a o kom vím, jak jezdí. Já s tím mám zatím osobní zkušenost pouze z jedné sady a zatím nic, co by jen naznačovalo špatnej grip. Nejvíc mě to přesvědčilo na tureckým příbřežním mokrým asfaltu (místo štěrku přimýchávají do asfaltu oblázky z moře ), kde nedrží skoro nic ... ani tohle ale dalo se na tom jet, což mě prostě v tu chvíli musí stačit.
Beru to striktně, jako pneu na dlouhý trasy (8tis +) s podílem nenáročnýho offroadu. V tomhle ohledu není moc na výběr ( E-07, Karoo3 a K60... možná by stačily i TKC 70 )
Na kratší vzdálenosti jsou samozřejmě lepší pneu. Volba pneu je na každým osobně, ale rozhodně bych to nepodceňoval a nešetřil tím, že nazuju např. 07 a budu s něma jezdit vždy a všude, protože průměrnej jezdec je sjede za 3 roky
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Osobní hodnocení cestovních pneumatik - tabulka na str.1
Přidané 23.01.2018 12:51
Moderátor Příspěvků: 8637 Registrace: 18.12.08
Slavek-xxx napsal:
Mel jsem na mysli hlavne to hodnoceni chovani v mokrym terenu. Treba pri srovnani s K60, ktery jsem nikdy obuty nemel...
Jde o to, co je u tebe mokrej terén? V Albánii na šutrech můžeš jet za deště i na Tourancce... jak vjedeš do bláta, tak je TKC okamžitě zalepený a v tomhle ohledu je nejhorší ze všech špuntových pneu, protože má malý mezery, ve kterých se logicky zasekne malá hmota bláta a ta vyletí až při vysoký rychlosti... E-10 je o chloupek lepší, ale podstatnější rozdíl je až s Karoo, kde jsou mezery mnohem větší. Tím samo nechci říct, že to je nejlepší terénní pneu se samočištěním, aby mě tady místní bahnomilové neutloukli, ale už je tam citelnej rozdíl i pro mě, co by NEbahnomila.
Prostě já v tom poznám rozdíl a v hodnocení jsem se to snažil vyjádřit a pokud možno reálně oddělit. Toď vše.
Jiná kapitola ovšem je ten tvůj nájezd. Tam je asi něco špatně
Možná jenom tlak v pneu/ přílišná akcelerace na rovině/ používání těchto pneu na dálnici (kam rozhodně nepatří)
Zdejší člen, Ivo Buhuslav, na nich najel 20tis. To je opačnej extrém, ale těžko ho vinit z chyby v řízení, že? Ovšem zhuntovat pneu, za 1/4 zrovna umění není... to myslím, by zvládl taky, kdyby chtěl. Otázka je, jetli ty bys zvládl najet těch jeho 20, kdybys chtěl
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA