zdarec kolegove, mam par tydnu doma 12ku, puvodne jsem mel 1150.
Na sve "nove" pozoruji pri lehkem dobrzdovani z vyssich rychlosti (cca 120 plus minus) vibrace od predniho kola.
Doufal jsem, ze by to mohla delat oskakana guma, no vcera jsem vymenil celou sadu za nove a vibrace nezmizely.
Mam obavu, aby to nebyly zkroucene kotouce, ale to se mi zda po najetych 25 tis dost brzo
neni to zas nejaka super "vlastnost" 12tek, neco jako odchazejici antena immo apod?
T-Diesel napsal(a):
zdarec kolegove, mam par tydnu doma 12ku, puvodne jsem mel 1150.
Na sve "nove" pozoruji pri lehkem dobrzdovani z vyssich rychlosti (cca 120 plus minus) vibrace od predniho kola.
Doufal jsem, ze by to mohla delat oskakana guma, no vcera jsem vymenil celou sadu za nove a vibrace nezmizely.
Mam obavu, aby to nebyly zkroucene kotouce, ale to se mi zda po najetych 25 tis dost brzo
neni to zas nejaka super "vlastnost" 12tek, neco jako odchazejici antena immo apod?
O týhle nemoci nevím. Mám GS1200 z 11.2004,najeto skoro 70.000 km a kotouče původní a bez problémů. Zřejmě tvůj předchozí majitel dával kotoučům zabrat a zkroutily se. Rovnání nemá smysl po prvním pořádným zabrždění je to to zas to stejný jako před tím...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Výtej v kliubu 12! A co třeba zkusit přehodit přední kolo od někoho o kom víš že mu to nedělá! Máš to 100% jistotu a nestojí to vubec nic a máš to během 10 minut hotové i tam i zpět!Ale na 100% to dělaj kotouče kolik mají najeto? ... servis a diagnostika BMW Motorrad
no kurna, to sou pozitiva...
kotouce maji najeto predpokladam stejne jako motorka, tzn. cca 25 tis km
kolik vysly nove kotucky? predpokladam ze rovnou i s deskama... :-(
Na nemeckých forach je toho o predných kotúčoch kopa, len niesom taký nemčinár aby som vylúskal z čoho pochádza celý problém. Objavujú sa tam príspevky o motorkách s 23000 km a šiestou sadou kotúčov tak asi to až taká sranda nebude. Nové kotúče orginál+platničky cca 500 €. Náhrady cca 370 €. Ako, jazdit sa s tým dá, len to človeka mrzí u tak dokonalej motorky...
pebac30> no co by si čekal půlka se přizná, že jim to vibruje taky, druhá ti řekne, že to není možné. Já sem z té první půlky začalo to cca v 10-ti tis km pokud mi pamět slouží tak to bylo po jednom ostřějším svezení se na okruhu bylo to dost cítit časem se to zlepšilo nebo sem si zvyk ted mam 28tkm . Měnit to nemá smysl páč vím 100% že mezi stavem vibruje/nevibruje nebyl do předního kola ani brzd žádný servisní ani jiný mechanický zásah (pád ráz atd.) Prostě jak říká moje dítě to "samo". A "samo" se to stane zase až budu potřebovat dýl a víc brzdit. Pravda je že to nejsou vibrace, které by něco napáchaly je to prostě jen cítit.
Jestli se nepletu, podobné problémy hlásili (hlásí) i majitelé dnes už pár let nevyráběného "čopru", přesněji řečeno cruiseru BMW R 1200 C.
Závěr byl asi takový, že to kroucení (borcení) kotoučů bylo (je) nejspíš vlivem jeho menší tloušťky a možná i menší tepelné odolnosti použitého materiálu... Holt slovy Járy Cimrmana - to je ten pokrok, kde se to jenom zastaví?
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
No, ja by som tento problém neulahčoval. Sám som sa prichytil ako začínam mat zlozvyk nebrzdit prednou brzdou ak to neni nutné, čo zrovna bezpečne velmi neni. Ja sa tak lahko nevzdávam, objednal som nové kotúče TRW Lucas z Full Floating systemom, ktoré by mali tento problém riešit. O skúsenostiach budem informovať...
Pokud máš zkřivený kotouče, tak to při lehoučkém, opravdu citlivém dobržďování, před zastavením krásně poznáš. Jakmile to bude brzdit jen přerušovaně, je to jasný, čeká Tě novej kotouč. Tzn. bývalý majitel hodně brzdil a hlavně dlouho, třeba při sjezdech z kopců. A pak to třeba v nejhorším ještě rovnou odstavil...
Maiali nel Fango!
a ještě mrkni na gumy, mě po výměně za nové Conti začalo něco hodně podobnýho, takže to, že vyměníš pneu neznaméná, že to pneu nedělá?? co vibrace při rychlostech kolem 100?? bez brždění??
Nazdar chlapi! Tak GS mám od března , přivezl jsem ji z německa od prvního majitele s najetýma 10300Km a z novým servisem po 10tis.km. Moje pocity z této motorky předčily očekávání. Je fakt dobrá. Ale k těm vybracím mám takový pocit jestli to neni odezva od přední vidlice která se při brzdění tak neponáří a přenáší nerovnosti od kola. Mně to dělá taky a ten pán předemnou nebyl žádnej střelec a podle kotoučů brzdil jenom motorem.
Diagnoza jasná,špatný materiál na předních kotoučích.Normální provoz i sportovní užívání musí kotouč vydržet.Dnes je trend vše vyrábět levně/přesunem výroby na východ/ a šetřením i na materiálech.Pak to nevydrží.Dnes ti nabídnou kotouče v různých cenových relacích ale i v různé kvalitě. Já měl štestí 30tis.km na originálech a pořád jsou OK.
S problémem vibrací se potýkám už 10tis km.Teď mám najeto 21tis.Výměna gumy nepomohla.Teď jsem objednal kotouče,protože už mě to nasr....tak uvidím.Budu informovat.Faktem je,že to naprosto degraduje požitek z jízdy.
Určitě informuj! Zajímá mě to. Můžeš přidat teplotu zadní brzdy po 1/2 hodině normální jízdy mimo město. Mě to dělá od 100km/h výše ale jinak je to super stroj. Poslední dobou na sobě pozoruji známky závislosti, že by závislost GS?
Ps. letadla taky padaj.
zdar kolegove,
taky jsem resil tenhle problem, krome premereni kotoucu doporucuju puceni predniho kola od nekoho kdo vibrace pri brzdeni nema. ja resil i problem zda mam v poradku vidlice/tlumic...totiz pri vymene gum zn. dunlop a prezuti a vyvazeni novych gum zn. continental sem mel vibrace zpet
musel jsem si pockat celou sezonu po dalsim prezuti a vyvazeni gum za zn. hydenau s podstatne hrubsim vzorkem uz zadne vibrace nemam. takze pozor i nova vyvazena guma nic neznamena radsi uz vubec ani nemluvim o tom, ze hydenau mela u me velke problemy jako bezdusova pneu, kazde kolo ma v sobe 1 sperej antipich, jinak 2x tydne u benzinky a dofuk
a jeste 1 poznatek - kontrola dotazeni 2x2 srouby na brylich co drzi tlumice... zadny velky predepsany utahovaci krout. moment z vyroby neni, ale ve vztahu na vibrace se mi osvedcilo trochu vetsi dotazeni...
Upravil rafo dne 18.06.2010 16:06
bronek napsal(a):
S problémem vibrací se potýkám už 10tis km.Teď mám najeto 21tis.Výměna gumy nepomohla.Teď jsem objednal kotouče,protože už mě to nasr....tak uvidím.Budu informovat.Faktem je,že to naprosto degraduje požitek z jízdy.
jo, prosim prosim pak o napsani reakce, nerad bych to presel tak jak vsichni ostatni stylem - je to BMW, neres a jezdi...
takze info o pripadnem zlepseni po vymene kotoucu bude velmi cenna.
tak, mam par novinek - vcera jsme promerili kotouce a jeden z nich je zkriveny, takze me ceka vymena.
pry o tom BMW vi a na nekterych motorkach byla provadena zamena za silnejsi, u nekterych jeste doslo k uprave ABS doplnenim o nejaku trysku - to jsou info vysosane mechanikem z US webu.
Byl bych vdecny tem, kteri tuto zalezitost resili (viz pisatele vyse) a vymenili kotucky, jestli se to zlepsilo nebo esi pozoruji stale stejne priznaky?