Zdravím všechny, jen tak mě napadlo jestli někdo vypozoroval určitý rozdíl (odpovídající rozdílu v ceně) v takzvaných "kvalitních" palivech. Čímž myslím V-power od Shell, 100 oktanový u Benziny a podobně.
Paul napsal:
Zdravím všechny, jen tak mě napadlo jestli někdo vypozoroval určitý rozdíl (odpovídající rozdílu v ceně) v takzvaných "kvalitních" palivech. Čímž myslím V-power od Shell, 100 oktanový u Benziny a podobně.
ne.
Zalezi, o cem mluvis.
Jestli o aditivach, nebo vyssich oktanech.
V-power bojkotuju -- silena cena.
Kupuju nejcasteji (do vseho) Agip + Carreru 95.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
unás cena + výkon = ethanol,při nejbližší delší cestě po krásách kocourkova to vyzkouším v báwu,když dokáže někde v azii žrát ty ropný patoky,tak proč ne ethanol zde
kupovat "lepší" palivo unás je jen vyhazování peněz oknem
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
bystricke napsal:
unás cena + výkon = ethanol,při nejbližší delší cestě po krásách kocourkova to vyzkouším v báwu,když dokáže někde v azii žrát ty ropný patoky,tak proč ne ethanol zde
kupovat "lepší" palivo unás je jen vyhazování peněz oknem
Upřímně držím palce tvým ventilům.....
Maiali nel Fango!
ja si nevyberu. odjizdim za 14 dni do Mongoska a pry cestou uz nekde od Pamiru tam leji ropny "odpad" kt ma 75oct z petlahvi.
Jsem zvedavy jak si s tim 8kylo poradi...
Tak si rikam ze tu nema cenu kupovat nejaky lepsi paliva, kdyz stejne tam pak naleju tohle.
Upravil dufino dne 12.04.2011 08:03
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Trochu odbočím od moto - při cestách do Itálie autem cca 6x/rok tankuju naftu a s italskou je chod motoru PODSTATNĚ tišší a má JEDNOZNAČNĚ NIŽŠÍ SPOTŘEBU . Jo a nepění jako ta naše..
Paul napsal:
Zdravím všechny, jen tak mě napadlo jestli někdo vypozoroval určitý rozdíl (odpovídající rozdílu v ceně) v takzvaných "kvalitních" palivech. Čímž myslím V-power od Shell, 100 oktanový u Benziny a podobně.
Kdysi jsem s tím laboroval v autě - 2l benzinový atmosferický bmw, mělo dle výrobce jezdit na 98. A skutečně to na 98,100 oktanů fungovalo líp. Jak odezvou na plyn, ale to skutečně nepatrně, ale hlavně spotřebou - 9l/100 oproti 11ti na jakoukoli, i prémiovou 95ku. Tudíž to v konečným důsledku vyšlo finančně stejně, když jsem tam lil V-power racing (na ten to bylo nejmarkantnější).
I u Xcountry, který jsem od začátku krmil vysokooktanovými benzíny to mělo lehký vliv - asi 3 dcl/100 a tak jsem to používal vzhledem k pidinádrži a tudíž zvětšení dojezdu i tam. Jednou v jsem v nouzi vzal o ONO a to sežralo asi o LITR! víc při stejným stylu jízdy...
Naproti tomu na 1150 to nemá žádný vliv, spíš bych řekl, že na vyšší oktany jen motor víc mlátí...
U 800 babo raď, to si musíš vyzkoušet - u mně byl efekt vždy okamžitej.
Maiali nel Fango!
dufino napsal:
ja si nevyberu. odjizdim za 14 dni do Mongoska a pry cestou uz nekde od Pamiru tam leji ropny "odpad" kt ma 75oct z petlahvi.
Jsem zvedavy jak si s tim 8kylo poradi...
Tak si rikam ze tu nema cenu kupovat nejaky lepsi paliva, kdyz stejne tam pak naleju tohle.
byli jsme na povidani v TT ohledne Afriky -- jedno z aut si pravidelne rvalo do nadrze aditiva (asi vcetne oktanu) a temer jako jedine prezilo i kriticke natankovani na konci.
Pokud tomu rozumis, vzal bych aditiva a pohral si s tim, co jde.
800 NEMA cidlo klepani...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
bluesbery napsal:
Trochu odbočím od moto - při cestách do Itálie autem cca 6x/rok tankuju naftu a s italskou je chod motoru PODSTATNĚ tišší a má JEDNOZNAČNĚ NIŽŠÍ SPOTŘEBU . Jo a nepění jako ta naše..
Jo, tohle musím potvrdit. Nafta v Itálii je opravdu o hodně lepší!
Holt, Libye je Libye
Maiali nel Fango!
dufino napsal:
ja si nevyberu. odjizdim za 14 dni do Mongoska a pry cestou uz nekde od Pamiru tam leji ropny "odpad" kt ma 75oct z petlahvi.
Jsem zvedavy jak si s tim 8kylo poradi...
Tak si rikam ze tu nema cenu kupovat nejaky lepsi paliva, kdyz stejne tam pak naleju tohle.
byli jsme na povidani v TT ohledne Afriky -- jedno z aut si pravidelne rvalo do nadrze aditiva (asi vcetne oktanu) a temer jako jedine prezilo i kriticke natankovani na konci.
Pokud tomu rozumis, vzal bych aditiva a pohral si s tim, co jde.
800 NEMA cidlo klepani...
Myslím, že oktany aditivem nepřidáš...
Ale že pomůžou, o tom není sporu.
Maiali nel Fango!
Taky jsem si všiml, že kdekoliv v zahraničí mám menší spotřebu...
Jinak sem tam jsem lil do choppera 95 V-power a žádnou změnu jsem nepostřehl...
Ale prý je to dobrý sem tam načepovat, že se vyčistí motor, ale tomu člověk věřit může a nemusí, že...
Když je vůle, cesta se najde
Thymallus napsal:
Taky jsem si všiml, že kdekoliv v zahraničí mám menší spotřebu...
Jinak sem tam jsem lil do choppera 95 V-power a žádnou změnu jsem nepostřehl...
Ale prý je to dobrý sem tam načepovat, že se vyčistí motor, ale tomu člověk věřit může a nemusí, že...
Pozor 95 V-power, carrera na spotřebě nepoznáš rozhodně nikdy. Co jsem psal, platilo pro vysokooktanový varianty. Ale záleží taky a hlavně na motoru...
Maiali nel Fango!
tak ono vysokooktanový benzín má jiné vlastnosti... právě se doporučuje do motorů s vyšší kompresí... což např. 12ky atd jsou... Tak hlavně ten motor je ideálně konstruovaný pro určité palivo (tim myslím jeho oktanové číslo - tedy odolnost proti samovznícení) aditiva slouží spíš k čištění usazenin od carbonu atd na sedlech ventilů a v celé palivové soustavě...
v AutoBildu dělali test že na nějaký tušim Golf po asi 80 000km upravili vstřikování, že na 2 válce šlo běžné palivo a na další dvě V-Power (obyč 95oct + aditiva) a po 2500km se sundaly ventilová víka atd... ventily na tom od Shellu byly opravdu znatelně čistější...
Samozřejmě, že je blbost, že prémiové palivo přidá na výkonu. Může ale přispět např. na ono již zmíněné čištění palivové soustavy, a může mít třeba i trochu hladší chod případně odezvu atd... Také je ale dost znatelný rozdíl tankovat např Shell V-Power u nás a např. v Německu... a to pozná i člověk co zrovna autům/motorkám nemusí rozumět - myslím na zvuku atd...
Ale nemíchat dvě věci dohromady: VYSOKOOKTANOVÝ BENZÍN se nerovná! PRÉMIOVÁ PALIVA
Takže tam leju co tam má být, sem tam taky přidám trochu něčeho lepšího na spotřebě jsem u shellky možná pozoroval tak 0,2 litru k dobru... ale s tim jaký je cenový rozdíl mezi prémiovými a obyč. palivy nyní to již nemá cenu...
Upravil HonzaGS-SV dne 12.04.2011 09:01
HonzaGS-SV napsal:
Takže tam leju co tam má být, sem tam taky přidám trochu něčeho lepšího na spotřebě jsem u shellky možná pozoroval tak 0,2 litru k dobru... ale s tim jaký je cenový rozdíl mezi prémiovými a obyč. palivy nyní to již nemá cenu...
no prave, ze mezi normalni a OMV Carerrou 95 je rozdil asi koruna.
V-Power 95 je drazsi o vic...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Máte můj obdiv, pokud se udržíte a jedete tak, že řešíte spotřebu...
Já jak sednu za řídítka, tak jedinné co řeším je, jestli jsem projel zatáčku čistě, případně, jestli by jí šlo projet ještě rychleji než rychle ale spotřeba? No vždycky do toho natankuji plnou a jakmile klesne obsah nádrže pod určitou míru, opět natankuji......a tak pořád dokola...
Jo a když je pěkný úsek, tak se vrátím a dám si ho znovu.....a znovu......a znovu.....no a pak zase dotankuji....a třeba si ho projedu znovu
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
to Petrs: jasně...taky už jsem zažil třeba v Chorvatských horách, kde z jedné strany byl sráz jako blázen, z druhé cedule minové pole, nad hlavou hřmělo od blížící se bouře a na palubovce svítil údaj dojezdu a blikala rezerva...to pak člověk jede tak, aby to jelo jen na výpary a dojezd ukazovaný na počítači byl alespoň 2x takový
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
JJ. Kdyz jsem jel loni hodiny a hodiny rovne, mezi mesty bezne 300km, vysledoval jsem, ze kdyz jedu 130km/h, mam spotrebu lehce pres 6l, kdyz jedu 120km/h 5.5l a pokud predpisovych 110km/h vejdu se pod 5l.... No a jednou se mi ten usetreny litrik/ dva sakra hodily....
petrs napsal:
JJ. Kdyz jsem jel loni hodiny a hodiny rovne, mezi mesty bezne 300km, vysledoval jsem, ze kdyz jedu 130km/h, mam spotrebu lehce pres 6l, kdyz jedu 120km/h 5.5l a pokud predpisovych 110km/h vejdu se pod 5l.... No a jednou se mi ten usetreny litrik/ dva sakra hodily....
ja pozoruju markantni rozdil mezi tachometrovymi tesne pod 130 a lehce nad 140.
Tam mi prijde, ze je jeden z tech zlomu, kdy to uz zere pomerne dost.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2