Řešil tady už někdo kvalitnější ložisko pro ten náš slavnej zadní rozvod? Mě to naposledy přeložiskovával Žlábek komplet a po 5 tisících už mi zase protejká olej přes to gufero hrušky do manžety. Tzn., že je vůle v ložisku a gufero to neudrží.To neni normální!!!!! Kurnik tam se musí dát něco pořádnýho a né ty sra... z Číny!!! Motorku jsem koupil novou 2006, po 40 tis km v záruce mi dali novej zadní rozvod. Ten vydržel 25 tis. km, tak jsem ho nechal přeložiskovat právě u Žlábka a to vydrželo 5 tisíc. *pissed* *pissed* *pissed*
Dobrá bilance.... 70 tis km a čtyřikrát udělat zadek. To už snad bude lepší ten řetěz
Upravil Jarda-vopic dne 24.05.2010 10:56
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
vis sam, ze ji asi zatezujes zpusobem, se kterym soudruzi v Mnichove tak uplne nepocitali...
takze pokud se ti vysira jen tohle, neni to ZAS az tak spatne, ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Myslím, že celá hruška na těžkej off není stavěná.
Maximálně na "plazení se terénem" ale ne na sportovnější jízdu, protože když poslouchám ty kovový zvuky, co z toho lezou, tak to nemůže žádný ozubení a uložení dlouhodobě vydržet a je to jen otázka,zda to dřív odsere hruška nebo převodovka. Ložiska a plochy odlitku, ve kterých jsou umístěné, to mají spočítaný asi nejdřív.
Možná jsi dopadl jako Emilio s 1200GS, kdy se mu vymlátilo uložení ložiska a pak novější ložisko nepomůže, buď novej celej odlitek hrušky nebo nějak přepouzdřit uložení,aby ložisko sedělo zase jak "zamlada"....Ale zatím jsem neslyšel, že by se do někdo pustil do obráběcího experimentu na téma vypouzdřit hrušku. Ani nevím,zda u 12tky je na hrušce dost materiálu,pro takové bastlení. Pak by sis mohl i ložisko patřičně nadimenzovat.
Upravil Hrabe_X dne 24.05.2010 13:03
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
hmmm, to je samý šetření na matroši...tady se to jako kus ingotu jenom zvenku tváří a každé škrábnutí má vliv na pevnost.
Pouzdřit by to koukám asi i šlo (jen bys asi musel použít úplně jiný ložisko,který tam může/nemusí vydržet). Vymyslet se dá cokoliv, ale to pak může být oprava na téma "sbastli to a naděl dalšímu nešťastníkovi"....což považuju za nemorální.
Třeba i ten problém, kterej jsem popisoval je jen nenaplněné plácání jater,ale nechce se mi věřit, že by tam Žlábek použil nějakej extra šitovej díl. Spíš myslím, že ložisko lítá v uložení a proto odchází gufero_viz výše.
Upravil Hrabe_X dne 24.05.2010 14:57
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
vis sam, ze ji asi zatezujes zpusobem, se kterym soudruzi v Mnichove tak uplne nepocitali...
takze pokud se ti vysira jen tohle, neni to ZAS az tak spatne, ne?
Já osobně bych neřekl, že se mi vysírá jen to. Kardanovej hřídel je takřka utrženej v tom gumovým spoji, takže ho musím taky vyměnit. Dostává to pěkně na prd....
Altík shořel, starter se zasírá blátem a pískem, takže se zalepuje volnoběžka.
Ale já si nestěžuju, mám tu motorku rád a ještě radši na ní jezdim
..... možná proto přestali ty HP2 ky vyrábět. Drahej provoz!!!!
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
smazak73 napsal(a):
Nevím co tam máš ?
Zkusil bych SKF nebo japonskou špičku NTN a tříbřit silikon simering ,ovšem jestli ho seženeš nic lepšího asi na našem trhu není?
Ložiska i gufera tam prej Žlábek dával origoš, tak jsou asi na dvě věci a je potřeba najít kvalitnější. Pokud je někdo dělá v tom provedení, co tam je. Ta 12tka má totiž skoro všechno atipický a málo co jde nahradit.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
HrabeX: Mě se udělala vždycky vůle na hřídeli. Jak to okamžitě nezačneš řešit a jezdíš ještě pár kiláků, tak to ložisko protočíš, nebo se semelou zuby v rozvodu a je to v pr...
Nechápu, proč se tímhle problémem nezabývaj výrobci těch slavnejch offdoplňků..... Takovejch všemožnejch kravin vyráběj a prodávaj, polovina z nich je zbytečnejch a tohle nikdo neřeší. Takovej kit v podobě kvalitních ložisek, gufer a pořádnýho kardanovýho hřídele,kterej nespálíš... to by byl trhák. Vždyť se to s..e skoro všem, co ten off jezděj. A nejhorší na tom je to, že se to vždycky pos... někde v tramtárii.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
smazak73 napsal(a):
Nevím co tam máš ?
Zkusil bych SKF nebo japonskou špičku NTN a tříbřit silikon simering ,ovšem jestli ho seženeš nic lepšího asi na našem trhu není?
Ložiska i gufera tam prej Žlábek dával origoš, tak jsou asi na dvě věci a je potřeba najít kvalitnější. Pokud je někdo dělá v tom provedení, co tam je. Ta 12tka má totiž skoro všechno atipický a málo co jde nahradit.
No podle fische mají uváděný 25-62-25,5 a to jsem u ntn nenašel šlo by laborovat s válečkovým ložiskem ozn.NJ 2305 je o 1,4 mm kratší a to by v v tnt bylo
To zadní mají označováno jako 30-16 není uváděná vůbec délka ????
Nejlepší rozhodit zjistit označení ložisek
Jinak v základu používá BMW ložiska skf myslím
Jarda-vopic napsal(a):
HrabeX: Mě se udělala vždycky vůle na hřídeli. Jak to okamžitě nezačneš řešit a jezdíš ještě pár kiláků, tak to ložisko protočíš, nebo se semelou zuby v rozvodu a je to v pr...
Nechápu, proč se tímhle problémem nezabývaj výrobci těch slavnejch offdoplňků..... Takovejch všemožnejch kravin vyráběj a prodávaj, polovina z nich je zbytečnejch a tohle nikdo neřeší. Takovej kit v podobě kvalitních ložisek, gufer a pořádnýho kardanovýho hřídele,kterej nespálíš... to by byl trhák. Vždyť se to s..e skoro všem, co ten off jezděj. A nejhorší na tom je to, že se to vždycky pos... někde v tramtárii.
To je pravda, že takový kit by byl prodejní trhák. Nevěřím, že by BMW pak uznávalo záruky na cokoliv, co je s tím spojené (spojka,převodovka atd). Je jednodušší udělat hliníkovej bazmek k brzdové nádobce,který si koupí tisíce zákazníků a zisk je 300%/ks, než řešit tak složitou konstrukci,kterou pak budou prodávat za min.3000 Ojro a ještě budou potíže s homologací a bude se to muset dlooouho testovat.
HPN řešila na 1100 a 1150 komplet jiné uložení kardanu a tlumiče, který pak měl vyšší zdvih, byl lehčí atd... jenomže jiný kardan i s ramenem pro dakarský speciál = v podstatě cena nové motorky a to bylo tuším ještě bez homologace na silnici, takže neprodejné.Hruška zůstavala stejná - i když kdo ví,co narvali lepšího dovnitř,to asi nikde nevyčtu.
Tady můžeš vidět, jak to zvenku vypadalo: (kdysi jsem po tom slídil a zjistil jsem i cenu takového motocyklu, která byla v přepočtu k tehdejšímu kurzu kolem 1,8 mega, pokud si dobře pamatuju).
Hrabe_X přiložený následující obrázek:
[156.77Kb]
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Já myslím ,že by se lepší ložiska daly sehnat .Ptal jsem se tady a bylo mi řečeno že seženou cokoli i atipy http://www.troma....tualita=16 v jakýkoliv kvalitě jen vědět přesný označení těch ložisek
Upravil smazak73 dne 25.05.2010 08:15
No pěkný..Tak je vidět, že 1200 GS je fakt jen cesták, max. terén typu polnačka.. Na horší terén zlatý GS 1100 a 1150, kde na to byla motorka ještě dimenzovaná..
Maris napsal(a):
No pěkný..Tak je vidět, že 1200 GS je fakt jen cesták, max. terén typu polnačka.. Na horší terén zlatý GS 1100 a 1150, kde na to byla motorka ještě dimenzovaná..
Nóóó něco na tom bude : Jen pro porovnání
smazak73 přiložený následující obrázek:
Jarda-vopic napsal(a):
Já osobně bych neřekl, že se mi vysírá jen to. Kardanovej hřídel je takřka utrženej v tom gumovým spoji, takže ho musím taky vyměnit. Dostává to pěkně na prd....
Altík shořel, starter se zasírá blátem a pískem, takže se zalepuje volnoběžka.
Ale já si nestěžuju, mám tu motorku rád a ještě radši na ní jezdim
..... možná proto přestali ty HP2 ky vyrábět. Drahej provoz!!!!
ja jsem zvedavej na novou generaci dvanactky.. jakym smerem se bude ubirat.
Dokazu si bez problemu predstavit temer jakoukoliv variantu... tj. bud jeste drsnejsi orientace na silnici (tj. na ceske silnice s jiz jen malou rezervou odolnosti), nebo trochu krok zpet k odolnosti ala starsi generace.
No uvidime... mozna je to letme ulozeni trochu zbytecna frajerina.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No uvidime... mozna je to letme ulozeni trochu zbytecna frajerina.
Jenže to k velkýmu GS už patří asi tak jako boxer motor... Bez toho už by to nebylo ono a pochybuju, že se toho BMW vzdá. Každopádně podle toho co píšete by nějaký vyztužení na škodu nebylo
jardajerman@seznam.cz
No uvidíme co řekne Žlábek až to rozebere, ale problém bude někde jinde:
1) Běžné gufero je k vůlím v setinách mm celkem odolné
2) Jestli ložisko sedí v díře bez vůle pak by muselo být ložisko těžce KO a to je po 5tkm opravdu brzo
3) Pokud je ložisko kvalitní a plati bod 2) je jeho namáhání za povolenou mezí a neexistuje žádné řešení kromě náhrady ložisek nesoucích pastorek za ložiska s vyšší únosností. V podstatě tam musí docházek poškození válečků a klece. Ložisko při stejných rozměch vnitřku a vnějšku bude muset být delší stačí pár mm otázka je jestli existuje. Někdo kdo zná rozměry by mohl juknout do katalogů.
4) Pokud se povede najít náhradu z bodu 3) pak by stačila úprava matky která tam to ložisko drží. To by šlo vzhledem tomu jak to tam je udělané.
5) Větší průser bude jestli odchází to druhé ložisko za pastorkem tam je šance na nápravu nulová.
6) Další věc nelze pominout a to je skutečnost, že Jardovi umírá zadek pravidelně po návratu z pouště. Může to být jen problém s průnikem písku do prostoru gufera a jeho likvidací, které následně rozjede celý proces destrukce. řešení je vyhodit tu skur..enou harmoniku na oba díly přidělat placky a spojit to neoprenovým návlekem zajištěným páskou. Bude to vypadat hnusně ale bude to fungovat. Spojení ramene a převodovky lze zalepit.
Před demontáží je těžko něco řešit pak se uvídí. Ale pokud opravdu umírají ložiska pak předem lituju majitelů GS2010 protože zadek je beze změny a výkon šel s kroutákem zase nahoru a to o dost. Kam pude živostnost ložiska je předem jasné.
Katalogy ložisek jsem našel tady: http://www.elozis...
Podle fische je tam rozměr 25-62-25,4
a to druhý-30-16
Nejsou nikde uváděný čísla ložisek
Chce to někoho kdo to měl už rozebraný
Nebo by ještě mohlo být ,že není vada v ložiskách ,ale už má vydřenou drážku od simeringu na hřídeli a ten to pak už každpádně neudrží
Každopádně rozebrat kouknout kde je zakopanej pes nakoupit nový věcisešroubovat a jezdit
Upravil smazak73 dne 25.05.2010 18:22
zdravím, tatík to řešil (udělal si ti sám doma na koleně) ložisko se mu vysypalo... koupil německé ložisko ve VALOZU v OLOMOUCI stálo kolem 700,- sehnal i gufera jedno potřebovalo meší upravu zpbroušením (bylo moc tlusté) to ale jeho funkčnost neovlivní.
LOŽISKO JE: 6013 - 2Z,
gufera jsou dvě jedno je: 80 - 100 - 10
a druhé je: 60 - 75 - 8 silikon
Upravil lako dne 25.05.2010 18:30
Over than 250k km on BMW GS bikes