Skola ti pomuze jen minimalne,ale je to dobry nechat si vysvetlit vsechny zakladni veci.Vilem co to porada je opravdu pan jezdec.No a po enduroskole jenom jezdit,jezdit,jezdit a jezdit a to znamena padat a padat a padat a potom zase zvedat,zvedat,zvedat.Chce to proste porad jezdit a clovek se casem nauci.
Zvedat, zvedat... Vubec není špatné, když si člověk nechá poradit jak na to, což by myslím měl být základ enduroškoly. Když jsem to zvedal poprvé (1150), skoro jsem se strhnul a chtěl jsem si volat pomocníky. Pak jsem našel na netu video jak na to (myslím, že odkaz tu někde poskytnul Doc) a tak jsem topárkrát zkusil "na sucho" a lepčí! Ale jinak si s chutí to padání odpustím a naučím se jezdit pěkně
bz padání to nejde to je jasný,nikdo se to bez toho nenaučí a i když to už hodně umí sem ta někdy spadne,ale chce to padat v hodně mylý rychlosti,já sem toho letos vystoupil v 80ti a to vážně nechci už nikdy zažít a ani to nikomu nepřeji vyskoušet,ale padnout jen tak skoro v nule to je podoha,motorce se nic nestane a je to jen dřina to zvednout a jinak nic,taky bych toho bumbáce rád skusil
Quiz -
jak kontrolujeme motorku (čím?) pokud jsme v strmém kopci, nevyjeli jsme nahoru a musíme opět dolů, ale není možno ji otočit a sjet. Prostě musíme na ní sedět pomalu couvat směrem dolů nasedlí na mašinu.
Jak couváme? Čím kontrolujeme? (např. nohy dolů a motor beží a přední brzdou?) Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
quiz zatim neodpovidam, jenom napovidam: je mozne udrzet masinu jenom predni brzdou pokud jste nasednuti a ve velkem kopci? [a zadni brzdou asi nejde pouzit, pokud mas mit kvuli rovnovaze nohy dole...]
mezitim jsem vam znovu nasel to zvedani motorky - http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=19&thread_id=322
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Motorka začne couvat a přední kolo jde smykem. Když na motorku sedneš a brzdíš zadkem (zadní brzdou) tak to už by mohla stát podstatně líp. Jde o to, že to asi zase neudržíš. Já jdu prostě na tlamu.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
pokud jses do kopce, je zatizeno zadni kolo, takze predni brzda se smeka s kolem o to lehceji, cili pres predni brzdu a predni kolo to nejde.......
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
To se mi nedavno stalo. Kopec asi 12 metrů, zastavil jsem se na osmém, špaté gumy, kamení, bláto, technika - všechno na pytel. Držel jsem to zuby-nehty, chcíp motor, nechal jedničku, pustil spojku, stál na motoru, funěl a rozepínál si upocený bundu. Naštěstí se mi podařilo otočit - výhoda dlouhých nohou Dakže na rozluštění hádanky jsem teda opravdu zvědavej!
omylem jsi skoro prisel na reseni, ale nevedel jsi o tom, ze's to tak mel nechat...
zhasneme motor, zakvaltujeme nebo proste ponechame jednicku, to je tim vyborne a silne zabrzdeno, protoze to pusobi na zadni sirokou gumu s dobrou adhezi a navic zatizenou....... no a nohy v klidu dole a mackame proste po kouskach - caf/caf/caf/caf - spojku .... tak se motorka pomalu sune dolu aniz se dostaneme do nebezpeci, ze se rozjede nebo smekne a neudrzime to
proto je dobra enduroskola, panove, nejenom rada mezi zkusenejsimi, ucitel je ten kdo nemusi byt zavodnik, ale zna zpusob, jak spravne vysvetlit, podat
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Docu popiš nám co obnáší ten treninkovej kurz 1-3 .Jelikož nadcházející sezonu budu řídit taky tu divnou motorku s válcema do strany,celkem mě to zajímá.Díky.
Tohle asi bude ta enduro skola III co?? http://www.youtub...ed&search=
Upravil swat dne 28.10.2007 15:39
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
To je anglická enduroškola, kde učí Simon Pavey, jeden z členů týmu Charie Boormana a jediný, který dojel z týmu do Dakaru v roce 2006. Jeho motorka stála na jaře na stánku BMW. Všechny enduroškoly BMW učí to samé - ta samá metodika a ty samé principy. Je to v několika úrovních a můžu to naprosto doporučit.
Hechlingen (byli jsme tam v roce 2005 jako tuším druzí z ČR):
http://www.ultimad.net/Foto-Hechlingen-05/
Jinak to, co učí kolega Milan v jeho škole, je opět ten samý princip. www.enduroskola.cz *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
to je prvni uroven [alepon ta prvni cast videa], level I, ta je vetsinou jednodenni, tam nas bylo dost loni, asi jako v tom videu, nejakejch 15-20 lidi, slo o zaklady, na tuto prvni cast jsme mohli jit i s Tourancema. Cviky byly vicemene rovnovaha apod., zataceni na male plose kolem koliku apod., jak zvedat motorku a podobne rady a cviky a maly vylet do hor po kamenite ceste
po pul mesici jsem se odhodlal na druhy stupen level II, tam nas bylo sest prvni den a jeden odstoupil po 5 hodinach [nevydrzel] a dokoncili jsme jenom v peti. To bylo loni a byl jsem z toho strasne vycerpanej [hlavne psychicky moc narocne, fyzicky jsem to zvladal]. Bylo to dvoudenni na cely vikend a meli jsme i nocni vyjezd v mlze na 1600m horu [to jsme byli uplne vyflusani], sobota vecer skoncila ve dve rano po prijezdu z nocni sichty. To bylo celkove narocne, meli jsme jiz i cviceni na pisku [plaz], brody, hluboke bahnite louze, brzda/drift, velikansky rozdil oproti te jednicce. Neni lehke delat cele dva dny jeden cvik za druhym a u kazdeho jde o to ze se bojis a musis zatinat zuby a prekonavat sama sebe, to je psychicky narocne. Staci rict, ze jsem po te dvojce na mesic nechtel videt spunty, mel jsem odpor vzhledem k hline. Po mesici jsem se uklidnil, chacha.
pred dvema tydny [cili po roce od te II] jsem sebral vsechnu odvahu a prihlasil se a prezil i tu III. Musim priznat, ze jsem si do posledni chvile pral, aby se nejak odlozilo, neuskutecnilo, ale ne proto, ze to vzdam ja. Nechtel jsem JA utect z boje, ale ani bojovat se mi nechtelo. Mel jsem nasr.... v kalhotach, vzpominajic si na lonskou II. Pres to vsechni se to nakonec uskutecnilo, ja prezil a jsem o moc bohatsi zkusenostmi, zazitky atd. Zvladnul jsem to lehceji nez jsem se puvodne bal.
Je nutne rici, ze se traduje, ze nase GR skola pry patri k nejtezzsim v Evrope, ale osobne nemam meritko srovnani,
level I te bere z 0 a dostane te na 2-3
level II te bere z 2-3 a dokope te na 7
level III te bere z 7 a pokud prezijes, odjizdis na 10
to takl pro predstavu jak je u nas obtiznost rozdelena
Upravil Doc dne 31.10.2007 05:43
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Docu, můžu mít dotaz? Prosím, upozorňuju dopředu, že NECHCI nijak nemístně rejt nebo cokoli. Prostě se jen chci zeptat:
Loni jsi sem dával super report z Attica Rallye, kterou jsi jel. Letos tady píšeš o absolvování enduroškoly, ve které jsi teprve zjistil, jak se sjíždí kopec.
Nejde mi to dohromady.
Podle toho, co jsi psal, jsi Atticu nedojel jen díky zabloudění pár metrů před cílem, jinak jsi vše projel.... Tak jak to, že máš oči navrch hlavy z enduroškoly? Attica přece musela být MHOHEM obtížnější po všech stránkách.... Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
no problem
zaprve Attica byla Rallye Raid nikoli Trail Raid, cili cesty polni, lesni, brody a orientace, cili neco, co velke off road motorky mohou. Neslo nam vubec o cas, ale zkusit si to, dojet, o to slo. V nekterych mistech ale diky spatnemu pocasi [prselo] a spatnemu vyberu trate ze strany poradatelu se trat stavala bud moc rozbahnenou a na nekterych stoupanim s velkymi kameny skoro trialova [alespon tak jsme z toho byli vyjukani]. Jinak na Rallye Raid normalne nepatri stezky, ale cesty, takze bylo logicke, ze jsme to chteli zkusit.
Attica byla pro nas moc narocna, delal jsem ji po te dvojce a tedy jiz po nejake zkusenosti.
Sjizdet z kopce jsme jiz umeli loni, ale letos jsme museli na okraji kopce [jakmile se prehoupne kopec - a zacina sjizdet predni kolo dolu] zastavit a balancovat a sjet to co nejpomaleji se da, abys jakoby mel moznost presne kontrolovat stroj a trasu, v polovine sjeti jsme museli i menit smer apod. Cili jde o sjizdeni, ale jinak, kontrolovatelneji aby se nezahucelo rovnou s kopce at uz to vede treba do propasti. Letos jsme meli napr. treba sikme steny [jako nasep po strane dalnice] na ktere jsme jezdili sikmo nahoru a tam zlom a zase dolu. Proste tezsi cviky, pisek byl i loni [opet plaz, ale s jednodussim piskem], letos byl tezsi pisek.
Attica byla spis pro motokrosky, my jsme se natrapili, to pisu. Upadl jsem mnohokrat, to jsem psal. Ale mam talent a vuli, tak jsme do dokopali docela daleko, to je pravda. Muj zacatek s offroadem je velmi cerstvy, nikdy jsem nerikal, ze jsem "stary zkuseny" motokrosar. Zacal jsem enduro 1 loni nekdy koncem zari!!! Ta dvojka byla zvlast narocna pro a to hlavne pro mne, protoze jako jediny ze skupiny jsem nemel ani pred jednickou, ale ani po jednicce jinou zkusenost a okamzite po dvou tydnech jsem sel na tu dvojku. Vetsina lidi mezi jednickou a dvojkou najezdila nejake kilometry, ja sel po 14 dnech.... takze hruza. Od te doby jsem jezdil skoro kazdou, nebo kazdou druhou So-Ne do terenu, navic kousek od baraku mam plochu, na ktere je casto v ramci Rallye Acropolis poradan takovy ten okruh pro dve auta, nevim jak to rict. Pouzivam to jako cvicak, 2 km daleko je to, takze pohoda.
No a nakonec musim rict a zeptej se kde chces, ze nikde na svete neni jiz level IV, na to se musi jedine k mame, do Hechlingenu. To si BMW drzi pro sebe. Mam jiz pravo po te trojce za rok se prihlasit na tu nemeckou IV a asi to udelam, takze: nejsem zadnej borec, to ne, ale zase ze se k tomu vubec neumim postavit, to taky ne.
Shodou okolnosti se vcera sem do fora prihlasil bracha pod nicknamem nikos, a to z duvodu, ze [s Cyclim jsem o tom mluvil osobne v Hr. Kralove v lete] mozna presedla na brambory, pokud se mu vyplati spravit moji v lete rozbouranou 1200. Muze vam to potvrdit, pokud mas zajem, vedel tehdy vsechno z porvni ruky.
Jinak se mej hezky a hodne kilometru.
Upravil Doc dne 31.10.2007 12:44
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
OK Docu, jen mně to zajímalo . Opravdu nepotřebuju ničí záruky
Díky a doufám, že máte v Řecku lepší počasí než my tady Ale na víkend hlásí snad konečně dva dny bez deště, tak se doufám pojedu utopit někam do bahna a třeba pak bude ode mně pokoj Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.