Zdravím . V zimě chci vyměnit olej v předních tlumičích . Pokud někdo znáte přesné množství oleje , typ , značku oleje nebo i stručný postup napište . Dělal jsem to v minulosti na Bigovi , Africe ale na osmistovce se teprve rozkoukávám .
Pak ještě dejte tip na nějaký kvalitní mazací tuk - vazelínu vhodný na valivá a kluzná ložiska - pro hlavu řízení a uložení kyvné vidlice . Dík .
Ahoj, tak jsem dnes uspesne vymenil pruziny za progresivni a i ten olej...viz foto...
Nebylo to tak tezke jak to vypada. jen Olej tam u tech hyperpro byl SAE10, a v BMW manualu pisou SAE7,5. Ale to myslim nevadi.
Kdyz tak napis, rad poradim.
dufino přiložený následující obrázek:
[62.57Kb]
Upravil dufino dne 29.10.2010 00:40
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Dotaz: chci měnit přední pružiny za progresivní. Nabízí se buď HYPERPRO nebo WIRTH. Tak se ptám pro kterou se rozhodnout.... Nebo to bude na takové domácí žvýkání docela jedno...?
Mikes
Nově s KTM... :-)
Mikes napsal:
Dotaz: chci měnit přední pružiny za progresivní. Nabízí se buď HYPERPRO nebo WIRTH. Tak se ptám pro kterou se rozhodnout.... Nebo to bude na takové domácí žvýkání docela jedno...?
Tenhle problem resim u 100gs PD.Taky tam jsou tyto 2 moznosti,ale hyperpro jsou o dost drazsi.Jak vyraznej muze mezi temi znackami rozdil byt,to netusim.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Wirth jsem měnil u GSF 600 Bandit a oproti serii to byl nebetyčný rozdíl, pokud dáváte progresivní a tužší je vždy dobré dát hustší olej. Je z toho pak jiná vidlice a jiná motorka
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Mikes napsal:
Dotaz: chci měnit přední pružiny za progresivní. Nabízí se buď HYPERPRO nebo WIRTH. Tak se ptám pro kterou se rozhodnout.... Nebo to bude na takové domácí žvýkání docela jedno...?
Tenhle problem resim u 100gs PD.Taky tam jsou tyto 2 moznosti,ale hyperpro jsou o dost drazsi.Jak vyraznej muze mezi temi znackami rozdil byt,to netusim.
Hyperpro má pěknější krabičku . Měl jsem v ruce obě, ale WIRTH se mi zdál precizněji vyrobený, a na stejnou motorku byl asi o dva cm delší...tož nevím.
Mikes
Nově s KTM... :-)
jeste bych to tema po vcerejsi vymene za hyperpro ozivil - castecne zkusenosti a castecne dotazy :
co se tyce vymeny nebylo to nic slozityho - nejvetsi zdrzovacka je pockat si az vytece olej z tlumiciho pistu - je dobre to napumpovat svisle a pak otocit a vylejt - a tak jeste mockrat :-) ted nejake zkusenosti : - podle rad od mistnich se hladina meri na vysku 120mm od vrchu pri stlacene vidli BEZ PRUZINY - tohle odpovida cca 750ml takze je to ok , druhy spek je ze utahnout kontramatku pod vickem jde kvuli hustym zavitum blbe - ale jde to , po stlaceni pruziny
pro cloveka co to delal prvne a vsechno kontroloval (ja) to byla prace na 3H - podruhy uz to dam pod 2H :-)
a ted jeste doplnujici dotaz: to horni "voditko" (cca 10cnm vysoka 4hranna "hvezdice" nahore na pistu ) tam neslo dat - hyperpro ma tlustsi drat pruziny - tak jsem to zlehka obral pilnikem - ale jen tak aby tam sla suvne s odporem 2ma prsty a ted mi vrta hlavu jeslti se na tom ty husty zavity zbytecne nezadrhavaji a jeslti jsem to nemel obrousit vic - delali jste s tim nekdo neco ? - nekdo rika ze mu to tam slo volne a nekdo ze to brousil - ma hyperpro tech pruzin vic druhu ?
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Nevim, jak kdo, ale já jsem teda brousit musel.
Akorát bych měl ještě dotaz na ten olej. Dal jsem tam ten HP 10W ale zdá se mi to dost tvrdé. V menších rychlostech to přední kolo nežehlí nerovnosti, jak bych čekal, spíš po nich tak poskakuje a všechno to jde do ruk...
Pomůže tam dát nějaký 5W olej apod.?
F800GS
schrek napsal:
nemel jsi nahodou nalejt min oleje kdyz jsou tam ty hyperpra
Určitě tam jde toho oleje míň, než je origo v manuálu akorát u sebe si nejsem jistý, jestli jsem správně a kompletně vylil všechen starý olej, takže se mi tam vešlo asi 0,5l...
Upravil Popi dne 05.06.2013 09:50
F800GS
a meril si to od vrchu nebo si tam proste cvejhl pullitr ? - a obrousil si to taby to slo volne nebo jen aby se to tam veslo ?
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
tak to si nechal castecne starou napln :-) - kdyz se jen otoci vidle tak vytece preve tech 0,5l dalsi necely 2deci z toho dostanes prave tim pumpovanim pistnici tlumice - to samy se pak musi udelat kdyz tam lejes novej
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
milanek napsal:
tak to si nechal castecne starou napln :-) - kdyz se jen otoci vidle tak vytece preve tech 0,5l dalsi necely 2deci z toho dostanes prave tim pumpovanim pistnici tlumice - to samy se pak musi udelat kdyz tam lejes novej
No měl jsem to vzhůru nohama a pumpoval jsem, ale asi špatně či co...
F800GS
jo to je totiz takovej spek - kdyz jen pumpujes vzhuru nohama nedela to nic - asi je tam nekde nasavaci otvor nahore - jak se zapumpuje v bezny poloze vyzene to olej nahoru parkrat se to odlije a pak si cucne vzduch a uz jde pumpovat i vzhuru nohama - ale i tak doporucuju otacet - tak to tak delal tak 30x nez to prestalo uplne tyct a pistek sel na lehko
Upravil milanek dne 05.06.2013 12:54
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Takze konecne reseni -sundal jsem riditka a vidle jeste jednou otevrel vrchem a ty plastove voditka zapiloval aby sli volne -myslim ze jsem udelal dobre ten narvany plast do hustych zavitu by urcite mel velky vliv na funkci - bylo potreba to obrousit relativne dost cca o 1mm na prumeru ale slo to vcelku odstojne , po prvnim projeti muzu kostatovat ze ty progresivky jsou kazdopadne vyrazny posun k lepsimu a to i na silnici , predek je jistejsi, rychlejc reaguje na zmeny smeru a min se to potapi , v terenu to vyzkousim az prestane chcat bo sem linej to mejt
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Maličko oživím toto téma . Provedl jsem výměnu origo pružin za progresivní, tu zadní jsem samozřejmě sám vyměnit nezvládl, nejsem na to vybaven, ale do předku jsem se pustil sám, a to taky díky radám na fóru. Opravdu to nebylo nijak složité, a i zbavit se starého oleje docela šlo. Horší bylo zbavit se usazenin na spodku vidle, ale i to se nakonec podařilo za pomocí technického benzinu a prodlouženého štětce . Když jsem to dával dohromady, tak jsem také musel zbrousit horní plastové vodítko (provedeno flexou se smirkovým kotoučem), a co se týče množství oleje, tak před výměnou byla hladina cca. 9,5 cm od horního okraje a po výměně vzhledem k progresivním pružinám, a také podle rad zde, jsem dal hladinu cca. 12 cm od horního okraje. Odpovídalo to cca. 730 ml.
Matess přiložený následující obrázek: