... ono totiž pod slovem pokrok se často schová slovo ekonomický zisk - a karburátor je pomrně technologicky a výrobně náročná součást oproti vstřikování - troufnu si odhadnout že asi 5x dražší než vstřik. Dakar 650, HusaberG
hicks napsal:
....tak ja se necham klidne presvedcit o opaku....
...to je dobrý SCI-FI....
ten zakousnutej dogmatik, co se roky drzi svych "pravd" nehlede vlevo, vpravo... jses tu Ty puso
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MikiberG napsal:
.. někde jsem čet že motorkář je mentálně (i fyzicky) o 10-15let mladší než ve skutečnosti.... není to paráda
na Vjetrnika to zautocilo jeste hur... stal se nezralym
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mosquito napsal:
V tom pripade Hiksi ty si se stal jeste vubec nepocatym ;-)
vzrusuje te ta predstava?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mosquito napsal:
V tom pripade Hiksi ty si se stal jeste vubec nepocatym ;-)
vzrusuje te ta predstava?
To ze bys nepsal do kazdeho tematu? Celkem ano
tý jo... pekne sis prisadil... jses opravdovej muž
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mosquito napsal:
V tom pripade Hiksi ty si se stal jeste vubec nepocatym ;-)
vzrusuje te ta predstava?
To ze bys nepsal do kazdeho tematu? Celkem ano
mas hromadu webu kam (zatim) nepisu, tak si nestezuj
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Jacob: konzultoval jsem problémy se vstřikováním u EXC 450 s kamarádem od KTM a dle jeho slov: se stříkačkama žádný problémy nemáme .. je potřeba dodržovat určité věci, aby se nedostal bordel do vstřikovače (zároveň s olejem měnit palivový filtr za cca 120,-Kč, při sundavání nádrže zaslepovat hadičky).
Jinak se vstřikováním člověk třeba motorku neuchlastá jako se mi stalo nedávno a musel jsem jet na druhé motorce, neb nebyl čas hned vyndavat a čistit svíčku. Na druhou stranu, karburátor vždycky poběží bez cukání....
Ač jsem zastánce klasiky, asi nemáme na výběr a je otázka času, vstřikování budou mít všechna endura, stejně jako dnes KTM, Husaberg, BMW atd...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Asi se stalo, to o čem tady někdo psal, že se G450X vytratila z nabídky 2012.
Nevíte o tom někdo něco víc?
Osobně tomuhle kroku nerozumím. BMW nemohlo očekávat větší prodejní ůspěchy v, pro ně novém segmentu trhu, hned během prvních 3 let prodeje, tam kde trh válcuje X let vyvýjená EXC. Jezdí jich málo v porovnání, ale prodávají se. Uspěly i v endurosoutěžích, vybraly si je soukromé týmy pro Dakar. Proto se mi nezdá, že G450X je na trhu propadák. Jen ji vedení BMW mělo dát větší šanci (jestli teda je konec). Pokavaď ji jen marketingovym tahem přesunuli pod křídla Husqvarny a tam ji hodlají jako TE449 vyvýjet dál tak fajn, jméno Husqvarna jich možná prodá víc než BMW. Na TE449 jsem nejezdil, tak nemůžu soudit. Papírově má snad jen o dvě kila, víc, motor se dá očekávat stejně dobrej, ostatní...?
Tady je pár mejch postřehů pro ty co uvažují o koupi G450X:
Jasně, EXC450 je etalon třídy co do jízdních vlastností, to připouštím. Ale sám jsem si G450X vybral právě proto, že G450X je víc "user friendly" než KTM, je mi celkovym charakterem příjemnější (i když sedlo je opravdu tvrdý Reakce plynu je okamžitá, ale přesto má výkon plynulejší nástup než KTM. Díky tomu, že se klika točí opačně, se motorka o něco míň staví na zadní v situacích kdy to zrovna není potřeba. Zkrátka motorku mám o něco víc pod kontrolou.
Pokud jde konstrukci chladiče (1kus), tak u mě už vydržel hodně pádů, jednou i v 70km/h, kdy se motorka hodne obouchala. A možná vydržel právě proto že je v jednom díle a nedosedá na rámovou trubku a přes silentbloky propruží na druhou stranu motorky která je v tu chvili nahoře...
Jinak ještě k řetězu, tím, že je permanentně našponovaný tak vydrží skutečně dvakrát tolik co na motorkách který jsem měl dřív.
G je bezesporu inovativní konstrukce s několika příjemnými ale ne rozhodujícími vlastnostmi. Vždycky jde o celek a jako celek to neuspělo. Myslím ale že dílčí věci se po odladění ujmou u HQ.
-Chladič vcelku je hezký ale ten je na světě třeba na starém Bergu od 90 roku...považuju za velký +
-Kolečko na hřídeli a napnutý řetěz... o životnost tolik snad ani nešlo - je to spotřebák. Nakonec v terénu do něj jde tolik bordelu že ho BMW může mít chvílema přešponovaný- nánosy na rozetě... Kolikrát v lese mi to chroupne kámen nebo klacek a mít ho našponovanej tak praskne. .... šlo především o reakci na plyn. Další mínus je jeho servisovatelnost a změna převod. poměru.
- chod motoru - směr kvůli zvedání kola - to je stejný otazník jako u otočenýho berga - někdy jo a někdy ne... zrovna když chceč kolo nadhodit tak ti to nepomůže.
- rám z CrMo - pro mě jedna ze sympatických věcí spolu s konstrukční jednoduchostí - za to tleskám.
- zbývá spojka - to je nedořešená věc hlvně konstrukčně a materiálově ale svoje + to má ... taky
- vstřikování, to že nemá kick, a další beru spíš jako mínus.... a další je za cenu a dostupnost ND ......
- no a z toho plyne otázka i odpověď na to proč ano nebo ne G a proč neuspělo v prodeji . Dakar 650, HusaberG
koukám čtu kdo z vás opravdu jezdil G450 ? mám ji 3 roky najeto 100hodin před tím jsem měl vždy ktm...Koupil jsem G450 jen z duvodu že jsem fanda značky BMW duvěru jsem k tomu neměl žádnou ale řikal jsem si je potřeba to zkusit. porovnávám KTM z roku 2008 karbec G450 2009 vstrik.Hned na začátek dnes po 3 letech jsem z motorky nadšen jedina zavada vadne čidlo větraku chladiče (800kč) po 3 letech jsem měnil řetěz +kolečka (bylo to už totál ale furt to bez problemu fungovalo .vstřikování to je naprostá pecka startuje vždy jednou dokonce po 10 min vzhuru nohama na drc .žádný pouštění benzinu ,vypínání ,sytič ,ochuzovač,linearní nárust výkonu ,start paku že to nemá ?nikdy jsem ji nepotřeboval vždy naskoči na drc.váha super uzká fakt se s tím dá jet trial parada na výjezdy je pravda že na zadní de huř musí se s tím počítat stojánek no to vymyslel fakt dement to je hruza .perování super určitě lepší jak KTM 2008 .světlo svítí že mužete litat v noci KTM no to byla bludička ,kryt motoru v zakladu,větrák (KTM jsem dokupoval...plasty na bmw super mam pořád puvodní vydrží neskutečně a koukal jsem stoji polovinu co KTM .vše co potřebuji fitry adt koupim v BMW do 2 dnu to tam maji vše si najdu V ETK jinak hned při koupi je tam potřeba dat výfuk akrapovič. a přepnout na max výkon v sertii je to utlumene ma to 3 programy jinak oproti KTM to jede krasně po silnici řidítka nevybruji a spojka nechapu co proti ni mate prvni svezeni jsem byl trochu mimo je citlivá ale kdo má v ruce cit ovládám to jednim prstem a že to má lanko to vubec nepoznáte !!!Jezdím enduro 20 let a tohle byla moje nejlepší motorka v loni jsem měl ještě WR450 šlo z domu Jinak bmw už motorku nevyrábí zvažuji že si koupim zase stejnou sem tam se dá sehnat ještě nová nebo Pujdu zpatky ke KTM 2013 modely vypadaji dobře a alespon bude srovnání .Jedno mi ale bude chybět ta výjmečnost mít krásné modrobílé enduro v zaplavě oranžové...
Dovolím si trochu oživit, snad nezapadne. Uvažuji o koupi ostrého endura. Jen tak, na blbnutí. Na enduru budu totální zelenáč, nepočítám-li letošní lehké terény na GSA LC. A tak bych se rád zeptal, zda od doby, kdy tady probéhlo toto téma se událo něco zásadní resp. nového. Uvažuji o starší G 450 (x) bo nová se už ani nesežene, případně o Husquarně nebo KTM EXC. Poslední hodnocení od bmwpower byl bohužel jeho jediný příspěvek do fóra, takže už sem asi nechodí a nedozvím se, zda by pořád volil G 450 před KTM. Chápu, že co člověk to názor, ale i tak vás o něj požádám Preferuji BMW kvůli vlastnostem, které někteří popisují, zřejmě easy servisu a vlastně i kvůli značce a jedinečnosti. Ale na druhou stranu chci to, co bude pro mě nejvýhodnější. Díky
Upravil fireboy dne 18.01.2015 10:40
Jezdím: BMW R 1250 GSA (2020), BMW R NineT Pure (2017)
---
Jezdil jsem: BMW R 1200 GS (2007), BMW R 1200 GS (2012), BMW R 1200 GSA LC (2014)
no já nevím, motorka se už nevyrábí, nejsou náhradní díly kromně origo novejch. dost na ráně motor, výměna řetězovýho kolečka je totální vopruz. Na druhou stranu svezení je to pěkný, ale to na každým podobným moderním enduru. Za mne tedy yamaha wr nebo KTM - těch je na netu rozebranejch na díly vagony takže se ulámaný a dobitý věci dají řešit celkem levně.
edit: aha koukám že píšeš totální zelenáč, v tom případě ti na polňačky bude tohle vyhovovat.
Upravil Novej dne 19.01.2015 09:47
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Díky za názor :-) Jako druhá volba se mi jeví KTM, tak si je asi obě napřed někde vyzkouším. Díky!
Jezdím: BMW R 1250 GSA (2020), BMW R NineT Pure (2017)
---
Jezdil jsem: BMW R 1200 GS (2007), BMW R 1200 GS (2012), BMW R 1200 GSA LC (2014)
G 450X je exot se všemi plusy i mínusy, v čr spíš s těmi mínusy..
jako začátečník stejně nepoznáš a neoceníš těch několik málo kladů..
za mě radím se porozhlédnout po více rozšířeném stroji, určitě ale doporučuji se nejdřív na něčem svézt..