ahoj,
každý rok po zimě jsem řešil stejný problém na mé 12GS, vybitou baterii. Pořídil jsem proto dobíječku Optimate4. Abych nemusel pokaždé sundavat sedlo a dávat svorky, připojil jsem "natvrdo" dodávaný kabel TM-71 na baterii a vyvedl ho vedle 12V zásuvky na levý bok.
Všechno funguje OK, nabíječka vždy provede krátký test a pak standardně udržuje baterii v plném stavu. Jediný problém je, že pokaždé když před vyjížďkou odpojím nabíječku, jsou resetované hodiny a musím je vždy nastavit. Úplně stejnou věc mi to dělá i u druhé motorky, kterou dobíjím stejným způsobem.
Máte s tím někdo podobnou zkušenost, může to něčemu vadit ? Nevím aby to třeba nedělalo nějaké jiné problémy s elektounikou, které se mohou časem projevit...
díky za radu Milan
Já teda nevím jak optimate4, mám tuším optimate3, ale vyvedl jsem přímo ze svorek baterky jen přes pojistku druhou zásuvku nahoru k FIDu a funguje vše bez problémů, žádný hodiny se nevymazávají, nic se neodpojuje
MilanGS napsal:
Máte s tím někdo podobnou zkušenost, může to něčemu vadit ? Nevím aby to třeba nedělalo nějaké jiné problémy s elektounikou, které se mohou časem projevit...
díky za radu Milan
nazdar,
ja osobne baterku na zimu uplne vydelavam. 2x za zimu po par mesicich ji dobiju, protoze kazda baterka trpi jevem samovybijeni (nektera vic, nektera min) + pokud je baterka v motorce tak nejaky dalsi minimalni proud bere motorka.
tvuj problem ma i dalsi problem o kterem nepises skladovana - vybita baterka ztraci na zivotnosti, nejlepsi je baterku vytahnout a skladovat ji nabitou nebo v motorce prubezne dobijet...
Upravil rafo dne 22.06.2009 14:17
Killingman napsal:
Já teda nevím jak optimate4, mám tuším optimate3, ale vyvedl jsem přímo ze svorek baterky jen přes pojistku druhou zásuvku nahoru k FIDu a funguje vše bez problémů, žádný hodiny se nevymazávají, nic se neodpojuje
Mám taky Optimate 4 a udělal sem to stejně jako ty a vše je OK.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
ahoj, oprasim staru temu miesto zakladania novej...
riesim to iste: Optimate4 a bezna starostlivost o bateriu.
1. koncovka pre nabijanie cez zasuvku (jedno ktoru) neslo ani na 12GS ani na RT ani na 6,5GS... pri priamom napojeni krokodilmi vsetko OK... je to netesne, nema to kontakt a v obchode sa tiez krutia.
2. nahodil som na GS pribaleny kabel s ockami priamo na bateriu a vyviedol to pod sedlo k priamemu nabijaniu kedykolvek... tu mam problem: podla manualu k moto " nenabijajte bateriu zapojenu k systemu, moze dojst k poskodeniu elektroniky...", uz fakt neviem naco tam potom su aj zasuvky (ak by protikusy fungovali).
3. zakazdym ako pako si musim spomenut na postup krokov: pripojit na bateriu, zapojit do siete, "zapnut" system moto otocenim kluca pre vzajomnu diagnostiku (po chvili kluc von) a potom uz len sledovat nabijacku... je to tak spravne?
uz len to, ze nefunguje nabijanie cez zasuvky ma sere, teraz este dilema, ci vyvedene kable s ockami su korektne riesenie alebo ozaj odpajat bateriu ako ****???
Upravil DJ legi dne 12.09.2010 22:15
p.s.: bavi ma GS.