Hmmm. Jel jsem usek, kde jsem 600km brodil kazdych cca 400 metru. Docela by me zajimalo, jak bys to resil pak... :-) Ale jak jsem psal...co vyhovuje me, nemusi tobe a naopak.
Těch řešení je pochopitelně víc, tohle je docela profi a líbí se mi to. TTAG na to vyrobili topcase s výškou 18cm, což stačí v pohodě i na profesionální zrcadlovku s namontovaným gripem ale mě se osobně neosvědčilo umístění vzadu na nosiči. Potřebuju na to dosáhnout z motorky bez slézání. V úvahu připadá boční kufr (díky otevírání jako máme teď nebo jako je a bylo na OEM kufrech BMW) to je v pohodě, další možnost je fototaška na zadním sedadle (asi nejbezpečnější místo na motorce) a nebo tankbag. Každý asi máme jiný styl focení, to je jasné ale nechápu, jak můžeš vyndat foťák z topcase rychleji než z tankbagu?
Já poprvý v maroku fotil na tři foťáky - střední formát jsem vozil v topcase, SLR v tankbagu a malý digitál v kapse. O moc krásných záběrů na střední formát jsem přišel proto, že než jsem slezl z motorky, otevřel topcase a udělal fotku, byly kolem už davy dětí a buď jsem musel zavřít topcase a hlídat věci vpředu nebo riskovat že se mi něco ztratí apod. Takže postup byl - zastavit, vůbec neslézat z motorky, otevřít jednou rukou víko tankbagu (měl jsem fototankbag s polstrováním a uspůsobený na otevření jednou rukou), vytáhnout foťák, vyfotit (když bylo opravdu hodně času tak hodit motorku na boční, upevnit foťák na improvizovaný stativ tvořený RAM kloubem na pravé straně řídítek a fotit ze stabilní polohy), uklidit věci a odjet dřív, než přiběhnou davy dětí. Helge Pedersen z GlobeRiders vozí foťáky ve fototašce umístěné na zadním sedadle, má nízkou verzi ale mě to tam natolik vadí při sjezdech, že tak jezdit nemůžu. Od 1200GS už to ještě rozšířil takže má obří foto tašku od zadního sedadla až po nosič. To umístění na zadním sedadle je přístupné relativně snadno i bez slézání z motorky a je fakt bezpečné, protože jak je taška nízká, tak i kdyby šla motorka panna orel, tak to odnese právě zadní nosič nebo topcase ale na 20cm nad zadním sedadlem to by muselo jít hlavou dolů přímo na nějakou skálu a to pak už je asi člověku jedno...
Boční kufry si myslím že na drahou techniku taky nejsou dobrý, tam jdou nárazy při pádu 100% a tankbag s popruhy na nošení jako batoh je výhoda když se jde někam mimo motorku, tak to popadnu a jdu fotit v pár vteřinách. Ostatní objektivy a filtry a další věci můžou být v kufrech ale hlavní foťák mi přijde nejpraktičtější v topcase.
Pro představu - H.P. to ukazuje asi v 2 minutě v tomhle videu: YouTube Video *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
petrs: mimochodem, někde jsem viděl úchyty na Pelicase, kde není potřeba kufr vrtat. Jen si vzpomenout, kde to bylo...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No, uvidim, jak se mi to osvedci. Ten kufr by sel otocit (otevirani smerem k ridici). Pak by to slo otevrit a vyndat fotak i bez slezani z motorky. Mam origo BMW tankbag a do toho nez se dostanu, mam fotak z Peli opravdu rychlejc. Navic jak jsem psal, chci jezdit pokud mozno bez Tankbagu, protoze mi vadi pri jizde ve stupackach, kdy pak poradne nemuzu "lehnout" na predek. Pokud nahodou motorka opravdu pujde "pana/orel" tak jsem si takrka 100% jistej, ze Peli to narozdil od motorky ustoji (koneckoncu jedna z reklam Peli je, kdy v docela slusne rychlosti kufr prejizdeji 4x4 autem a nekde jsem videl i tank).
To plostrovani z Peli je veeeelmi snadno vyndavaci. V podstate cely divider se vysune ven vcetne usazenych fotaku a objektivu. Jiz jsem koukal, ze se mi vklidu vejde do fotobrasny ( a tu muzu vozit slozenou sebou).
Jo, ty uchyty jsem nekde videl taky. Ale zatim nebudu patrat a uvidim, co to bude delat v soucasne konfiguraci. Jedinou slabinu tohle reseni pro mne zatim ma.... A to, ze vzadu vozivam 10l kanistr. Ted ho vsak neupnu na plotnu... Budu patrat a neco vymyslim.
to Petrs: pěkné...jak provedení, tak barva...ale to už jsem Ti říkal posledně u kafe
Na GSA mám tankvak s podkovou SWMotech a jiný bych už nechtěl, ta podkova je super řešení. Ale na off bych taky vepředu nic nechtěl.
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
to Petrs: pěkné...jak provedení, tak barva...ale to už jsem Ti říkal posledně u kafe
Na GSA mám tankvak s podkovou SWMotech a jiný bych už nechtěl, ta podkova je super řešení. Ale na off bych taky vepředu nic nechtěl.
JJ, barvicka se povedla a dokonale sedi s timto BOBLBEE. S tim jezdim kazdy den na zadech a tak alespon budu ladit
S tim tankbagem to je prave ono. Umisteni na fotak idealni, dovedu si misto klasickeho tankbagu predstavit i ten Peli... Ale off naprd. A protoze nechci furt nece nekam prendavat, nasel jsem umisteni vzadu.
petrs napsal:
Hmmm. Jel jsem usek, kde jsem 600km brodil kazdych cca 400 metru. Docela by me zajimalo, jak bys to resil pak... :-) Ale jak jsem psal...co vyhovuje me, nemusi tobe a naopak.
Hmmm, slušnej výkon, gdepa to bylo? Možná by bylo snažší jet po břehu..... Mě ta kysna připadá jak futrál na vrtačku, jó hliník je hliník....
Jizda na moto a lítání na padáku je nejlepší sex
V Australii. Normalne velmi lehky off mezi Marree a Birdsville MAPA TADY se zmenil v jedno velke rozvodnene, blative pole s potoky pres cestu uplne vsude. Vzhledem k tomu, ze to je jedina mozna cesta na sever, nemel jsem moc na vyber...Kdyz policie rekla "no worries mate", tak jsem vyrazil... :-) Byl jsem prvni motorka, ktera to po trimesicnich destich takrka projela.