To ale nejsou serepetičky. Nevím jak a kde jezdíš, ale pokud chce člověk střídat silnici a terén, nemá asi momentálně lepší volbu.
Sundání plexi trvá asi tak 30 sekund, to samé kšilt, to vše bez nářadí. Držák na brýle vzadu je super věc, pokud nejezdíš s mx brýlemi neoceníš to, ale pokud ano, je to k nezaplacení. To samé boční vyměnitelné držáky na quickstrapy... Držáky na kameru (horní a boční) jsou též skvělá věc, ono hledat místo na nalepení držáku na všelijak zakřivené helmě je celkem dost obtížné. Pokud si nepořizuješ videa ze svých cest, tak to opět neoceníš. Dále všechny větrací otvory zavíratelné, pokud jezdíš jen za pěkného počasí, opět neoceníš, ale pokud jedeš na dlouhou cestu a dva, tři dny a více Ti po cestě prší, tak jsi za to velmi rád.
Takže opravdu píšeš velmi subjektivně (dalo by se říci zaslepeně, použil bych-li stejný postup jako Ty). A opravdu tu nejde o to, že tu helmu nabízí Touratech... Být to jiná značka, koupil bych ji stejně. Chtěl jsem helmu, která mi sedne a bude opravdu určena na cestování, jediné Aventuro to splnilo.
Jen pro porovnání:
Shoei Hornet - nesedí mi, vyzkoušeno na více kusech ( a to jsem ho mohl mít nového za 3,5tis!)
Arai Tour - pocitově strašně těžká a nesnadná manipulace s kšiltem a plexi
Shark Explorer - nesedí mi (nos se mi dotýká náhubku!)
X-Lite 551 - nesedí mi, stejný problém jako Shark
AGV - lehká, ale zpracování nic moc, navíc bez pinlocku a chabá výbava
Zkoušel jsem ještě pár dalších, méně věhlasných značek a nebylo to prostě ono, pokud helma tlačí, nebo nesedí tak, že si člověk řekne, že ji na hlavě ani necítí, nemá to smysl. Helma se nepoddá, jakmile nesedí hned, nemá smysl doufat, že se to zlepší...
Mám ještě postarší Uvex Enduro, není špatná, ale je poměrně těžká, nemá pinlock a je hlučná, navíc kšilt časem chytá vakl. Ale třeba pro mne je pořád lepší, než třeba ten Arai nebo Shoei...
Ale Aventuro nasadilo jinou laťku, věř, nebo nevěř...
Věřím, že s bude prodávat velmi dobře, stejně jako její deriváty od Nexxu.
KTM 1190 Adventure R
Nicméně musím souhlasit s tím, že není možné aby jeden typ helmy seděl úplně každému. Bylo tady už dost lidí za ty roky, co prodáváme helmy a komu sedí Schuberth, tomu obvykle nesedí Nolan nebo HJC, komu vyhovuje Airoh, tomu nesedí Klim. A tady u té nové jsou taky lidi, kterým sedět nebude. Prostě stačí, když má někdo delší bradu a potřebuje něco jiného než ten, kdo má třeba dlouhý krk apod. Ale pochopitelně, komu nebude sedět Aventuro, tomu nebude sedět ani ten Nexx, protože skelety mají stejný rozměry a tvary. Ale bude mu sedět něco jiného - třeba ta nová BMW enduro helma. A naopak. Nikdo přece nikde netvrdí, že to je helma, která musí vyhovovat všem.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
K této debatě by jsem podotkl jen to že je asi opravdu hloupost hodnotit nějakou helmu jako nejlepší.Jak tady zaznělo tak nemusí sedět každému.
A ještě drobnost..k té váze..myslím si že jestli je na někoho nějaká helma příliš těžká tak by měl občas zvednout prdel ze židle a udělat něco pro sebe návštěvou fitness.
kubas: váha helmy nemá nic společného s tím, jak je kdo na tom fyzicky - myšleno jestli má nadváhu nebo jestli je jak houžvička. Vtip je v tom, že hlava se během jízdy pohybuje a docela hodně. Pohyby hlavy brzdí a stabilizují krční svaly. Když máš na hlavě helmu, která váží kilo nebo helmu, která váží 2 kila, tak to je zatracený rozdíl po celém dnu jízdy. A zejména v terénu, kde ty otřesy jsou větší s síla na krční svaly taky vzrůstá. Lidi po pár dnech jízdy offroad nepohnou vůbec zádama, jak je mají zničený. Každý pohyb je bolí. Jsou unavení. A když jseš unavený, uděláš dřív nebo později nějakou chybu. Každých 100g váhy přilby má docela velký vliv na únavu. Návštěvou fitness nevyřešíš z tohoto pohledu prakticky nic.
Upravil TomasTT dne 15.02.2015 22:07
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Měl jsme na enduro ze začátku přilbu, co měla tuším 1400g, teď jezdím v přilbě, co má 1000g a neměnil bych zpátky ani náhodou...
Po půl roce, co jsem jezdil v té nové, jsem někde musel na delší ježdění použít tu starou a druhý den jsem nemohl hýbat krkem, jak už jsme nebyl zvyklý a hlavně jezdilo se dlouho...
Lehká přilba je obrovský plus ...a v térénu několikanásobně...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Tome nechci se hádat..nejsem žádný specialista ale ve fitku se dá cvičit víc než jen např. bench -press.Dá se celá páteř zpevnit a pak si myslím nebude těch třeba 250g moc velikej rozdíl.
per aspera ad astra
Kluci,vlákno o helmách sem samozřejmě četl od začátku,nežiju na izolaci. Cenu třicet tácků sem samozřejmě myslel se fšema serepetičkama,vo to mě právě šlo,že ta helma je v podstatě nosič dalších výdajů a uznávám že povedenej,jen prostě nevěřím tomu,že by si tu helmu za tyhle peníze někdo tady koupil,kdyby na ni nebylo napsáno turatech. Přiznám se bez mučení,že tu původní značku sem nikdy neviděl,neslyšel o ní,nezajímala mně a vsadím boty že ani 99% lidí odsud. To že se vyrábí věci OEM je mě věc známá,ale taky je mě známo,že se polovina těch věcí třeba na motorkách z výroby-osazenejma OEM dílama mění za díly specialistů v oboru,třeba ráfky,tlumiče atd,protože ten věhlasnej OEM výrobek je prachsprostě jen průsečíkem požadovanejch výnosů/nákladů koncovejch zákazníků a né vždy je to zárukou nejlepšího řešení. A jen čas ukáže,co je,nebo není kvalitní výrobek. A ten ještě u těhle helem nenastal,to mě nenakukáte:-)
Další věc je,že lidi řeší hmotnost helmy,hádají se vo 100gramů a pochvalujou si aerodynamiku a pak si na helmu plácnou 200g těžkou kamerku s aerodynamikou krabičky cigaret,to mě připadně dost zvrácený. Ale je to cool,doba si to žádá...
Vikec> Třicet tisíc?! Ta helma stojí patnáct a v předobjednávce jsem ji platil dvanáct...
Třicet stojí i s brýlemi, kamerou a tuším i interkomem, nebo co vše je v té maxi sadě...
Kolik stojí konkurence?! Arai stojí minimálně stejně ne-li víc než Aventuro, Shoei zrovna tak. Nejsi trochu mimo, člověče?
A ohledně kamery na helmě - když vím, že pojedu 200km/h po dálnici, tak si ji na hlavu dávat nebudu, ale pokud pojedu po utažených serpentinách v horách, nebo v terénu, tak proč bych si ji na chvíli na hlavu nedal, abych si tu krásnou cestu nenatočil?
KTM 1190 Adventure R
Pro me by byl u takoveho nakupu parametr, jestli se daji do prilby dat bryle. A jestli se s brylemi da zavrit plexi. A to u Arai i Shoei jde. Sundavat plexi by me desne prudilo.
Ale jestli potreba bryli neni, je to jednodussi. Ruznych skopku jsou dnes mraky, driv takovy vyber nebyl.
cibus napsal:
Pro me by byl u takoveho nakupu parametr, jestli se daji do prilby dat bryle. A jestli se s brylemi da zavrit plexi. A to u Arai i Shoei jde. Sundavat plexi by me desne prudilo.
Ale jestli potreba bryli neni, je to jednodussi. Ruznych skopku jsou dnes mraky, driv takovy vyber nebyl.
Myslím, že prostor pro brýle je v této helmě víc než královský...
Podle mne bych možná zavřel plexi i s mx brýlemi
KTM 1190 Adventure R
Tak mi to nedalo a zkusil jsem oboje Smithy, které mám aktuálně po ruce (menší Intake a větší Pistony) a obojí bez problémů. I s nasazenými mx brýlemi se dá zavřít plexi...
KTM 1190 Adventure R
V Maroku v pisecne bouri nebo na RB rally, kde se vic jezdilo po asfaltu a byla zima, se mne ta moznost osvedcila. V offu jen zvednu ksilt, kdyz jedu za Qwertem, jedu po ceste s plexi a na vyjizdku samotnou dam bryle. Nemusim nic montovat.
Jestli muzu malinko prispeju . Pry sem byl prvni kdo si odvezl TT prilbu u nas v republice. Mel jsem z ni fakt radost . Proc. Jak tu bylo uz napsano. Presne splnuje to co potrebuju od prilby na cestovani. Ma plexi- jde rychle sundat. Jdou v ni vozit MX bryle. Kdo nezkusil nepochopi. Ma ksilt. Vychytavky typu kamerka atd jsou jen velke pus. Proste je to presne co clovek potrebuje. Jel jsem minuly rok 20000 km do asie a jel jsem to v Airooh MX prilbe. V tom horku vyhoda . Lehka. Neprselo mi . Kdyby prselo chybelo by mi plexi. Tam jsem ji roztriskal a nechal si poslat moji Schubertku C3 Pro. Prvni dojmy : hruza. Vaha, vetrani. Hned co jsem dojel jsem mel jasno ze C3 musi pryc. Tezka a proste na cestováni v desti,horku,pisku atd nevyhovujici. Proste si myslim ze TT prilba splni to co me u obou chybelo. Uiversal. A je mi jedno co tam je napsany. Dulezity je ze ma: plexi ,MX bryle, carbon a vaha jaka je.
Upravil omar71 dne 16.02.2015 00:38
______________________________________________
kubas napsal:
Tome nechci se hádat..nejsem žádný specialista ale ve fitku se dá cvičit víc než jen např. bench -press.Dá se celá páteř zpevnit a pak si myslím nebude těch třeba 250g moc velikej rozdíl.
No tak si to mysli. Naprosto v pořádku.
Já si to nemyslím, resp. moc dobře vím, jaký je rozdíl mezi helmou co váží 1050g, 1500g nebo 2000g. Krční páteř se zpevnit moc nedá. Jako že by se tam v tom fitku vybudovaly svaly. Jde uvolnit, rehabilitovat, jde cvičit aby tolik nebolela ale na cvičení na "posílení" nepotřebuješ fitko - na to stačí koberec doma. Nikdy jsem tedy neviděl nikoho, že by si přidělal na hlavu dvoukilovku a posiloval krční svaly Podle mě je nesmysl doporučovat komukoliv aby kvůli příliš těžké přilbě začal chodit do fitka. To je fakt trošku mimo. Ty helmy jsou určený na to, že s ní někdo jede ne dva nebo čtyři dny nebo týden ale třeba měsíc nebo několik měsíců - a třeba i každý den. Ale stačí skutečně těch 14 dnů každodenního 6-8h offroadu a lidi zjistí, že to, co vyhovuje na víkendové blbnutí někde v lese, nevyhovuje na takové delší cestě a jak říkám - po pár dnech chodí jako mumie a nejsou schopní se vůbec otočit a podle toho vypadá pak jejich jízda.
Jinak hmotnost těch přileb je daná současným vývojem technologií kompozitů. Pokud má helma chránit hlavu podle určitých zkoušek (daných normami), tak musí mít určitou pevnost a současné kompozity dosáhnou tu pevnost při určité síle kompozitu. Čím víc je pevnější, tím je těžší. Nic lehčího než uhlíkový vlákna se dneska nepoužívá. Kombinace s kevlarem je vždycky těžší. Samotné sklo taky. Výstelka (polystyrén, polstrování z látky a molitanu...) je přibližně stejně těžký u všech výrobců. Současný stav je přibližně takový, že ty nejlehčí čistě enduro (motokros) přilby s homologací pro silniční použití vychází kolem 1000g. Jakmile má helma asi 1700g, jeví se jako "obtěžující" - prostě její váha už je znát. Rozdíl mezi 1000, 1100 nebo 1300g většina lidí nepozná. Bohužel ty certifikace (Snell a ECE) přidávají každá asi 75g, u Snellu2 (2011 a dál) se někdy uvádí 10% váhy navíc. Aby ta přilba tou certifikací prošla, musí se v určitých částech zesílit stěna a to se projeví na váze. Takže momentálně je ta hmotnost kolem 1.5kg u certifikované silničně-offroadové helmy s vyklápěcím plexi a alespoň trošku snesitelným komfortem dobrá. Možná za 10 let bude stejně odolná helma na 1000g ale zatím takové materiály nejsou a normy jsou přísnější než dřív, helmy z roku 2008-2009 už dneska neprojdou tím testem ECE a o Snellu nemluvě, ten je ještě horší. Třeba BMW mělo u své první "enduro s plexi" hmotnost tuším 1100g. Dneska jejich nejnovější model má o půl kila víc, protože potřebovali projít americkým testováním Snell2. Takhle je to skoro u všech. Někteří výrobci na to prostě rezignovali a na americký trh kašlou a dělají helmy jen podle DOT a ECE 22.04 ale to je dneska málo. Pochopitelně u nás lidi to neřeší skoro vůbec a jezdí klidně v helmě, která má atest třeba jen pro USA (DOT) ale kdyby je někdy někdo třeba naboural a právník protistrany by to použil, tak mají dost smůlu. Každopádně certifikační normy jsou pořád přísnější a přitom nějaké zásadní nové materiály nejsou k dispozici. Ale těch hmotností kolem kila a půl se i při splnění atestů podle všech současných světových norem dosáhnout dá a to je váha, která je ještě OK.