Krušné hory
Přidal Tonda dne 28. December 2007
KRUŠNÉ HORY

Využíváme s Evou pozvání od kámoše Martina a jeho ženy Zdeňky k návštěvě srubu jejich strýce v Krušných horách, uprostřed lesů kousek od Abertam. Akce se naplánovala na svátky v červenci – krásně se tím prodloužil víkend. Přibíráme ještě HraběteX a jeho přítelkyni Pavlu. Zrychlený přesun ve všední den po práci od nás z Oslavan, se zastávkou ve Světlé nad Sázavou, kde se přidal Hrabě X, do Abertam v Krušných horách proběhnul opravdu zrychleně. Cca 400km dáváme za 5,5 hodin a do Abertam dojíždíme v půl deváté večer. Na náměstíčku už na nás čeká Martin, který jel už den před námi a táhne nás ven z městečka po polňačkách a lesních cestách ke srubu. Večer probíhá ve znamení domácích zásob jídla, plechovkového piva, chipsů a rumu. Kecáme dlouho do noci a plánujeme projížďku na druhý den.

Ráno vyrážíme na okruh z Abertam přes Pernink, Nejdek, na půli cesty do Nejdku odbočujeme doleva na Lužec, Děpoltovice a Novou Roli . Potom dále na Chodov, po silnici č.222 na Jindřichovice, po č.210 na Kraslici. V Kraslici na Tisovou, okolo Olověného vrchu (802m.n.m) do Bublavy a na č.218 směrem na Přebuz, Vysokou pec, Nové Hamry do Horní Blatné. Tam dáváme na náměstí oběd. Potom pokračujeme dál přes Bludnou, Ryžovnu, Boží Dar na nejvyšší vrchol Krušných hor - Klínovec (1244m.n.m). Je odtud nádherný výhled. Na Klínovci je hotelový komplex s rozhlednou, který však nyní prochází kompletní rekonstrukcí, takže se dovnitř dostat nedá – vše by mělo být zpřístupněno v roce 2009. Ale i tak Klínovec za návštěvu stojí. Po cca půlhodinové zastávce sjíždíme dolů do Božího Daru do cukrárny na náměstí na zákusek a kafe. Po kafi odjíždíme směrem po státovce č.25 (E442) na Jáchymov (hornické a lázeňské město s pohnutou historií), před Ostrovem doprava na Hluboký, Bystřici a Hroznětín. Tam na náměstí doleva do Ruprechtova k Velkému rybníku, kde dáváme delší zastávku na koupání. Po koupačce jedeme zpět na Hroznětín, pak na Pernink a Abertamy „domů“ na srub. Celý okruh má cca 140km. V pozdním odpoledni začínáme chystat gulášek v kotlíku na ohni a večer ještě opékáme buřty. Idylka – nikde ani živáčka – jen my, tři GS a praskající oheň. Dlouho do noci popíjíme pivo a klábosíme o všem možném a nemožném.

Po vydatné snídani přichystal Martin tentokrát pěší výšlap přes les po značkách na rozhlednu Blatenský vrch a přírodní zajímavosti Ledová jáma a Vlčí jámy (ale jde to samosebou i na motorce). Vyrážíme okolo 11-té. Ze srubu je to lesem na rozhlednu slabých 7km. Kamenná rozhledna byla postavena v roce 1913 a je z ní krásný výhled. Až sem se dá bez problému dojet na motorce (z Horní Blatné směrem na Boží Dar – za Blatnou cca po 1km doleva po úzké asfaltce). Na Ledovou jámu a Vlčí jámy už se ale musí po svých, ale není to daleko a stojí za to je vidět. Ledová jáma i Vlčí jámy jsou pozůstatky propadlých štol při hlubinné těžbě cínu. Malý poznatek – v Ledové jámě je opravdu i v parném létě zima. Pokračujeme po svých dále do Horní Blatné. Hned na kraji v hospodě dáváme výborný oběd a pivo a jdeme zpátky po silnici směrem na Bludnou a potom lesem ke srubu. Dnes na motorce 0km, pěšky cca 17km. Po příchodu do nás zahučí vychlazený pivko ze studny. Holky jdou kuchtit něco k večeři a my hrajeme karty. Večer je opět o pivu.

Dnes máme v plánu navštívit Karlovy Vary. Dát si v kavárně nebo cukrárně kafe, zákusek, vypláchnout huby léčivou vodou, projít si kolonádu… Po příjezdu necháváme motorky kousek od centra na hlídaném parkovišti – ochotnej hlídač nám nechává u sebe v budce věci, abychom se s nima nemuseli tahat po městě v tom horku. Ve městě právě probíhá filmový festival, takže potkáváme dost známých osobností (M. Donutila, Zlatu Adamovskou a Radka Johna….). Lidí je tu ale podle očekávání jako sra…, a tak město po vcelku rychlé prohlídce opouštíme. Z Varů jedeme po silnici č.6 do Lokte. Parkujeme přímo na náměstí a jdeme se podívat ke stejnojmennému hradu. Po krátké obhlídce (dovnitř nechodím, ale z venku rád obhlížím) se vracíme na náměstí, kde poobědváme. Z Lokte jedeme do Nového Sedla, Chodova, tam doleva na sil. č. 222, po cca 5km doprava na Tatrovice a Nejdek, Nové Hamry, Horní Blatnou, tam doleva na č.221 do příhraniční obce Potůčky. Ty jen projíždíme a pokračujeme po krásné dotlučené asfaltce okolo říčky Černá směrem na Ryžovnu. Kousek za Potůčky odbočujeme na „šotolinoasfaltku“ po níž přijíždíme do osady Podlesí k hotelu „U červené lišky“. Dáváme kafe a zmrzlinu a kecáme s pohodovým číšníkem. Poté se kousek vracíme a pokračujeme dále směrem na Ryžovnu ,a přes Hřebečnou „domů“ na srub k Abertamům. Ta cesta z Potůčků na Hřebečnou je opravdu moc pěkná – akorát dělaná na naše motorky. Celková délka výletu byla necelých 110km. Večer přijíždí Martinův strýc se svým kámošem a spolu s nimi se vydáváme pěšky cca 3km do Abertam do hospody. Následuje večeře ve formě utopenců, rumová uvítací smršť, pětipivo a po půlnoci zpáteční cesta na srub.

Ráno se balíme a odjíždíme s Evou za známýma, kteří jsou na motorkách na víkend na přehradě Rozkoš u Náchoda. To už ale jinde jsme….
Hodně informací a tipů na výlety na www.krusnehory.eu.

Tonda

Fotografie naleznete na dlaších stranách.

Fotografie:

U Velkého rybníka v Ruprechtově

Gulášek...mňamka

Večer ve srubu

Výšlap na rozhlednu a jámy