Mám hodně velký problém. Koupil jsem si novou 1200 GS, při jízdě mimo silnici se mi namotal tenounký drát na zadní kolo, ani jsem o tom nevěděl. Při servisu v 1000km na to přišli a vymotali ho. Olej netekl, takže se zdálo, že vše je ok. Po týdnu začal téct olej z kardanu. Odvezl jsem motorku do Inveltu, oni to rozebrali a že asi ten drát poškodil gufero. No nic stávají se horší věci, tak se holt vymění. To byla má mylná představa-na předchozí GS mě totiž nic takového nepotkalo. Teď už tam motorka stojí dva týdny. Po nesčetných telefonátech jsem se tam rozjel osobně. Situace je taková, že výměna gufera je pro BMW neřešitelná. Gufera prostě nejsou. Vedoucí servisu využil svých kontaktů a snad prý na podzim by gufero mohlo být.......Ano čtete správně: dodací doba na tak obyčejnou věc jako je gufero je půl roku.
Jedinné co mě napadá použít neoriginální gufero. Ale nechci tam cpát něco z čerpadla nebo sekačky na trávu.Chci se zeptat jestli mi někdo můžete něco poradit. Předesílám, že gufero z předchozích modelů tam nepasuje. Máte prosím konakt na výrobce gufer, která by se dala použít pro motorku? Případně zakázková výroba?
Ahoj, zkus zavolat do firmy Hypoz Hradec Králové, pokus se jim vysvětlit problém, snad uspěješ. Vyrábějí hřídelová těsnění a podobně.
Dej vědět jak jsi pochodil. Ivoš, HK.
http://www.hypoz.cz
Připrav si rozměr, ať vědí o čem mluvíš.
Upravil bmwivo dne 09.06.2010 19:44
Prosím tě neřeš původ gufera, pokud je to sériový rozměr dej tam jakékoliv co tam pasuje a je klid. Gufero je gufero jedno jestli těsní kardan nebo sekačku jediné co má vliv je materiál ze kterého je udělané guma nebo silikon a tím i pracovní teplota kterou přežije.
vlada-gsa napsal(a):
Prosím tě neřeš původ gufera, pokud je to sériový rozměr dej tam jakékoliv co tam pasuje a je klid. Gufero je gufero jedno jestli těsní kardan nebo sekačku jediné co má vliv je materiál ze kterého je udělané guma nebo silikon a tím i pracovní teplota kterou přežije.
Přesně tak. Co je na tom tvém guferu tak zvláštního,že tam nemůžeš dát jiné stejných rozměrů? Jinak v Praze v Hostivaři je všeobecně známý "zelený domeček" kde vyrábí veškeré těsnění i na zakázku. Tam by ti s tím pomohli 100%.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Napiš rozměry co jsou na guferu tady na forum ať jsme chytřejší,jinak s tou vyrobou nevím jelikož v orginálních simeringách je vždy zalitá kovová kostra
Výrobu nedoporučuju, max jako nouzovku nejvyšší. K orig to má hóódně daleko i vzhledem k použitému materiálu + ta kostra co se nahrazuje rozpěrným kroužkem. Zrovna na kardanu když to klekne tak máš olej na gumě a někde lehneš + případný škody na převodech za experiment nestojí.
Nebál bych se na přechodnou dobu tam dát jiné orig gufero stejných rozměrů. K originálu to může mít daleko právě vzhledem k použitým materiálům a případné spec. konstrukci. Skušený mechanik by měl poznat jestli to jde, nebo nejde nahradit a co to přibližně vydrží. Dakar 650, HusaberG
gufero by mělo mít drážkování,na 11 a 1150 pasuje Corteco které je kvalitou stejné jak origo, jen o polovinu levnějšíjde sehnat u většiny prodejců s n.d. na auta.
Opravdu by mě zajímalo, jak může namotaný tenký drát poškodit gufero za kolem na zadní rozvodovce u 12-tky. Jestli to ten člověk z Inveltu měl rozdělaný, tak musí vědět, že je to blbost. U 12-tky je totiž sestava následující - zadní kolo, unašeč kotouče (náboj kola), ložisko (6013 2RS) a teprve za ním gufero (80x100x9).
To Tonda: to co píšeš je sestava na předchozích 12-tkách, rok 2010 má gufero 75x90x7, ikdyž se ti to zdá jako blbost, tak ta porucha asi opravdu vznikla takhle, každopádně Invelt to na záruku neuzná a soudit se s nima kvůli tomu nehodlám, zvlášť když to gufero je opravdu vydřený
To, že je jedno co tam dám a že je gufero jako gufero není pravda. Různé materiály, ale hlavně různé konstrukce, to co potřebuji je dvoubřité v dost atypickém rozměru...
Tak to OK. To jsem nevěděl, že to zase vyřešili v BMW na 2010-tkách jinak. Ty koncový převody vypadaj na novejch modelech stejně. A ani jsem se nikde nedočetl o nějaký modifikaci. Zase abych si dělal znovu všechny přípravky nový
Upravil Tonda dne 10.06.2010 20:29
Včera jsem koukal na originál BMW ETK katalog dílů, zadal VIN nové motorky 1200GS (vyrobena 4/2010) a vyhodilo mi to v sestavách dílů pro zadní náhon opět gufero 80x100x9).Někde bude chyba.
Tonda napsal(a):
Včera jsem koukal na originál BMW ETK katalog dílů, zadal VIN nové motorky 1200GS (vyrobena 4/2010) a vyhodilo mi to v sestavách dílů pro zadní náhon opět gufero 80x100x9).Někde bude chyba.
V Inveltu tvrdí, že v katalogu dílů je chyba a údajně jim taky přišlo jiný. Nechal jsem si vrátit to moje poškozené, šířka sice je 7mm jak mi říkali v Inveltu po telefonu, ale to je tím, že gufero je obroušené. Podle nápisu je to 75x90x8,5. V Cyrilmotu mi bylo řečeno, že je to stejné jako na předchozích modelech a že mi to pošlou, tak jsem zvědavej a doufám...
Jestli je rozvodovka stejná jako na předešlých modelech do konce roku 2009 (a já jsem o tom přesvědčenej), tak v tom případě ti Cyril pošle gufero katalogového čísla BMW 33117679864 (což je podle katalogu zmiňované 80x100x9). Další věc je, že není možné aby se drát dostal přes 18mm široké ložisko 6013 2RS, které je hned za kolem a je z obou stran zapouzdřené a potom poškodil gufero. Nevím jestli jsi tu rozvodovku viděl někdy rozdělanou (já to dělám v dílně několikrát do měsíce), ale poškozený gufero od drátu na rozvodovce u 1200 GS je nesmysl. Kdyby to bylo u 1100 nebo 1150, tak je to možný, protože tam je gufero hned za kolem a potom je teprve ložisko. U 1200 gs je to úplně opačně. Schválně mrknu dneska v dílně, co je napsáno za označení na originálním guferu pro 12-tkový modely a gufero změřím, jestli to označení souhlasí.
Upravil Tonda dne 14.06.2010 11:10
Já taky nevím o tom, že by pro rok 2010 byla nějaká změna na rozvodovce. Cyril to ověřoval v Německu a taky potvrdili, že to je stejný. Ale v Inveltu to označili za absolutně nesehnatelný díl kdekoli včetně Německa, snad by měl být na podzim. Možná. Na podzim bez záruky.....
Tak jsem Cyrilovi poslal co jsem přečetl na poškozeném guferu:
DSS 75-90-8,5 WTDF01
BMW 7 722 800
Průměry jsem změřil-souhlasí. Šířku nevím protože je zbroušené na 7mm, takže věřím tomu co je tam napsáno - 8.5
Rozebraný jsem to nikdy neměl, je fakt, že namotaný drát průměr asi 1mm jsem tam měl a že to gufero je obroušený. Jak by se drát dostal přes ložisko si taky nedovedu představit.
Moc děkuju, že se tím zabýváš
Necháme se překvapit. Uvidíme, co chlapíci inženýři v BMW udělali na nových modelech jinak Jestli je to jinak, a podle těch rozměrů tvého gufera budou asi ty střeva jiný, tak v ETK katalogu je fakt chyba. Já zatím taky ještě 2010 model nedělal, ale modely 04-09 maj na rozvodovce gufera 80x100x9 a 60x75x8. Pak napiš, jak jsi dopadnul. Ať ti to co nejdřív zase jezdí.