Taky bych se rad pozastavil nad nasim ceskym dvorkem, jak ja tomu rikam. Posledni dobou vubec nevim co si mam o tom nasem trhu myslet. Proc BSA z roku 29 po renovaci stoji 250 a tenhle pulitr pul mega? Jawa? coje to Jawa? Cesi radi rikaji ze svetova spicka...coze? vsechno okopirovany od jinych znacek a tech par tragickych pokusu o design? motorky, ktery uz v dobe ceskoslovenskyho vzniku byly zastaraly? Proc jsme na tu nasi znacku tak hrdy? Proc my si myslime ze delame vsechno nejlip? Samozrejme je zapotrebi dodat, ze NEBYT komousu tak bysme...nechci nikomu kecat do polistopadovy svobodny doby, ktere rikam doba NAIVNI, ale dvanactivalec do V seriove vyrabenej bysme v sedumdesatym roce nevyrobili ani kdyby tady vladli martani...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Vono neznamená že se to za tu cenu co je v inzerci prodá bývá to tam hooodně dlouho kdo chtěl veterána tak ho už má.
Tohle by prdělo k Jaguárovi
Kratkej přiložený následující obrázek:
Měl jsem pět veteránů a dal jsem je synovi. Ten se dal do renovace baráku a už to bylo. Ale všechny motorky se prodali před zhruba dvěma lety za docela dobrý peníze, pařez, pérák, ČZ 150 calif a pulitr. Dnes staví Š.1100MBX. Asi bude po mě. J.C.
Chapu. Casto se mi na prodej veteranu nekdo pta a setkavam se s nazory, ze tohle a tohle bych nikdy neprodal. Jsou to jen veci a kdyz jsou potreba prachy, tak se proste prodaji...
Nějak mi to nedá, tak se vyjádřím...
"Půltóna" jsem projížděl když mi bylo tak 16 - 17 let (v minulém století), kromě toho, že to "jelo" (po rovině), jsem na tom nenašel pozitivum. Spálená spojka, úniky oleje, elektrika na nic...
Nechci hanit - jako veterána v obýváku pěkné, na ježdění nebrat...
Upravil hobr dne 10.11.2016 23:12
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Michal21 napsal:
Taky bych se rad pozastavil nad nasim ceskym dvorkem, jak ja tomu rikam. Posledni dobou vubec nevim co si mam o tom nasem trhu myslet. Proc BSA z roku 29 po renovaci stoji 250 a tenhle pulitr pul mega? Jawa? coje to Jawa? Cesi radi rikaji ze svetova spicka...coze? vsechno okopirovany od jinych znacek a tech par tragickych pokusu o design? motorky, ktery uz v dobe ceskoslovenskyho vzniku byly zastaraly? Proc jsme na tu nasi znacku tak hrdy? Proc my si myslime ze delame vsechno nejlip? Samozrejme je zapotrebi dodat, ze NEBYT komousu tak bysme...nechci nikomu kecat do polistopadovy svobodny doby, ktere rikam doba NAIVNI, ale dvanactivalec do V seriove vyrabenej bysme v sedumdesatym roce nevyrobili ani kdyby tady vladli martani...
Slovy meho taty Jawa 500 OHC byl krasny kram ktery nikdy nesel poradne seridit. To ale nic nemeni na faktu ze Jawa panelka a kyvacka byly nadherne stroje ktere ve sve dobe prekonavaly konkurenci.
Uprimne ... podivej se jav te dobe vypadaly BMW. Na Jawach valce karbecy plechy mely nadherne navazujici tvary proti hromadam trubek dratu a dilu u konkurence. Techniku mely Jawy taky slusnou ale prumyslovy design mely ucelny a krasny. V tom prekonavaly veskerou tehdejsi konkurenci.
Pája
Michal21 napsal:
Taky bych se rad pozastavil nad nasim ceskym dvorkem, jak ja tomu rikam. Posledni dobou vubec nevim co si mam o tom nasem trhu myslet. Proc BSA z roku 29 po renovaci stoji 250 a tenhle pulitr pul mega? Jawa? coje to Jawa? Cesi radi rikaji ze svetova spicka...coze? vsechno okopirovany od jinych znacek a tech par tragickych pokusu o design? motorky, ktery uz v dobe ceskoslovenskyho vzniku byly zastaraly? Proc jsme na tu nasi znacku tak hrdy? Proc my si myslime ze delame vsechno nejlip? Samozrejme je zapotrebi dodat, ze NEBYT komousu tak bysme...nechci nikomu kecat do polistopadovy svobodny doby, ktere rikam doba NAIVNI, ale dvanactivalec do V seriove vyrabenej bysme v sedumdesatym roce nevyrobili ani kdyby tady vladli martani...
Přesně s tímto souhlasím. vždycky nechápu kde se to bere, to jak jsme byli nepřekonatelný a měli jsme světové nápady. Určitě se leccos najde co jsme měli zmáklí a v čem jsme vymysleli a použili inovace, ale je potřeba se podívat na jiné motorky z té doby - nemyslím si, že bychom byli rozhodně tak světový jako pořád omíláme dokola.....
Dnes se to prezentuje do roviny, že konkurence prakticky čekala co Jawa vymyslí a nebýt Jawy tak neměi motorky...
V tom co bylo se ta Česká hrdost projevuje hodně, ale chtělo by to aby jsme si trošku hrdosti přenesli i do dnešní doby. Jenže dneska se nemůžeme vymlouvat na komunisty...
Jinak znam jednoho asi ze 3 lidi na svete, ktery dokazou na 500 OHC seridit kralovskej hridel tak, aby mel spravnou vuli. Kdyz mi to pred 3ma lety popisoval u nej v dilne, jenom jsem koukal... Krom jineho vlastni ctyrvalcovou Jawu 350 po Fr. Stastnem.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Na cenu těchto skvostů má podle mě vliv i to, že teď je čím dál modernější mít veterána a být "retro".
Navíc 500 OHC je vlastně taková vlajková loď motorek JAWA. Myslím tím motorek, které se vyráběly a byly ke koupi pro "běžný" lid. Tedy ne speciály, studie, kusovky apod.
5.10.1842
www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Tak trochu k diskuzi.Nemyslim,že by jsme nedovedli vyrobit motor V 12.Ale nový socilistický pracující člověk automobil s motorem V12 nepotřeboval.Ze svého platu by si ho do smrti ani nepořídil.Vlašťovky ale tady byly.... Tatra87 ,603...já vím pouze V8 ale V12 v T 111(vznětový).Patrně návrhy vznikaly už před válkou ale rok 48 a dál, z avál čas....
To jsem tomu dal.Spletl jsem si vlákno.Patří to do renovace Jaguára.Omlouvá se
Upravil houska dne 11.11.2016 15:28
Když houska, tak se salámem, když salám, tak turistický!
Tak to Ti přeju s OHC hodně štěstí! Jeden známej automechanik jí měl a řekl, že to byl největší ****, co kdy měl. U nás je to sen každýho sběratele (taky se mi líbí, né že ne, ale nejsem magor, abych za ní vytopil takový šišky) a proto se ta motorka dováží z celýho světa, protože nikde na světě není tak drahá jako u nás. Včera jsem jednu po renovaci viděl na inzerci - 450tKč. Masakr, když za 10t EUR koupíš třeba BMW R 60/2 po renovaci a to je třeba můj sen. A jinak co se týká kývaček apod., tak to je hlavně o tom, že ta motorka byla levná, absolutně jednoduchá, relativně spolehlivá a opravil jí každej jouda s kladivem a šroubovákem. Já na to nedám dopustit a má to pro mě svoje kouzlo - třeba i proto, že jsem na panelce začínal. I když je tedy pravda, že na BMW R 80 R je trochu jiný svezení než na 639 Jáwě.
Dají, ale stejně to bude ranec. Já teď chci udělat prase, protože mám funkční motor tak musím sehnat nejakej odhlasenej vrak a udělat ho.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)