Tahle soucastka mi lezela v zaludku pekne dlouho. Rec je o nohavici kralovske hridele, kde byl strzeny zavit. Dlouho jsem premyslel jak ji opravit, nakonec jsem udelal pripravek na soustruhu a pustil se do ni. Konecne mam od ni klid a muzu se pustit do dalsi...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Na dvojce pulitru jsou zamenna kola. To znamena, ze se muzete rozhodnout, ktery rafek si date dopradu a ktery dozadu. K tomu, aby to slo, musi byt na obou kolech unasec rozty ve forme nanytovaneho krouzku s "tisicihranem". Na rozete je potom vnejsi tisicihran. Spojeni rozety a kola potom musi byt co mozna s nejmensi vuli, nebot pri pridani a ubrani plynu by cele spojeni bouchalo, pak by se tisicihran vytloukl a uvolnily by se nyty v kole. Relativne pouzitelnou rozetu jsem mel, ale nastavena latka pro uroven renovace me donutila celou soustavu vymenit za novou vcetne unasecu do obou kol. Je uzasne, ze nekdo takovy veci porad vyrabi a ja tak nemusim vymyslet co s tim...hezky den!
Michal21 přiložený následující obrázek:
Podarilo se mi sehnat nejake chybejici dily na dynamo. Krabicku na regulator z bakelitu a upinac dynama. Kvalita skvela! Ani nevite jakou mam radost, ze tohle porad nekdo vyrabi!
Michal21 přiložený následující obrázek:
Jedna z nejslabsich veci na pulitru jsou kartery. Udajne tady u nas bylo po valce dost leteckych dilu a tak se rozhodli, ze kartery udelaji z elektronu. Material sice lehky neb velmi spatne svaritelny a tak veskere opravy musi delat nekdo, kdo se dost vyzna. Mam rad, kdyz presne vim v jakem stavu dil je a proto nez jsem je poslal na vareni, precizne jsem je vycistil, prorezal zavity a vlastne se i tak trochu uklidnil, jelikoz to s karterama neni az tak hrozny v porovnani s tim, co se dnes bezne opravuje. Pripravil jsem si pro vas par problematickych mist....
Michal21 přiložený následující obrázek:
Pojdme se podivat na ten nas slavnej motor. Uz drive jsem sem daval schema omereni der na karteru. Pro ty, kteri to nectou od zacatku prikladam k tomuto prispevku. Mel jsem moznost omerit take kartery znameho a tak si tady muzeme udelat mensi porovnani. Vysledky jsou velmi zajimave...
Zacneme od Diry s cislem 1, tzn od diry pro klikovou hřídel, kam jsou take umisteny nuly v X a Y souradneho systemu meraku.
Prumer diry je v tomto pripade vcelku nazajimavy, nebot uz od vyroby jsou pod lozisky ocelova futra. Tuhle diru si tedy muzeme projet na jakykoliv prumer(s rozumem samozrejme).
Co je ale zajime, jsou ovality jednotlivych der, kdy se pohybujeme kolem desetiny a pul vzdy na jednom karteru. Problem je , ze na kazdych karterech je to jina dira. Pochopil bych, kdyby to byla ta sama strana, nebot na jedne strane kliky je u pulitra valeckove lozisko a na druhe kulickove...ale takhle?
Michal21 přiložený následující obrázek:
Střed diry loziska prevodovky od stredu diry loziska klikove hridele:
Muj PRAVY: X=145,809; Y=0
Muj LEVY : X=145,832; Y=0
Znameho PRAVY: X=145,959; Y=0
Znameho LEVY: X=145,761; Y=0
---------------------------------------------------
Zde jsem vam zvyraznil prumery der pod loziska. V tomto pripade se jedna o problem, nebot pod lozisky nejsou zadna futra a vzhledem k tomu, ze pod lozisko by mela byt tolence j, cili na tomto prumeru plus 13um a minus 6um. Takze i zde se bude vlozkovat.
Souradnice vzdalenosti stredu dvou hlavnich otvoru v karteru nejsou az tak dulezite, nebot prevodovka je s klikovou hrideli spojena pomoci dvojiteho retezu na spojkovem kosi(tzn primarni prevod) a tak nejakou tu stovku snese, Musi vsak byt na obou karterech stejna kvuli kolmosti hlavni hridele prevodovky.
Zajimavejsim rozmerem je zde poloha stredu diry ulozeni predlohove hridele, nebot zubata kolecka prevodovky musi mit od sebe urcitou osovou vzdalenost. Vzhledem k tomu, ze jsem o zubatych kolech moc nevedel, docela dlouho jsem nad tim premyslel a pocital....
V priloze omereni mojich karteru...
Michal21 přiložený následující obrázek: