pls... na osmikile mi na CZ retezu (original) po cca 15 tisicich chybi par gumicek, par je trochu roztrhanych.
Da se na tom jeste jezdit?
Mazal jsem snad svedomite a v Autecu mi pred 5 tisicema rekli ze retez je tezce v pohode zatim, ani ho nenapinali...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak ho možeš s klidným svjedomím hodit do popelnice. O kroužky sou tam nato abi tam v těch válečkách udrželi mazivo kterí tam vírobce namačkal.Fčíl ti tam nateče voda a zkoroduje to a hotovo.
Kupredu spatki ni krok...
bohumil napsal:
Tak ho možeš s klidným svjedomím hodit do popelnice. O kroužky sou tam nato abi tam v těch válečkách udrželi mazivo kterí tam vírobce namačkal.Fčíl ti tam nateče voda a zkoroduje to a hotovo.
je to okolo misty nacervenale
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Michal napsal:
Čau,tak to je konečnájak psal Bohumil,to načervenalý je jestli se npletu začínající koroze Je v háji má po sezoně
nejak si nevzpominam ze bych se okolo potacel s cervenou barvou.. je to rez, ale jeste overim
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Chran panbu ,že bych tě chtěl podcenovat ale nečistil jsi to nějakym sajrajtem to pak jde rychle,já měnil na bandouru taky par řetězovek ale vždycky proto že byl natahanej (tam dostával za uši) to že jse takhle rozsypal se mě nikdy nestalo.To že je to ČZ na to namá vliv voni ty řetězy dělaj dneska už dost dobrý,nejdřív jsem taky dáva D.I.D. a pak už taky ČZ. Ten poměr cena výkon bl slušnej,takže tý ČZ se neboj ale znáš to, co člověk to názorl
No kámo Hicksi, obávám se, že Ti řetěz odešel do věčných lovišť. Je fakt ale, že 15tkm je málo na takovýto stav, co popisuješ. Určitě bych jej před sezónou vyměnil, nejlépe i s rozetou a pastorkem ,a snažil se vydumat, čím to mohlo být. Dle mě, přicházejí do úvahy 3 možnosti:
1/ málo si mazal, O kroužky se přehrály
2/čistil si řetěz nějakým sajrajtem, co je naleptal
3/ pral si na řetěz z blízka wapkou.
Jiné dúvody mě nanapadají, snad ještě ten, že ČZ řetěz je šit. Ještě bych zkusil zavolat do servisu, jaká je běžná výdrž púvodního řetězu na 8kilu. Jestliže to bude výrazně víc, než-li 15tkm, tak bych hledal zdroj problémú v bodech 1-3. Čus a báwu zdar, a je lhostejné, kolika kubíkový je to stroj.
Wing napsal:
1/ málo si mazal, O kroužky se přehrály
to nevim, kazdych cca 750km a co mi ostatni retez ocumovali tak pry dost slusne namazany...
2/čistil si řetěz nějakým sajrajtem, co je naleptal
odpoved i pro michala -- to ne, cistili jen v Autecu. Mazu pouze Castrol sprejem.
3/ pral si na řetěz z blízka wapkou.
na ja (
To jsem parkrat podle mne pral... wapkou to setrim, ale retez asi moc ne mne nenapadlo...
Jiné dúvody mě nanapadají, snad ještě ten, že ČZ řetěz je šit. Ještě bych zkusil zavolat do servisu, jaká je běžná výdrž púvodního řetězu na 8kilu. Jestliže to bude výrazně víc, než-li 15tkm, tak bych hledal zdroj problémú v bodech 1-3. Čus a báwu zdar, a je lhostejné, kolika kubíkový je to stroj.
ma vydrzet cca 2x tolik...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Má vidržet 2 x tolik...to máš jako z gumama,něgdo najede 20 tisíc něgdo 10 na těch samích.Nedělal bich si steho hlavu prostě je v hajzlu a jezdíš jak čuník.
P.S. poto mám kardan,na bigovi sem požíval taki čz řetěz ale už si fakt nespomenu jak dlůho vidržel.20 tisíc ale rozhodně nee
Upravil Bohumil dne 12.01.2009 17:09
Kupredu spatki ni krok...
Tak to teda docela čumim protože já na řetěz ČZ nedám dopustit! Koupil jsem na Blackbirda u Zlocha ve Strakonicích i s rozetama takže česká výroba komplet a byl jsem z něj nadšenej-stálo to pár kaček a držel (je teda fakt, že jsem se o něj vzorně staral). A to měl Black trošku víc koní než 800 GS a dostával ode mě slušnej kouř Třeba jim uniknul do výroby nějakej zmetek. Jinak o řetězech ČZ je docela zajímavej článek v aktuálnim čísle Motoexpressu.
Upravil MALI dne 12.01.2009 17:29
chlapci diky za rady, ale ja mu fakt daval misty poradnej kotel wapkou
je to jen misty a celkem by to sedelo...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ČZ řetěz mám dojem je na 800 GS už od výroby a pochybuju, že by si tam němci nechali dávat něco špatnýho, tím spíš, když de o zn. BMW. Já na tyhle řetězy zase slyším jen samou chválu, ale kardan je kardan .
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
JoJo tak to je klído možný ta wapka to mě nenapadlo jsem myslel že takovej vrahoun nejsi ale i tak to muselo bejt teda ale kuva z blízka
Jinak jak říkám tý ČZ se neboj je v pohodě a trochu za jiný peníze,přitom mam pocit že s báwem spolupracuje ofiko a myslim i s rotaxem.
Prodejnu mají nahoře na Pankráci název je KONTRA ŘĚTĚZY, jsou tam slušný a ochotný,dostaneš i jejich čištění(zadarmo) ale abych nekecal možná meli nějakou akci.
Každopádně tam mají i jejich mazání a je fakt dobrý,jmenuje se to myslím jenom Bílé mazivo,funguje to dobře a nemáš od toho volítanou celou krasavici
tak asi tak k tvejm kroužkum na řetězu a řetězu ČZ
Zatim čus
Michal napsal:
JoJo tak to je klído možný ta wapka to mě nenapadlo jsem myslel že takovej vrahoun nejsi ale i tak to muselo bejt teda ale kuva z blízka
Jinak jak říkám tý ČZ se neboj je v pohodě a trochu za jiný peníze,přitom mam pocit že s báwem spolupracuje ofiko a myslim i s rotaxem.
Prodejnu mají nahoře na Pankráci název je KONTRA ŘĚTĚZY, jsou tam slušný a ochotný,dostaneš i jejich čištění(zadarmo) ale abych nekecal možná meli nějakou akci.
Každopádně tam mají i jejich mazání a je fakt dobrý,jmenuje se to myslím jenom Bílé mazivo,funguje to dobře a nemáš od toho volítanou celou krasavici
tak asi tak k tvejm kroužkum na řetězu a řetězu ČZ
Zatim čus
no jelokoš je to těsněnej řetěz tak bez těsnení je k hovnu
možnosti poškození - malo si mazal a přehřáli se kroužky --- s prominutím blbost řetěz by musel být fakt dost horkej
navíc těsnící kroužky at už O nebo X nemažeš není třeba mastnota na to aby odpuzovaly vodu se na ně dostane ochráněný sou a moc oleja jim škodí to je jak mucholapka na prach jepotřeba si uvědomit že řetěz má vnitřní článek v něm je díra do ní je čep z vnějšího článku mezi nimi jsou těsnící kroužky až se to sestaví tak se ponoří do maziiva a vysokám tlakem se natlačí mazivo pod kroužky pak zalisujou a je to tam už není co mazat až kroužky odejdou mazivo vylítá a je po něm . Další třecí plocha je ten váleček co jede po zubech a hlavně jeho vnitřní strana to je to co musíš namazat tedy stříkáš olej mezi kraje válečků a vnitřní plochu článku protočíš olej vyvzlíná dovnitř vyprchá ta těkavá látka a vazelina pak maže potom řetěz otřít do sucha namazanej řetěz nepoznáš pohledem dobře namazanej řetěz muže být i na pohled suchej !
naopak když jsou kroužky namazaný naberou prach a brusná pasta udělá sví.
další co je muže poničit je určitě čistidlo na bázi benzinu - naleptá je stejně tak mazivo - klasické ropné oleje ,
taky samozřejmně ta vapka
každopádně doporučuju tak jednou za 2-3tis řetěz čistit samozřejmně dle typu moto a použití
ta červená sračka to hodně dělaj ČZ rezne nemají povrchovou upravu ono je to o ceně kup si nějakej pokovenej bude dražší ale někde se to projeví
jinak jak psano víše bílé mazivo není vubec špatné jsem spokoje a nabízím ho je na urovni značkových maziv a jelokoš vijou z čeho se míchá tak i vijou čím se ten sajrajt rozpustí tak že mám neustále pár litrů rozpouštědla v dílně a to pak řetěz vypadá jak novej .
pokud se obrátíš na CONTRA tak určitě dostaneš pořádnej výklad (pokud to bude sám Karel tak si udělaj čas
Upravil milan dne 24.03.2009 21:47
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Mňo,no tak já to vidím takhle : mazivo na O řetěz snižuje tření mezi O kroužky a články, a tím snižuje sekundárně i jejich teplotu. A současně dotěsňuje prostor uvnitř článku řetězu. Třeba zkusit chytit řetěz holou rukou po delší, rychlejší jízdě..ale fakt bacha je to hodně horký....
Navíc Kettensprejem se stříká jen na O či X kroužky že, nikoliv na řetěz neboli mažou se se O kroužky a ne řetěz se stálou náplní. Prioritou je ochrana O kroužkú.
Vylítaly mi kdysi O kroužky na Ducati a pak na Buze a to nikdy na jejich řetězech nebyla použita Wap, rozpouštědla ani čističe. Dle záručního servisu ve Vídni / desmo /, to bylo zpúsobené málo mazaným řetězem s následným přehřátím O kroužkú. Řetěz horkej je, což je zpúsobené třecím pohybem jednotlivých článkú mezi sebou na pastorku a rozetě. Že tření vyvolává zvýšení teploty je známá věc, sprej na řetez snižuje tření = snižuje teplotu O kroužkú a tím jejich abrazi.
S čištěním souhlasím. Čím častěji, tím lépe. Já osobně jsem nikdy nečistil doporučovanými čističi, či petrolejem , ale WD 40. Řetez i kola se zbytky sprejú na řetěz, jdou jím vyčistit velmi lehce a navíc brání dalšímu znečištení nasáknutím do pórú barvy kola.S WD 40 jde to lehce včetně asfaltu a Kettensprejú. Jo a ze sprejú na na řetěz se mi nejvíce líbil X ceramix. Držel, nelítal, byl pŕuhledný,rychle zasychal. mazal i po 700km.Motuly a Castroly byly ze řetězu rychle pryč i po hodinovém zaschnutí. Jaké má kdo zkušenosti s mazivy na řetězy ? *hmm
jinak v manualu je mazat alespon jednou za tisic km... toz uvidim jak dlouho vydrzi ten zkanibalizovany z Jaraxovy osmistovky
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Wing napsal:
Mňo,no tak já to vidím takhle : mazivo na O řetěz snižuje tření mezi O kroužky a články, a tím snižuje sekundárně i jejich teplotu. A současně dotěsňuje prostor uvnitř článku řetězu. Třeba zkusit chytit řetěz holou rukou po delší, rychlejší jízdě..ale fakt bacha je to hodně horký....
Navíc Kettensprejem se stříká jen na O či X kroužky že, nikoliv na řetěz neboli mažou se se O kroužky a ne řetěz se stálou náplní. Prioritou je ochrana O kroužkú.
Vylítaly mi kdysi O kroužky na Ducati a pak na Buze a to nikdy na jejich řetězech nebyla použita Wap, rozpouštědla ani čističe. Dle záručního servisu ve Vídni / desmo /, to bylo zpúsobené málo mazaným řetězem s následným přehřátím O kroužkú. Řetěz horkej je, což je zpúsobené třecím pohybem jednotlivých článkú mezi sebou na pastorku a rozetě. Že tření vyvolává zvýšení teploty je známá věc, sprej na řetez snižuje tření = snižuje teplotu O kroužkú a tím jejich abrazi.
S čištěním souhlasím. Čím častěji, tím lépe. Já osobně jsem nikdy nečistil doporučovanými čističi, či petrolejem , ale WD 40. Řetez i kola se zbytky sprejú na řetěz, jdou jím vyčistit velmi lehce a navíc brání dalšímu znečištení nasáknutím do pórú barvy kola.S WD 40 jde to lehce včetně asfaltu a Kettensprejú. Jo a ze sprejú na na řetěz se mi nejvíce líbil X ceramix. Držel, nelítal, byl pŕuhledný,rychle zasychal. mazal i po 700km.Motuly a Castroly byly ze řetězu rychle pryč i po hodinovém zaschnutí. Jaké má kdo zkušenosti s mazivy na řetězy ? *hmm
no tak si měl říct servisu že stříkáš WD na řetěz a hned by ti řekli proč ti vylétaly kroužky - a i kdyby vylétaly čímkoli tak si za to mohl ty tak je to nejlepší
k ostatnímu technickému popisu nezlob se ale nebudu reagovat at si každý vybere
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
WD éčkem to Milane fakt nebylo. Používal jsem roky před tím a i po tom, nikdy mimo dvou případú se nic nestalo , a velmi se mi to osvědčilo. Fakt. O zahřívání řetězú a tvrdnutí O kroužkú třeba i tu : http://www.suzuki...2005070001
Ok souhlas, ať si každý vybere.
Jak se řetěz vyrábí ?
Dá se říci, že každá firma vyrábí své řetězy trochu jinak a i každá typová řada řetězů má trochu jiné nároky na materiál nebo na přesnost výroby. My jsme se byli podívat v ČZ Strakonice, principielně je to však u všech řetězů stejné.
Na jedné lince se vyrábějí pouzdra, na druhé válečky. V ČZ to probíhá tak, že se stříhá na požadovaný rozměr drát a ten se vysokou rychlostí „prostřeluje“ za studena, což dává materiálu vysokou pevnost. Jinde se vyrábějí čepy (různá povrchová úprava, záleží na výrobci; čepy musejí být pevné a odolné proti otěru) a o kus dál se zase z pásoviny ražením vykrajují boční destičky. Ty se proděravějí, omelou a dají se tepelně zpracovat.
Na několika automatizovaných strojích se řetěz poskládá, u těsněné varianty se přidají O-kroužky, ale ještě se nezalisuje. Nahrubo poskládaný řetěz se dá do jakési tlakové „koupele“, kde se tlakem dostane na všechna místa mazivo (tedy hlavně mezi čep a pouzdro). Potom se řetěz vyjme a na stroji se slisuje a zanýtuje a je hotovo. Musí být slisován na přesné rozměry, aby byla zachována jeho ohebnost a neměl příliš velký odpor, ale zároveň aby nebyl volný.
K čemu slouží těsnící kroužky
Motocyklové řetězy se dělí na těsněné a netěsněné, to podle toho, jestli musíte jejich klouby (pouzdro a čep) mazat sami, nebo jestli v tomto místě mají permanentní maznou náplň.
Těsněné řetězy mají větší odpor, ale zase déle vydrží a dávají se prakticky na všechny běžné silniční stroje, netěsněné najdete naopak na závodních a starých motorkách.
Těsněné řetězy mají v kloubech mazivo, které tam má vydržet po celou dobu životnosti řetězu. Aby vám po prvních pěti kilometrech nevylítalo ven, je třeba ho tam nějak utěsnit – a zároveň musíte zabránit i tomu, aby dovnitř vnikaly zvenčí nečistoty, protože co udělá voda či mechanický čurbajs v kloubovém spoji (jakémkoli), to je každému asi jasné. Toto těsnění se provádí gumovými kroužky s různým profilem, které se vkládají mezi vnější a vnitřní destičky.
Tvarů těsnících kroužků je bezpočet. Nejjednodušší je tzv. O-kroužek, což je normální gumička s kruhovitým průřezem. Tahle varianta těsní „jen“ na dvou místech (jedna styčná plocha s vnější a jedna s vnitřní destičkou), a tak se začaly vyrábět tzv. X-kroužky, které mají těsnicí plochy čtyři. Na písmenko X se moc nefixujte, pod tímto označením se skrývají všeliké patvary, přičemž každý výrobce má ten svůj jediný nejlepší. Na stavu těchto těsnicích kroužků závisí životnost celého řetězu – jakmile se kroužky poruší (mechanické poškození nebo údržba nevhodnou chemií), začněte se shánět po nové řetězovce.
Provoz a údržba
Vaší starostí se stane péče o řetěz v provozu. Zde sám každý z vás rozhoduje o počtu najetých kilometrů s řetězovou sadou. Mazání řetězu je činnost všeobecně neoblíbená. Setkávám se dvěma extrémy.
Řetězy, které viděli mazivo naposledy při výrobě. Mají charakteristický zvuk, při jízdě hučí a při pomalém popojíždění skřípou a vesele pohvizdují.
Protipólem jsou černé mastné hroudy, kdy majitel maže neustále, při každé příležitosti. Jako každý extrém i toto vadí. Popravdě je těžké rozhodnout, co je horší. Myslím, že není potřeba si podrobněji rozepisovat proč vadí, když se řetěz nemaže. Budu se věnovat raději tomu, jak mazat a proč nemazat příliš. Pro oba druhy řetězů, těsněné i netěsněné, platí, že řetěz je potřeba mazat až po očištění. Takto napsané je to každému zcela jasné, ale praxe je jiná.
Zcela běžně se řetěz pouze domazává. "Bohužel" každé mazivo obsahuje složku, která má za úkol donést kluzné částice maziva na místo určení a poté vyprchat. Tato složka zajišťuje vzlínavost maziva a zaručuje, že se mazivo dostane i na ta nejméně přístupná místa. Pokud je mazivo nanášeno na staré mazivo a nečistoty, musí s těmito překážkami bojovat. Čas původně určený na cestu do míst, která má namazat stráví rozpouštěním starého maziva. To se částečně podaří, ale bohužel na cestu se vydává mazivo společně s nečistotami. Výsledkem je, že nové mazivo nedorazí na všechna místa určení a ještě zavleče s sebou nečistoty. Rozborem kalů po čištění řetězu jsme zjistili, že se jedná o malé drobné kovové části,které tvoří 60 % nečistot. Tyto drobné kovové třísky, či kovový prach vznikají opotřebením řetězových kol. Na lepivý povrch maziva se velmi dobře zachytávají a protože jsou drobné a tím i zanedbatelně těžké, neodletí z řetězu, bohužel, ani odstředivou silou. Společně s novým mazivem vytváří brusnou pastu, která je zavlékaná mezi pohybující se části řetězu a zde velmi zkracují životnost třecích ploch, vznikají větší vůle a tím dochází k prodloužení řetězu.
Prodloužením řetězu dochází k většímu opotřebení řetězových kol a kovový prach se tvoří více a opět se usazuje na řetězu a ...spirála se roztočila, řetěz to má spočítané, prodejce řetězu se raduje. Proto je velmi důležité řetěz před mazáním očistit. Považuji to za stejně důležité jako samotné mazání.Vlastní namazání řetězu je potřeba provést s citem. Mazivo není zadarmo, proto je zbytečné ho nastříkat bez rozmyslu na celý řetěz.
Důležité je, nanášet mazivo na oba kraje válečků, tak aby mohlo zatéci pod válečky. Rozstřikem se dostane dostatek maziva i na těsnicí kroužky, které chrání mimo jiné i před UV zářením a brání nadměrnému stárnutí kroužků. Podstatné je, abychom, po cca 10 minutách po namazání, řetěz suchým hadrem otřeli. Zbavíme ho tím přebytků maziva a zabráníme ulpívání nečistot na řetězu během provozu. Frekvence mazání je závislá na podmínkách provozu. Sami poznáte zda je řetěz namazaný či suchý. Orientačně lze použít interval od 400 do 1000 km provozu. Samozřejmě déšť, prach, rychlost a styl jízdy ovlivňují průběh intervalu mazání.
Co použít k údržbě řetězu
Specializovanou chemií, kde je mazivo dělané tak, aby neodlétávalo, a čistič tak, aby byl šetrný ke gumovým O-kroužkům. S výběrem ideálního čistidla a mazadla na řetěz je to stejné jako s výběrem řetězu – jen tak na krámě nepoznáte vůbec nic. Ale buďte v klidu, je těžší vybrat vysloveně špatnou chemii než určit, která je nejlepší. Pokud sáhnete po výrobcích renomovaných značek, měli byste mít téměř stoprocentní jistotu, že bude fungovat, tzn. že vám nevysouší gumičky a má dobré mazací vlastnosti.
Zásadou je vybírat mazivo i čistič od stejné firmy. Hned vysvětlím proč. ČÍM mazat, to vědí řetězáři již nějakých třicet let. Ovšem JAK to na ta důležitá místa dostat, to se stále řeší a každá firma po svém. Mazadla ve spreji sestávají ze dvou základních složek: těkavé (nosič) a mazné. Jedny částice coby nosič mají za úkol rychle donést ty druhé, tedy mazivo, co nejrychleji co nejdál, protože po chvilce vyprchají.
Čistič řetězu potom tvoří z nějakých 90 % ty stejné těkavé složky. Každý výrobce nejlépe ví, z čeho se jeho mazivo skládá (někdo dává víc síry, jiný molybdenu) a čím ho pořádně dostat pryč. Pokud použijete čistič od jiné firmy, je docela dobře možné, že zaschlé mazivo nedokáže dostat z řetězu. Prostě na něj nebude fungovat, nebude mít to správné složení.
Stejně jako řetěz vybíráte podle určení výrobce řetězu (silná nebo slabá motorka, silnice nebo terén), i mazivo byste měli vybírat podle toho, co na spreji píše výrobce maziva. Každá chemie má své specifické složení, které se hodí na jiné účely, takže když máte enduro, nepoužívejte mazivo na silničáky a naopak.
Co se řetězu může stát
Řetěz nepatří zrovna mezi defektní díly, ale občas může k nějaké závadě dojít. Co vás může potkat?
Nejhorší je samozřejmě situace, kdy se řetěz rozpojí za jízdy. K tomu může dojít ve dvou případech: praskne pružná pojistka (pírko) a vyvlékne se spojka, nebo dokonce praskne článek řetězu. V obou případech je na vině únava materiálu, ne že byste snad měli tak silný motocykl, že by přetrhl nový řetěz – údaje o statickém zatížení v kN možná vypadají dobře, ale se životností nemají co do činění. Ta záleží na použitých materiálech a údržbě.
Další lapálií je ztvrdnutí řetězu. Prostě se dvojice nebo i větší počet článků začne hýbat jen s obtížemi. Důvody mohou být dva: zadřený kloub nebo rozlezlé články. V prvním případě se často na řetězu objeví červený prach, který vyleze zpod kroužků a je znakem vibrační koroze, jež právě probíhá uvnitř čepů. Případ druhý se zpravidla týká nekvalitně slisovaných řetězů – „rozjede se“ spoj vnitřní destička/pouzdro čepu a opře se o vnější destičku a drhne.
Setkat se také můžete s „oskákanými“ válečky – místo kruhového tvaru vypadají jako mnohohrany. To nastává, když máte buď staré vymleté, nebo nekvalitně střižené rozety. Místo aby se váleček plynule odvalil a dosedl celou plochou do zubové mezery, je „nakopáván“ o hrboly nebo se dotýká jen v jednom bodě, kde vzniká tzv. stykové tření a váleček se opotřebovává. To vnáší do řetězu neklid a může to spodní větev při nabíhání na rozetu nepěkně rozhodit a negativně tak ovlivnit kvalitu jízdy.
odborný výklad Karel Kreibich .
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Wing napsal:
WD éčkem to Milane fakt nebylo. Používal jsem roky před tím a i po tom, nikdy mimo dvou případú se nic nestalo , a velmi se mi to osvědčilo. Fakt. O zahřívání řetězú a tvrdnutí O kroužkú třeba i tu : http://www.suzuki...2005070001
Ok souhlas, ať si každý vybere.
"The WD-40 company claims it is safe for use on all motorcycle chains, but recommended cleaning products vary among chain manufacturers. Tsubaki Chain[3] and RK Chain recommend WD-40 to clean or displace water on all types of chains, including sealed ring[4]!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2