GR2IR
Přidal Milos dne 02. May 2008
Zprávy z výpravy Doce a jeho řeckých přátel do Iránu.

14.5.2008
V neděli jsme rano vyrazili na hranice Ir-Tr a po asi dvou hodinách a lehčí o dvacet Euro za bakšiš na turecke straně jsme dozazili za destě až do Erzincanu, coz je z Tabrizu bratru 700km. Na projeti vychodotureckeho hornateho profilu budeme dlouho vzpomínat. Na teploměru jsem objevil tu výstražnou sněhovou vločku při 2,5C, což se dost málo na polovinu května, že ano? Z Erzincanu jsme se přesunuli do Cappadocia, což je téma samo o sobě, na mnoho vyprávění. Zázrak přírody a lidské /začali to Chetiti/ vynalézavosti. Poté se naše parta rozdělila na jižni a severni křídlo. Já ještě s kamarádem jsme dnes od rána zvládli naraz 875km z Nevsehiru do přístavu poblíž Izmiru, konkrétně do Cesmes. Chteli jsme chytnout ferry na řecký ostrov Chíos, ale ten odjízděl v 18.00 a my dorazili v 18.15, škoda... Ale může za to turecká policie, která nás dvakrát stavěla za rychlou jízdu /a podělila nás dvěmi ostrými pokutami/ a způsobila to kritické zdržení. Jinak bychom stíhali. Takto jsme uvězneni na turecke strane do zítra, kdy budeme pokračovat směrem do vlasti.
Zatím Ahoj z wirelessového přístavniho hotelu

Zprávy z minulých dnů: http://www.bmwgs.cz .. readmore=216

Diskuse: forum/ ... 1320
Novinka
Zprávy z výpravy Doce a jeho řeckých přátel do Iránu.

28.4. 2008
Dnes od rána za pošmourna ze Soluně do Turecka. Většina cesty za deště a Istanbul za průtrže.
Pijeme čaj a pozdní svačinka. Kujeme plány kam dál, asi k Bolu a tam na noc. Do Ankary to nestihame díky dešti a zdržení na hranicích. Morálka vysoká.

29.4. 2008
Dnes jsme udělali neco přes 600KM, ale po okreskách. Opět průtrž mračen ale i kroupy! Taky první pokuta, ale na černo do kapsy za půlku. Zítra doufám že dorazíme na hranice, 800KM před námi.. Cesta je velmi pestrá a nádherná příroda. Lidi fajn, vše ve stylu Rumunska
Doc.

30.4. 2008 11:00 hod
Dnes nám přeje počasí, již mame 250km a to je teprve 11 hodin. Jezdíme v nadmořské výšce 1500m. Nádherné pocity z cesty. Mašiny šlapou, lidé srdeční, země je opuštěná, ale výstavba .............hmm!hmm! zbytek SMS se vytratil

20:26 hod
Tak jsme dorazili na hranice, opustili TR a čekáme na iránské formality. Úplně jiné prátelštější chování. Doufejme že to tak bude cele dva týdny.

1.5. 2008
Včera jsme nocovali v Maku, dnes přesun do Tabrizu, kde jsme již ubytovaní v dobrém hotelu v centru s podzemní garáří za 10Euro na osobu ve dvoulůžáku i se snídaní. Kde se zastavíme jsme raritou v mundurech i s mastodonty. Peršané mají pořád široký úsměv na tváři a můžou se přetrhnout v obsluze.

4.5. 2008
Již druhý den jsme v Esfahanu a budeme i zítra. Žijeme si jak na zámku, lokální speciality plus krásné město v 1602 metrech nad mořem jako Sněžka.

5.5. 2008
Dnes posledni den v Esfahanu (vyslovuji to daty asi jako Esuán s lehce naznačeným druhým A, pro jazykozpytce jde o klasický hyát, čili Esua_án)
Zitra odjezd na jih do Shirázu (před nim je antické město Persepolis : Alexadr Veliký), dohromady po dálnici asi 500km, ale pojedeme jinou cestou, aby byla pestřejší a tím pádem asi o dvě hodiny déle.
To bude vlastne nejjižnější místo a potom pomalu na sever do Yazdu a skrz poušť do Semnanu. Sbírame informace o možných eventualitách, jako benzin, počasí a stupeň těžkosti. Jak to zatím vypadá, bude to velicë jednöduché, jako to doposud bylo v celem Iránu. Jedina fotka zatim dostupna je z cesty přes Turecko a ty zatracený kroupy
Ahoj!!!!!!!!!!!!!!!!!

7.5. 2008
Persepolis perfektni, noc v Shirazu moc dobrem hotelu na jedne z hlavnich trid [dvojluzak za 35 Euro] vecerni prochazka a jidlo ve meste.
Check out zde v Iranu neni v beznych 12.00 ale ve 14.00, coz znamena moznost jeste rano neco videt a potom mame presun na sever do Yazdu [nebo jeste o kousek vys] a zitrkem pocinaje smerujeme postupne na sever a do Evropy. Program dost tvrdy s kazdodennimi mnoha kilometry a hlavne zitra pro mne prvni kontakt s pousti. I tak zde mnoho polopouste, ale v nahornich plosinach se jedna spise o prerie. Cesta z Esfahanu do dnesniho Shirazu byla velmi zajimava, prakticky cela ve vysce 2000-2550m n.m. Shiraz je ale tak jako i Esfahan v kotline - cili kolem 1500m n.m.
Pres vsechna pravidla o islamu a zapadoevropskemu zornemu uhlu a nazoru, jak to asi bude v Iranu, dva tri postrehy

zeny zde sice nosi satek na hlave a cerny plast, ale casto je dost kratky [nad kolena] a zuzeny v pase [aby bylo mozno pochopit postavu-telo], a tedy jsou videt nohy v dzinach nebo safari kalhotach, boty od sportovnich botasek pres vojenske kanady az k mokasinam. Nejsrandovnejsi je nekdy na hlave [nad povinnym satkem] jockey cepice. To se nosi hlavne u mladych divek. Nekdy je satek rekl bych "revolucne" posunut dozadu, az i 10cm za celo, aby odhalil cast vlasu, ofinu, melir apod. Zeny nas na ulici oslovuji samy od sebe, nekdy se jenom ptaji odkud jsme, jindy i trochu flirtuji a hraje se hra na oci... Casto jsou v recepsich hotelu, v bankach a velmi velmi casto ridi auta. Takze prestoze jde o fundamentalisticky islam, jsou zde naznaky mnoha modernich veci, necekanych na islam. Jde o neco docela jkineho, nez treba v arabskych zemich typu SA.
Hillary Clinton prohlasila, ze pokud bude zvolena, zautoci na Iran. Kdyz vidis ten klidny a prijemny zivot tady, zda se neskutecne, ze je nekdo v 12. stoleti v ramci boje o petrolej schopen zautocit na tuto zem. Pry nuklearni zbrane apod. A kdo rekl, kdo se rozhodl, ze mit jadernou technologii [na vsechno vyuziti] je privilegium jenom nekolika statu? Ja mohu a vy ne? Hmmmm pekna spravedlnost.

POKUD NEKDO JESTE NEMATE PLANY NA LETO, NAVSTIVTE IRAN!!! JE TO CELKEM LEVNE, ABSOLUTNI POCIT BEZPECI, VYNIKAJICI LIDE, KRASNA ZEM. STOJI TO ZA TO. [DOKUD TO LZE A AMERICKY BLBECCI TO NEZDEVASTUJI JAKO IRAK]

7.5. 2008 18:47
Jsme v Yazd v tradičním starém hotelu v labyrintu a katakombach. Zítra jedeme skrz poušť směr Semnan.

9.5. 2008
Posílám pozdrav od pobřeží Kaspického moře. Sedíme, objednán kaviár a potom máme na hranice IR-TR něco přes 1000Km. Vše je OK.

10.5. 2008
Dnes se podařilo dvěma motorkám dojet na benzín :) a tedy dvouhodinové zdržení. Takže nenocujeme v hraničním městě, ale 200Km vzdáleném Tabrizu. Zítra možná dáme 1000Km.