asi vyhledove budu muset upgradovat vidle a central na R100GS. Motorka ma najeto 65tis, ne uplne davno meneny olej. Zajimalo by me jestli nove progresivni pruziny na predek i zadek + pripadna novy olej atd., je tak velky rozdil nebo se da predek trochu pritvrdit podlozkama a da se s tim jeste nejakou dobu slusne jezdit. Proste co byste mi doporucily z vasi zkusenosti, kdo to uz menil. Nebo zadek vymenit uplne za novy? Rad bych jeste myho detka trochu zvysil, da se to? Jak to delaj u tech HPN, ze jsou tak vysoke? Je to vic otazek, ale treba nekdo bude vedet. diky moc,
Ted jsme do 100gs PD davali dopredu nove wirth pruziny v kombinaci s 20w olejem.Predtim tam byli progresivky wilbers,olej 10w ale uz asi meli dost za sebou.S temi wirth jsou prvni dojmy fakt dobre,ale WP,nebo marzochi vidle jako na HPN to nikdy nebude.Ty wirth vysli asi na 2300kc.Za 3600kc se nechaji koupit jeste hyperpro.Dle zkusenosti jinych jsou jakekoli progresivky lepsi nez origo.Vetsina je kombinuje jeste s hustsim olejem a kdo jezdi hodne v terenu,tak k tem progresivkam dava i podlozky,ale to mi prijde zbytecne.
S vymenou centralu zkusenost nemam.Ivo Bohuslav tam ma öhlins,ale nedari se mu to uplne dostelovat.Ja mam na g/s wilbers a na r 65(prakticky ta sama motorka)original a vetsi rozdil nepoznam.
Zlabek je toho nazoru,ze vse je lepsi nez original.Brnak mel vzadu wilbers a ted si nechal zrepasovat puvodni tlumic a na nej dal progresivni hyperpro pruzinu a je spokojenej.Wilbers uz tam vracet nechce.Takze odpoved fakt neni jednoducha,ale moznosti je hodne.
To zvyseni HPN je podle mne dane uplne jinou predni vidli s vyssim zdvyhem.U G/S je taky vzadu prodlouzeny kardan,cimz se zvysi zdvyh i vzadu.A tusim,ze hpn dela i upravu pro prizdvizeni celeho motoru v ramu,cimz se zvysi svetla vyska.O tom by vedel vic Vlastimil.
Upravil vevis dne 12.06.2012 14:57
No prave, ze se snazim vsude mozne na netu (hlavne zahranicni) neco vypatrat a prave, ze nic jednoznacneho jsem nenasel. Myslim, ze po tech 65tis, co moto ma, tak to asi uz bude potrebovat vymenu a uvazuji o repasi tlumicu a pruziny od HyperPro. Jenze levne to neni a nikdo mi nedokaze rict, ze to je uplne parada a bez toho nejde jezdit nebo naopak, za ty penize to nestoji pokud ...... nevim, co :-) Precijen dost zalezi na vnitrku tlumice a ten zustane stejny. Takze zvyseni asi pada. :-( Vevis, diky moc za postrehy!
vevis napsal:
Ted jsme do 100gs PD davali dopredu nove wirth pruziny v kombinaci s 20w olejem.Predtim tam byli progresivky wilbers,olej 10w ale uz asi meli dost za sebou.S temi wirth jsou prvni dojmy fakt dobre,ale WP,nebo marzochi vidle jako na HPN to nikdy nebude.Ty wirth vysli asi na 2300kc.Za 3600kc se nechaji koupit jeste hyperpro.Dle zkusenosti jinych jsou jakekoli progresivky lepsi nez origo.Vetsina je kombinuje jeste s hustsim olejem a kdo jezdi hodne v terenu,tak k tem progresivkam dava i podlozky,ale to mi prijde zbytecne.
S vymenou centralu zkusenost nemam.Ivo Bohuslav tam ma öhlins,ale nedari se mu to uplne dostelovat.Ja mam na g/s wilbers a na r 65(prakticky ta sama motorka)original a vetsi rozdil nepoznam.
Zlabek je toho nazoru,ze vse je lepsi nez original.Brnak mel vzadu wilbers a ted si nechal zrepasovat puvodni tlumic a na nej dal progresivni hyperpro pruzinu a je spokojenej.Wilbers uz tam vracet nechce.Takze odpoved fakt neni jednoducha,ale moznosti je hodne.
To zvyseni HPN je podle mne dane uplne jinou predni vidli s vyssim zdvyhem.U G/S je taky vzadu prodlouzeny kardan,cimz se zvysi zdvyh i vzadu.A tusim,ze hpn dela i upravu pro prizdvizeni celeho motoru v ramu,cimz se zvysi svetla vyska.O tom by vedel vic Vlastimil.
+1
ty jo Vevis.. dobrej prispevek...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mám dotaz na zadní tlumič. Mám R80GS kterou jsem koupil od kamaráda, kterej je o hlavu větší a tak 15-20kg težší. Ještě než mi to prodal tak tam nechal vyměnit zadní tlumič, je tam wilbers je starej cca 3roky a najetý má tak 5000km. On si to nechával nastavit přímo od nich podle jeho výšky a váhy a já bych to chtěl upravit pro sebe. Tak jsem se chtěl zeptat jestli máte někdo zkusenost s nastavením, pro mě je ta motorka zbytečně vysoká už jsem na tom sice něco odjezdil, ale není to ono. Psal jsem přímo do wilbers ale nikdo neodpovídá. Dík za rady
Zdarec.
Já vyměnil komplet podvozek za Touratech (Hyper-pro). Přední progres pružiny a hustší olej a zadek tlumič se štelováním. Mohu doporučit - jízdní a čitelnost podvozku je skvělá.
Někdo má auto, někdo moto.....já si zvolil BMW....aneb co má kola musí mít i modrou vrtuli(na kapotě)
mám dotaz na zadní tlumič. Mám R80GS kterou jsem koupil od kamaráda, kterej je o hlavu větší a tak 15-20kg težší. Ještě než mi to prodal tak tam nechal vyměnit zadní tlumič, je tam wilbers je starej cca 3roky a najetý má tak 5000km. On si to nechával nastavit přímo od nich podle jeho výšky a váhy a já bych to chtěl upravit pro sebe. Tak jsem se chtěl zeptat jestli máte někdo zkusenost s nastavením, pro mě je ta motorka zbytečně vysoká už jsem na tom sice něco odjezdil, ale není to ono. Psal jsem přímo do wilbers ale nikdo neodpovídá. Dík za rady
Já bych ten patnáctikilovej rozdíl neřešil,je to jako bys řešil rozdíl s plnou/prázdnou nádrží. Výšku motorky stejně nezměníš,s měkčí pružinou by jen víc poklesla při dosednutí na ni. Skus si povolit předpětí na pružině a vo pár kliků na tlumení a uvidíš,jestli poznáš rozdíl. Já mám vzadu ohlins,vepředu wilbers pružiny a nové pouzdra ve vidlici a rozdíl proti původnímu utahanýmu podvozku je to velikej.
koudu25 - udělal bych to v tvém případě tak, jak psal Vikec.
Jinak osobně ve své R100GS mám přední progresivní pružiny Wilbers + olej v "kompresní noze" vidlice 15W a v "rebound noze" vidlice 10W. Zadní tlumič Wilbers (nastavený na můj jízdní styl). S originálem se to nedá srovnat.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ctěl bych poprosit o radu abych nemusel dělat výzkum od nuly.Na moto mám teď centrál WP a pořeboval bych poradit nějaké základní nastavení nahoře i dole viz.foto pro jezdce 130kg a 20kg bagáž.Díky
3axap přiložený následující obrázek:
Tak nevím,zhlédl jsem to a o R100GS a tom starém tlumiči WP co mám tam nebyla ani zmínka.Takže pokud někdo z Vás tento tlumič má na r80 nebo 100gs dejte mi prosím vědět...
Vlastimile,
nahoře nastavíš, aby ti poklesl o třetinu zdvihu po naložení, dole nastavíš aby tě to nevyhazoval ze sedla.
Vše je řečeno ve videu, konkrétně v části o nastavení tlumičů. Opravdu v tom není potřeba hledat žádné speciality a nastavení je podobné na všech typech tlumičů.
Upravil geofre dne 25.11.2018 16:24
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Nemám chuť dělat nějaké pokusy.Dotaz jsem tady vložil proto že jsem si myslel že to někdo má vyzkoušené v praxi a sdělí mi například "mám 150 kilo,matice mám 20mm shora,horní knoflík na šestce a spodní kolečko na patnáctce"....A valašsky se nepíše cedník ale ceďák...
Vlastimile, to ti nikdo neporadí, protože nikdo neví jakou máš tuhost pružiny (na obrázcích nevidím), nikdo neví jakou máš hustotu oleje, kdy byl tlumič naposledy repasován, v jakém stavu je vevnitř olej atd...
Jó kdyby to byla funglovka, nebo těsně po repasu, tak se to dá odhadnout. Ale jinak...
PS: Na Vsetíně se říká cedník. ValMezáci byli vždycky divní
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Ahoj, Mám stejný tlumič, ale s červenou pružinou, takže nevím jakou má tuhost. Včera jsem ho vyndal a pošlu ho na repas. Můžem pak případně někde porovnat. Za celou sezonu jsem nebyl schopnej ho doštelovat. V poslední třetině tlumení mě "kopapl" do zad a měl sem pocit že v zatáčce poskakuje. Když sem ubral na útlumu tak motorka plavala. Pan Beran mi do telefonu říkal, že bez plynu moc seřídit nejde.
pesa napsal:
Ahoj, Mám stejný tlumič, ale s červenou pružinou, takže nevím jakou má tuhost. Včera jsem ho vyndal a pošlu ho na repas. Můžem pak případně někde porovnat. Za celou sezonu jsem nebyl schopnej ho doštelovat. V poslední třetině tlumení mě "kopapl" do zad a měl sem pocit že v zatáčce poskakuje. Když sem ubral na útlumu tak motorka plavala. Pan Beran mi do telefonu říkal, že bez plynu moc seřídit nejde.
WP je nejlepší tlumič, co se na dvouventily sériově (za příplatek) dával. Je plně stavitelnej, ale je možný, že nebyl nikdy servisovanej.
Servisovat se to musí po cca 25tis km. Někdy uteče časem dusík, ikdyž se na tom nejezdí. Každopádně servis se dělat musí. Když ho teď budeš mít hotovej, tak se klidně kdykoliv stav s motorkou a já ti to seřídím přesně na tvoji váhu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA